Webáruház keresooptimalizálás stratégia

A keresőoptimalizálás, (angolul Search Engine Optimization, rövidítve SEO) a keresőmotorokban és főként a Google-ban történő optimalizálást jelenti.

Ha javítjuk egy webáruház keresőoptimalizálását, azzal javítjuk a pozícióját az egyes kulcsszavakra történő megjelenésnél a Google keresőjében. Optimális esetben végül elérjük az adott keresőszavakkal az első pozícióit. 

Nézzünk egy példát: Van egy ékszer webáruházunk és tételezzük fel, hogy korábban jól végeztük a keresőoptimalizálással járó feladatainkat. Ha az érdeklődő (potenciális ügyfél) rákeres az eljegyzési gyűrű vagy a női karkötő kulcsszóra, a Google keresőjében, és mi sikeresen optimalizáltuk oldalunkat ezekre a kifejezésekre, akkor biztosan megtalálható lesz ékszer webáruházunk a Google keresőjének első találatai között.

A Google szemantikus keresése lehetővé teszi a keresőmotor nyelvének alkalmazkodását a felhasználó által végzett konkrét keresésekhez. 

A SEO optimalizálásakor ki kell választanunk bizonyos kulcsszavakat, amelyeket a potenciális ügyfeleink használhatnak a keresésük során. Ha úgy döntünk, hogy az általunk forgalmazott termék pontos nevére optimalizálunk, például “COLUMBIA TERREBONNE II MID OUTDRY barna színű”, akkor kevésbé valószínű, hogy a felhasználó eljut hozzánk erre az adott keresésre, mert nem biztos hogy ismeri ezt a terméket. Később elmagyarázom, hogyan lehet azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyekkel a legtöbb forgalmat érhetjük el a keresések során, és hogyan illeszthetjük őket az online áruházak keresőoptimalizálásába. 

Érdekes tény, hogy a Google-ban naponta tett lekérdezéseket a vállalat adatvédelmi irányelvei miatt nem teszik közzé, de becslések szerint a világon, napi 3,5 milliárd keresést végeznek. Ez hatalmas mennyiségű adat, amely lehetővé teszi a Google számára, hogy saját játékszabályait érvényesítse. A számítógépes óriás szakemberei döntenek, algoritmusok segítségével arról, ki jelenik meg először keresések során.

Milyen lépéseket kell követnem a webáruház keresőoptimalizálás javítása érdekében?

A webáruházad megtervezésénél, figyelembe kell venned az egyes oldalak keresőoptimalizálását, javasoljuk, hogy kövesd a következő 10 pontot, amelyekkel javíthatod a pozíciódat a Google-ban és megelőzheted versenytársaidat. Ezeket a teendőket minden CMS-rel elvégezheted, legyen az Woocommerce, Shoprenter vagy Unas. Ha elakadnál a webáruház megvalósítása során, akkor itt az OnlineVállalkozz weboldalon kínálunk egy kivitelezési megoldást, amely magában foglalja a webáruház teljes tervezését és optimalizálását Shoprendszer segítségével. A részletekről itt olvashatsz!

1. Add meg a kulcsszavakat a webáruház keresőoptimalizálásának javításához

Amikor kulcsszavakról beszélünk, olyan konkrét szavakra gondolunk, amelyekről tudjuk, hogy ügyfeleink keresnek a keresőmotorban, például elegáns nyári ruhák , kényelmes női cipők vagy eredeti férfi pólók . Ezek a kulcsszavak összesen 3 szót tartalmaznak, amelyeket így hosszú farok kulcsszavaknak nevezünk. Ezeket a szavakat részesíti előnyben a Google a rövid vagy közepes hosszúságú kulcsszavak tekintetében. Ennek a fő oka az, hogy ezeknek a kifejezéseknek a keresési volumene és a verseny csökken a konverziós arány viszont növekszik (az ügyfelekké vált látogatók száma).

Fontos, hogy amikor meghatároztunk a kulcsszót, amelyre az adott oldalt szeretnénk optimalizálni, akkor az első alkalommal írjuk le a kulcsszót Pl.:”Elegáns nyári ruha” és javasoljuk, hogy ugyanazt a szó a továbbiakban enyhe módosításokkal használjuk, mint például “elegáns ruha nyárra” vagy “kényelmes nyári ruha

Hogyan találom meg az online áruházam egyes oldalainak kulcsszavait?

  • A Google keresőmotor ajánlásokat kínál a számunkra  a kulcsszó keresése során. Ezért hasznos a stratégiai szempontból különböző kapcsolódó szavakat (kulcsszavakat) elhelyezni a webáruház minden oldalán, de érdemes odafigyelni arra, hogy a választott szó  kapcsolódjon az általunk kínált termékekhez. Ha nem kapsz ihletet arra, hogy milyen szavakat használj, megnézheted a versenytársaidat, elemezve, hogy kik jelennek meg az első pár helyen és milyen kulcsszavakat használnak.
  • Az ingyenes Keywordtool.io eszközzel akár 750 Google kulcsszójavaslatot is ingyen kaphatunk. Keresőmotorja korlátozott, de a kapcsolódó szavak széles listáját kínálja.
  • A Google Ads Kulcsszótervező jelenleg a legjobban ingyenes eszköz a kulcsszó ötletek gyűjtéséhez. Ez az egyik legteljesebb eszköz, amelyekkel a  kulcsszavak keresését végezhetjük az egyes kifejezések, webhelyek vagy kategóriák szerint, megszerezhetjük a keresési mennyiség adatait (ingyenesen csak a nagyságrendi adatokat kapjuk meg) és trendjeit, valamint egyesíthetjük a kulcsszólistákat új kulcsszavak megszerzéséhez. Ha az első opciót úgy választjuk meg, hogy megadjuk a számunkra érdekes kulcsszót, akkor megkapjuk a szó havi átlagos kereséseit, a hasonló kulcsszavakat tartalmazó ötleteket, a verseny nagyságát ezzel a szóval és a javasolt ajánlatot, ha hirdetnénk.
  • Egy másik fizetős eszköz a Keyword Magic Tool amely a Semrush szoftverbe van integrálva, elsősorban az adatok elemzésénél és összehasonlításánál vehetjük hasznát. Ez a keresőmotor konkrétabb eredményeket mutat, amikor hasonló kulcsszavakat javasol, és meghatározza az egyes keresési mennyiséget is.

Hol adhatom meg a kulcsszavakat?

E-kereskedelem esetében a kulcsszavakat főleg a következő szakaszokba helyezhetjük el:

  • Címek
  • Felirat
  • Meta-leírások
  • URL -ek
  • Kategóriák
  • Címkék
  • A képek alternatív szövegei
  • Az első 200 szóban

Milyen kulcsszó sűrűség a megfelelő?

A kulcsszavak sűrűsége nem kulcsfontosságú tényezője a keresőoptimalizálásnak, a webáruházak számára. Régebben nagyon releváns tényező volt, de a Google algoritmusok fejlődésének hatására, manapság már sokadrangú tényezővé vált. A kulcsszó sűrűségének optimális eredménye 0,5 és 3 között van. Ha használod valamelyik WordPress SEO plugint, könnyedén nyomonkövetheted kulcsszavaid sűrűségét.

2. Optimalizáljuk a címeket

A termék neve az első és legfontosabb üzenet amivel az olvasód találkozni fog, ehhez gondosan ki kell dolgoznod egy címet, amely vonzza majd az ügyfeleket. Ehhez nem kell erőltetni sem a márka neved  sem a kulcsszóhalmozást. Sokkal fontosabb átgondolni, hogy az ügyfél hogyan kattintana az oldaladra egy adott keresés során.

3. Optimalizáljuk a metaleírásokat

A meta leírás javítása érdekében írj hosszú mondatokat az ügyfeleknek, amelyek magával ragadják az érdeklődőket. Használhatsz olyan kifejezéseket, amelyek meggyőző szavakat tartalmaznak, mint például legújabb , felfedezés , legjobb vagy ingyenes . Különösen az e-kereskedelem esetében mérlegelni kell a marketing stratégiákat, például az akciókat, az ajánlatokat, a visszaküldési lehetőségeket, a szállítási jellemzőket, beillesztve azokat a meta leírásba, úgy megfogalmazva, hogy azok megragadják az ügyfelek figyelmét

Ezenkívül pozitív hatású, ha a látogatók találkoznak azokkal az információkkal amik bizalmat ébresztenek bennük és megkönnyítik a döntésüket a  vásárlás során. Ilyenek  például: Mit kell tenniük ha nem tetszik a megvásárolt termék? Milyen garanciák vannak? Hogyan tudnak kapcsolatba lépni az ügyfélszolgálattal?

A meta leírás hossza attól függ, hogy mit kínálunk, de egy online áruház esetében egy-két sor elegendő a termék meghatározásához. A Google nemrégiben új frissítést hajtott végre az algoritmusban, lehetővé téve a meta leírások dinamikusabbá és hosszabbá tételét, kb. 310 karakteres hosszal.

4. Indexeljük az oldalakat

Az online áruház oldalainak indexelése az a folyamat, amelynek során meghatározzuk, hogy mely oldalakat szeretnénk megjeleníteni a Google keresőmotorjában. A nem indexelt oldalak ugyan megjelennek a webáruházunkban, de a Google találati oldalain  nem jelennek meg, amikor keresést végez a Google-on egy felhasználó. Egy webáruház esetében az oldalak mennyisége általában igen magas, meghaladhatja a több százat, de akár a több ezret is. Ez azért van,mert különböző kategóriákkal és címkékkel látjuk el termékeinket.  Ezért tanácsos eldöntenünk, hogy mely taxonómiák alapján szeretnénk, hogy megtalálják az érdeklődők, oldalainkat a keresőben.

Ha szeretnéd megtudni, hogy melyek a Te weboldalad keresési eredményei, ezt kell beírni a Google keresőjébe:  (természetesen a téged érdeklő URL-t írd a  “site:” után)

Példa url

Mi az előnye az oldalak indexelésének?

Két fő előnye van egy webáruház  oldalainak megjelenítésének a keresőben.

  1. Minden információt megtalál a  az ügyfél az áruházunkról az interneten,
  2. A keresőmotorban is jobb pozíciókat érhetünk el azzal, hogy a webes forgalmat meghatározott oldalakra összpontosítjuk. És ezzel, a fogyasztók figyelmét is irányítani tudjuk.

5. Készítsünk egy blogot a webáruházhoz

A blog jó módja annak, hogy elkezdjünk értékes tartalmat generálni, és ezzel javítsuk az online áruházak keresőoptimalizálását. Egy jól átgondolt tartalommarketing stratégia alkalmazásával és az értékes tartalmak előtérbe helyezésével hatalmas piaci előnyre tehetünk szert,  tartalomkészítésben nem jeleskedő versenytársainkkal szemben.

A vállalkozások egyik leggyakoribb hibája, hogy a blogot márkájuk közvetlen reklámjaként használják, így nem nyújtanak kellő mennyiségű információt és érdekességet az olvasóknak.

Ha úgy döntesz, hogy blogodban értékes tartalmat hozol létre, és tudod, hogyan kell elmagyarázni, mi különbözteti meg a Te webshopodat a többi webáruháztól, akkor a blog kapuvá válhat a webáruházadba látogató online felhasználók számára.

Az egyik alapvető elem, amelynek segítségével kiemelkedhetünk a versenytársaink közül, az a kreativitás, amelyet a blogunkban alkalmazhatunk.

6. Képek optimalizálása

Az e kereskedelemben a képek alapvető részét képezik a termékek értékesítésének, az első benyomásai a képektől lesznek a vásárlónak a termékről. Fontos, hogy a termékfotók felbontása a lehető legjobb legyen és optimalizálásukra is nagy hangsúlyt kell fektetni, hogy így jobb legyen az oldal betöltési sebessége.

Az online áruházak keresőoptimalizálásánál fontos mutató, hogy egy weboldal mennyire képes a lehető legrövidebb idő alatt megjeleníteni a tartalmat a felhasználónak.

A Tiny PNG egy jó eszköz, amely nem csökkenti a képek minőségét, de ha tömörítjük a képeket, csökkenti azok fájl méretét és kép méretét. Használata nagyon egyszerű, csak le kell tölteni a képeket az online áruházból, és fel kell tölteni erre az oldalra. A .PNG vagy .JPG fájlok automatikusan konvertálódnak, és az oldal feltöltési ideje javul, amikor újra feltöltjük őket.

A PageSpeed Insights, a Google eszköze segítségével megismerhetjük oldalaink betöltési sebességét, és megtudhatjuk, hogy mely oldalak mennyire optimalizáltak. A számítógépes és mobil verzióban legfeljebb 100 pontot értékel, és tanácsokat ad azok minőségének javítására is.

7. Adj értékes tartalmat szövegeidhez

Fontos, hogy szövegeket adj minden termékedhez, vagy legalábbis azokhoz, amelyeket a legfontosabbnak tartasz annak érdekében, hogy részletes információkat tudj nyújtani leendő vásárlóidnak, és javítsd a keresőoptimalizálást a magasabb konverziós és értékesítési célok elérése érdekében.

Javasoljuk, hogy készíts személyre szabott termékoldalakat, amelyek leírják az egyes termékek összetételét, jellemzőit vagy specifikációit, és ha lehetséges, videókat is, amelyek a csillagtermékeit írják le. Az is fontos, hogy minden oldalhoz adja meg a kulcsszavakat.

Ezenkívül az általános kategóriákhoz, például blúzokhoz, szoknyákhoz, nadrágokhoz, sportcipőkhöz vagy táskákhoz, mindegyik végén hozzáadhatjuk annak gyártásának magyarázatát, trendjeit, ajánlásait, kulcsszavakat és linkeket készíthetünk, amelyek jelentősen javítják az oldal keresőoptimalizálását.

8. Javítsd domained és fő oldalaid DA (Domain Authority) pontszámait

A Domain Authority az egyik alapvető mutató, amely a weboldalunk tekintélyét és hitelességét jelzi. Minél magasabb ez a pontszám, annál könnyebb lesz oldalainkat a nagy keresési volumenű és nagy versennyel rendelkező találatok között pozicionálni.

Bár a Google által használt fő mérőszám a Page Rank, amely 0 és 10 közötti skálán méri a webhelyeket, a Domain Authority továbbra is megfelelő mérőszám a webhelyeink és egyes oldalaink erejének meghatározása során.

A Domain Authority-t a MOZ hozta létre, amely 0 és 100 skálán méri a domaineket és oldalakat. Ha meg szeretnéd tekinteni online áruházad DA értékét, legyen az a domain vagy egy adott oldal, akkor ezt megteheted a MOZ és a MozBar kiterjesztés hozzáadásával a Chrome Internetes áruházon keresztül. Az aktiváláshoz, kattints az ikonra, és megtekintheted bármely domain DP értékét, ha 50 vagy annál magasabb pontszámmal rendelkezik.

A tekintélyt javító tényezők a következők: a domain kora, a minőségi tartalom generálása, a linkek megosztása a közösségi médiában, linkek más oldalakról, a linkek mennyisége is befolyással van (minél több ajánlás, annál jobb) és a minőség (minél több erős domain linkeli a webshopod, annál nagyobb haszonnal jár ez a webáruházad számára).

9. Kerüld a tartalom duplikációt

A Google keresőmotorja nem büntetik az oldaladon az ismétlődő tartalmakat, de a Google robot azonosítja a hasonló oldalakat a feltérképezés során, és ha ismétlődő tartalmakat talál nem tudja végül eldönteni, hogy melyiket rangsorolja.

Ezért ha értékes tartalmat készítesz és nem csak kereskedelmi tartalmat, eredetinek kell lennie. Ha viszont egy szöveg legalább 20%-ka megismétlődik, akkor azt másolatnak kell tekinteni. Annak érdekében, hogy megtudjuk, melyek az ismétlődő oldalaink, javaslom a Copyscape eszközt, amely rendelkezik ingyenes verzióval is.

Az e -kereskedelemben normális, hogy jelentősebb mennyiségű szöveg megismétlődik, némelyik megváltoztathatatlan, például bizonyos kategóriák vagy a termékhez kapcsolódó információk.

Ha úgy gondolod, hogy szeretnél egy szöveget módosítani, akkor a megoldás a kulcsszavak szinonimáival rendelkező szövegrészek és kategóriák megváltoztatása, a szövegek gerincének megváltoztatása.

Ha az ismétlődő tartalom nagyon magas, és erőforrásaid korlátozottak, akkor jól teszed, ha figyelmed a webáruházad legfontosabb oldalaira összpontosítod, amelyeket az első pozíciók valamelyikébe szeretnél rangsorolni.

Az eszköz használatához meg kell adni azt az oldalt, amelyet elemezni szeretnénk. Ha a szövegben duplikáció található, amelyek néhány mondattól, akár az egész bekezdésekig terjedhetnek, szöveg végén látni fogjuk a külső URL -t, amely a duplikációt elkövette, a tartalom eltávolításának, módosításának módja már az egyéni fantáziádra van bízva.

A Copyscape azonosítja a külső másolatokat, akár pontos másolatok, akár csak nagyon hasonlóak.

Az eszköz használatához meg kell adni azt az oldalt, amelyet elemezni szeretnénk. Ha a szövegben duplikáció található, amelyek néhány mondattól, akár az egész bekezdésekig terjedhetnek, szöveg végén látni fogjuk a külső URL -t, amely a duplikációt elkövette, a tartalom eltávolításának, módosításának módja már az egyéni fantáziádra van bízva.

10. Irányítsd a webhelyedre mutató URL-eket és linkeket

A webáruházaknak általában jelentős számú oldala van, amelyek könnyen meghaladhatják az 100, 500 vagy sok esetben a több ezer oldalt is. Ennyi oldalnál már unalmas lehet az összes link egyenkénti kezelése, hogy megfelelően működjenek. Ennek a feladatnak az elvégzéséhez széles körű lehetőség nyílik különféle eszközök használatával, amelyek vezérlik a webhelyünkre mutató URL -eket és linkeket, legyenek azok fizetős, ingyenes vagy WordPress bővítmények.

Ebben a bejegyzésben a W3C Link Checker -t ajánljuk, egy egyszerű, ingyenes eszközt, amellyel megadhatjuk áruházunk doménjét, és segítségével elemezhetjük a külső és belső linkek különböző hibáit, például a 403-as válaszkódokat, amelyeknél a linkre való hivatkozás tiltott, vagy a 404-es, amelyeknél a keresett oldal nem található – javaslatot tesz a hibák kijavítására.