Webáruház keresooptimalizálás stratégia

 

Biztosan számtalan alkalommal hallottad már azt a kifejezést, hogy keresőoptimalizálás. Ha van már webáruházad, esetleg webáruház nyitását tervezed és nem vagy teljesen tisztában a jelentésével, akkor ebből a bejegyzésből megtudhatod mit is jelent a webáruház keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás, (angolul Search Engine Optimization, rövidítve SEO) a keresőmotorokban és főként a Google-ban történő optimalizálást jelenti.

Ha javítjuk egy webáruház keresőoptimalizálását, azzal javítjuk a pozícióját az egyes kulcsszavakra történő megjelenésnél a Google keresőjében. Optimális esetben végül elérjük az adott keresőszavakkal az első pozícióit. 

Nézzünk egy példát: Van egy ékszer webáruházunk és tételezzük fel, hogy korábban jól végeztük a keresőoptimalizálással járó feladatainkat. Ha az érdeklődő (potenciális ügyfél) rákeres az eljegyzési gyűrű vagy a női karkötő kulcsszóra, a Google keresőjében, és mi sikeresen optimalizáltuk oldalunkat ezekre a kifejezésekre, akkor biztosan megtalálható lesz ékszer webáruházunk a Google keresőjének első találatai között.

A Google szemantikus keresése lehetővé teszi a keresőmotor nyelvének alkalmazkodását a felhasználó által végzett konkrét keresésekhez. 

A SEO optimalizálásakor ki kell választanunk bizonyos kulcsszavakat, amelyeket a potenciális ügyfeleink használhatnak a keresésük során. Ha úgy döntünk, hogy az általunk forgalmazott termék pontos nevére optimalizálunk, például “COLUMBIA TERREBONNE II MID OUTDRY barna színű”, akkor kevésbé valószínű, hogy a felhasználó eljut hozzánk erre az adott keresésre, mert nem biztos hogy ismeri ezt a terméket. Később elmagyarázom, hogyan lehet azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyekkel a legtöbb forgalmat érhetjük el a keresések során, és hogyan illeszthetjük őket az online áruházak keresőoptimalizálásába. 

Érdekes tény, hogy a Google-ban naponta tett lekérdezéseket a vállalat adatvédelmi irányelvei miatt nem teszik közzé, de becslések szerint a világon, napi 3,5 milliárd keresést végeznek. Ez hatalmas mennyiségű adat, amely lehetővé teszi a Google számára, hogy saját játékszabályait érvényesítse. A számítógépes óriás szakemberei döntenek, algoritmusok segítségével arról, ki jelenik meg először keresések során.

Milyen lépéseket kell követnem a webáruház keresőoptimalizálás javítása érdekében?

A webáruházad megtervezésénél, figyelembe kell venned az egyes oldalak keresőoptimalizálását, javasoljuk, hogy kövesd a következő 10 pontot, amelyekkel javíthatod a pozíciódat a Google-ban és megelőzheted versenytársaidat. Ezeket a teendőket minden CMS-rel elvégezheted, legyen az Woocommerce, Shoprenter vagy Unas. Ha elakadnál a webáruház megvalósítása során, akkor itt az OnlineVállalkozz weboldalon kínálunk egy kivitelezési megoldást, amely magában foglalja a webáruház teljes tervezését és optimalizálását Shoprendszer segítségével. A részletekről itt olvashatsz!

1. Add meg a kulcsszavakat a webáruház keresőoptimalizálásának javításához

Amikor kulcsszavakról beszélünk, olyan konkrét szavakra gondolunk, amelyekről tudjuk, hogy ügyfeleink kereshetnek a Google keresőben, például elegáns férfi cipő, hangulatos étterem Balaton, vagy duguláselhárítás fix áron. Ezek a kulcsszavak egyenként összesen 3 szót tartalmaznak, amelyeket hosszú farok kulcsszavaknak neveznek. Ezekre a kifejezésekre a Google keresőben hamarabb érünk el eredményeket, a rövid (egy szótagú) szavakkal szemben. Ennek fő oka az, hogy ezeknek a szavaknak a keresési mennyiség és a verseny csökken, a konverziós arány (látogatók elköteleződése, ügyfelekké válása) viszont nő.

Hogyan találom meg az online áruházam egyes oldalainak kulcsszavait?

Itt bemutatok néhány ingyenes és fizetett eszközt, amelyek segítségével meghatározhatod a kulcsszavakat. A legjobb megoldás az, ha két-három eszközt választasz a kulcsszavak kereséséhez.

  • A Google keresőmotor ajánlásokat kínál a számunkra  a kulcsszó keresése során. Ezért hasznos a stratégiai szempontból különböző kapcsolódó szavakat (kulcsszavakat) elhelyezni a webáruház minden oldalán, de érdemes odafigyelni arra, hogy a választott szó  kapcsolódjon az általunk kínált termékekhez. Ha nem kapsz ihletet arra, hogy milyen szavakat használj, megnézheted a versenytársaidat, elemezve, hogy kik jelennek meg az első pár helyen és milyen kulcsszavakat használnak.

  • Az ingyenes Keywordtool.io eszközzel akár 750 Google kulcsszójavaslatot is ingyen kaphatunk. Keresőmotorja korlátozott, de a kapcsolódó szavak széles listáját kínálja.

  • A Google Ads Kulcsszótervező jelenleg a legjobban ingyenes eszköz a kulcsszó ötletek gyűjtéséhez. Ez az egyik legteljesebb eszköz, amelyekkel a  kulcsszavak keresését végezhetjük az egyes kifejezések, webhelyek vagy kategóriák szerint, megszerezhetjük a keresési mennyiség adatait (ingyenesen csak a nagyságrendi adatokat kapjuk meg) és trendjeit, valamint egyesíthetjük a kulcsszólistákat új kulcsszavak megszerzéséhez. Ha az első opciót úgy választjuk meg, hogy megadjuk a számunkra érdekes kulcsszót, akkor megkapjuk a szó havi átlagos kereséseit, a hasonló kulcsszavakat tartalmazó ötleteket, a verseny nagyságát ezzel a szóval és a javasolt ajánlatot, ha hirdetnénk.

  • Egy másik fizetős eszköz a Keyword Magic Tool amely a Semrush szoftverbe van integrálva, elsősorban az adatok elemzésénél és összehasonlításánál vehetjük hasznát. Ez a keresőmotor konkrétabb eredményeket mutat, amikor hasonló kulcsszavakat javasol, és meghatározza az egyes keresési mennyiséget is.

Hol adhatom meg a kulcsszavakat?

  • Terméknevek
  • Feliratok
  • Meta-leírások
  • URL-ek
  • Kategóriák
  • Címkék
  • A képek alternatív szövege
  • Az első 200 szóban

Milyen kulcsszó sűrűség a megfelelő?

A kulcsszavak sűrűsége manapság már nem fontos elem egy webáruház keresőoptimalizálásánál. A kulcsszó sűrűségének optimális esetben 0,5 és 3 % között kell lennie. Ha WordPress weboldalad van és használod a Yoast SEO, vagy a Rank Math SEO bővítmények valamelyikét, megnézheted Te is az adott oldal (bejegyzés) kulcsszó sűrűségét.

2. Optimalizáljuk a terméknevet (Meta cím)

A termék neve az első és legfontosabb üzenet amivel az olvasód találkozni fog, ehhez gondosan ki kell dolgoznod egy címet, amely vonzza majd az ügyfeleket. Ehhez nem kell erőltetni sem a márka neved  sem a kulcsszóhalmozást. Sokkal fontosabb átgondolni, hogy az ügyfél hogyan kattintana az oldaladra egy adott keresés során.

Tehát meg kell adnod a kulcsszót, amely leírja az  eladni kívánt terméket, az illető nemét akinek értékesíteni szeretnéd, és egy harmadik jellemzőt, amely kellően konkréttá teszi a keresést és cselekvésre ösztönzi az ügyfeled. Hozzáadhatod a terméknévhez, az adott évszámot vagy évszakot is, hogy  érezhesse a vásárló, hogy most éppen az egyik legújabb termékedet szándékozik megvásárolni. A terméknév akkor megfelelő hosszúságú, ha 50 és 60 karakter között van.

3. Optimalizáljuk a meta leírásokat

Amikor meta leírásokról beszélünk, akkor arra a szövegre gondolunk, amely a cím alatt jelenik meg, a Google keresőjében. A meta leírások kevésbé fontos SEO tényezők egy online áruház számára, mint a cím, de nem szabad elhanyagolni őket, mivel határozottan segítik meggyőzni a felhasználót, hogy kattintson és lépjen be az oldalunkra.

A meta leírás javítása érdekében írj hosszú mondatokat az ügyfeleknek, amelyek magával ragadják az érdeklődőket. Használhatsz olyan kifejezéseket, amelyek meggyőző szavakat tartalmaznak, mint például legújabb , felfedezés , legjobb vagy ingyenes . Különösen az e-kereskedelem esetében mérlegelni kell a marketing stratégiákat, például az akciókat, az ajánlatokat, a visszaküldési lehetőségeket, a szállítási jellemzőket, beillesztve azokat a meta leírásba, úgy megfogalmazva, hogy azok megragadják az ügyfelek figyelmét

Ezenkívül pozitív hatású, ha a látogatók találkoznak azokkal az információkkal amik bizalmat ébresztenek bennük és megkönnyítik a döntésüket a  vásárlás során. Ilyenek  például: Mit kell tenniük ha nem tetszik a megvásárolt termék? Milyen garanciák vannak? Hogyan tudnak kapcsolatba lépni az ügyfélszolgálattal?

A meta leírás hossza attól függ, hogy mit kínálunk, de egy online áruház esetében egy-két sor elegendő a termék meghatározásához. A Google nemrégiben új frissítést hajtott végre az algoritmusban, lehetővé téve a meta leírások dinamikusabbá és hosszabbá tételét, kb. 310 karakteres hosszal.

4. Indexeljük az oldalakat

Az online áruház oldalainak indexelése az a folyamat, amelynek során meghatározzuk, hogy mely oldalakat szeretnénk megjeleníteni a Google keresőmotorjában. A nem indexelt oldalak ugyan megjelennek a webáruházunkban, de a Google találati oldalain  nem jelennek meg, amikor keresést végez a Google-on egy felhasználó. Egy webáruház esetében az oldalak mennyisége általában igen magas, meghaladhatja a több százat, de akár a több ezret is. Ez azért van,mert különböző kategóriákkal és címkékkel látjuk el termékeinket.  Ezért tanácsos eldöntenünk, hogy mely taxonómiák alapján szeretnénk, hogy megtalálják az érdeklődők, oldalainkat a keresőben.

Ha szeretnéd megtudni, hogy melyek a Te weboldalad keresési eredményei, ezt kell beírni a Google keresőjébe:  (természetesen a téged érdeklő URL-t írd a  “site:” után)

Példa url

Mi az előnye az oldalak indexelésének?

Két fő előnye van egy webáruház  oldalainak megjelenítésének a keresőben.

  1. Minden információt megtalál a  az ügyfél az áruházunkról az interneten,
  2. A keresőmotorban is jobb pozíciókat érhetünk el azzal, hogy a webes forgalmat meghatározott oldalakra összpontosítjuk. És ezzel, a fogyasztók figyelmét is irányítani tudjuk.

 

5. Készítsünk egy blogot a webáruházhoz

A blog jó módja annak, hogy elkezdjünk értékes tartalmat generálni, és ezzel javítsuk az online áruházak keresőoptimalizálását. Egy jól átgondolt tartalommarketing stratégia alkalmazásával és az értékes tartalmak előtérbe helyezésével hatalmas piaci előnyre tehetünk szert,  tartalomkészítésben nem jeleskedő versenytársainkkal szemben.

A vállalkozások egyik leggyakoribb hibája, hogy a blogot márkájuk közvetlen reklámjaként használják, így nem nyújtanak kellő mennyiségű információt és érdekességet az olvasóknak.

Ha úgy döntesz, hogy blogodban értékes tartalmat hozol létre, és tudod, hogyan kell elmagyarázni, mi különbözteti meg a Te webshopodat a többi webáruháztól, akkor a blog kapuvá válhat a webáruházadba látogató online felhasználók számára.

Az egyik alapvető elem, amelynek segítségével kiemelkedhetünk a versenytársaink közül, az a kreativitás, amelyet a blogunkban alkalmazhatunk.

6. Képek optimalizálása

Az e kereskedelemben a képek alapvető részét képezik a termékek értékesítésének, az első benyomásai a képektől lesznek a vásárlónak a termékről. Fontos, hogy a termékfotók felbontása a lehető legjobb legyen és optimalizálásukra is nagy hangsúlyt kell fektetni, hogy így jobb legyen az oldal betöltési sebessége.

Az online áruházak keresőoptimalizálásánál fontos mutató, hogy egy weboldal mennyire képes a lehető legrövidebb idő alatt megjeleníteni a tartalmat a felhasználónak.

A Tiny PNG egy jó eszköz, amely nem csökkenti a képek minőségét, de ha tömörítjük a képeket, csökkenti azok fájl méretét és kép méretét. Használata nagyon egyszerű, csak le kell tölteni a képeket az online áruházból, és fel kell tölteni erre az oldalra. A .PNG vagy .JPG fájlok automatikusan konvertálódnak, és az oldal feltöltési ideje javul, amikor újra feltöltjük őket.

A PageSpeed Insights, a Google eszköze segítségével megismerhetjük oldalaink betöltési sebességét, és megtudhatjuk, hogy mely oldalak mennyire optimalizáltak. A számítógépes és mobil verzióban legfeljebb 100 pontot értékel, és tanácsokat ad azok minőségének javítására is.

7. Adj értékes tartalmat szövegeidhez

Fontos, hogy szövegeket adj minden termékedhez, vagy legalábbis azokhoz, amelyeket a legfontosabbnak tartasz annak érdekében, hogy részletes információkat tudj nyújtani leendő vásárlóidnak, és javítsd a keresőoptimalizálást a magasabb konverziós és értékesítési célok elérése érdekében.

Javasoljuk, hogy készíts személyre szabott termékoldalakat, amelyek leírják az egyes termékek összetételét, jellemzőit vagy specifikációit, és ha lehetséges, videókat is, amelyek a csillagtermékeit írják le. Az is fontos, hogy minden oldalhoz adja meg a kulcsszavakat.

Ezenkívül az általános kategóriákhoz, például blúzokhoz, szoknyákhoz, nadrágokhoz, sportcipőkhöz vagy táskákhoz, mindegyik végén hozzáadhatjuk annak gyártásának magyarázatát, trendjeit, ajánlásait, kulcsszavakat és linkeket készíthetünk, amelyek jelentősen javítják az oldal keresőoptimalizálását.