Utoljára frissítve: 2020.01.01. | Szerző: Online Vállalkozz
Az örökzöld tartalom minden tartalmi stratégia kulcseleme.
A tartalom folyamatosan növeli a forgalmat, a részvételt és a linkeket a webhelyedre.
Ebben a bejegyzésben megnézzük:
- Mi az örökzöld tartalom?
- Az örökzöld tartalom előnyei
- Hogyan lehet jó példákat találni az örökzöld tartalomra?
- Ötletek az örökzöld tartalom létrehozásához
Mi az Örökzöld tartalom?
Olyan tartalomként határozhatjuk meg az örökzöld tartalmat, amely a közzététel dátuma után még sokáig aktuális marad.
Miért örökzöld a neve?
Nevét az örökzöld növényekről kapta, mivel azok leveleiket mind a négy évszakban, egész évben megőrzik.
A közzétett tartalmak jelentősebb része, csak rövid ideig marad releváns, és bár jelentős figyelmet kaphat, a cikk iránti érdeklődés elég gyorsan csökken.
Ez éppen ellenkezőleg történik az örökzöld tartalommal, az idő múlásával is időszerű marad, folyamatosan olvassák és megosztják.
Az örökzöld tartalom a web gerince.
A legtöbb elfoglalt vállalkozás tulajdonosnak nehéz rendszeresen blogbejegyzéseket készíteni.
Időről időre csak új cikkeket kell közzé tenni.
Az örökzöld tartalom friss marad, és hozzáadott értéket képvisel webhelyen.
Ha a webhely már sikeres, akkor a látogatók visszatérhetnek a webhelyre mint egyik legfontosabb erőforrásukhoz, mert átfogó útmutatót nyújt, amelyre a felhasználók újra és újra hivatkozhatnak.
Ez olyan információkat tartalmaz, amelyek valószínűleg nem változnak az évek során, például a rendelkezésre álló tárhely típusa, és a domain regisztráció leírása.
A tartalom, amely az idő múlásával is releváns, általában olyan formátumokat tartalmaz, mint például:
- Oktatási vagy információs cikk, például mi a tartalommarketing?
- Gyakorlati cikkek, például “Hogyan beszéljünk úgy, hogy az emberek meg akarjanak hallgatni ?”
- Olyan posztok, amelyek válaszolnak a kérdésekre, mint például a bio élelmiszerekkel kapcsolatos gyakran feltett kérdések.
- Készíthetünk listákat is, például a marketing statisztikák legújabb listáját. Ez a konkrét lista technikailag nem örökzöld, mivel évente frissül, de folyamatosan működik.
Vannak olyan témák, amelyek továbbra is évelők és relevánsak az idő múlásával.
Ide tartoznak:
- Szerelem
- Hosszú élet
- Egészség
- Párkapcsolat
Az időtlen tartalom előnyei márkád számára
Ha eddig elolvastad, akkor már nagyon világosnak kell lennie sámodra, hogy a keresőoptimalizálás sokat profitál az ilyen jellegű örökzöld tartalomból. A keresőmotorok olyan oldalakat szeretnek, amelyek folyamatos forgalmat vonzanak. De itt vannak más, további érvek is emellett a tartalomtípus mellett:
- Szakértőként pozícionál ítéged: értékes és komoly tartalmat kínálj, annak érdekében, hogy referenciaanyag legyen.
- Csak egyszer kell erőfeszítést tenned: bár tanácsos örökzöld tartalmat rendszeresen létrehozni , gondoljunk arra, hogy egy cikkel többször megismerkednek . Ha az idők és erőfeszítések optimalizálásáról beszélünk, akkor a helyzet nagyon jövedelmező.
- Ez lehetővé teszi számunkra, hogy ápoljuk a szerkesztői naptárunkat a közösségi hálózatokon: megoszthatjuk és újraprogramozhatjuk minden platformon. Mindig lesz valaki, aki hasznosnak és érdekesnek találja.
- További elavult bejegyzések kiegészítésére szolgálnak, kiegészítő információk útján.
Hűség a közönség részéről, amit nem kapsz meg más típusú tartalommal. - Folyamatosan vonzza a látogatókat: győződj meg arról, hogy nem csupán egy új, a hírlevélre való feliratkozást von le, vagy akár űrlapon keresztül is felveszi a kapcsolatot.
- Kaphat linkeket más blogokból vagy webhelyekről , amelyek ezt a tartalmat értékesnek és tartósnak tekintik.
Az örökzöld tartalom típusai
Az örökzöld tartalom néhány általános típusa a következő:
- Infografika
- Útmutató
- Útmutató cikkekhez és videókhoz (a vizuális funkció akkor fontos, ha ezt cikkek formájában tesszük)
- Termék áttekintése (válassz a lehető legrégebbi termékekből)
- Recept
- Tanács
- Forráslista
- Gyakran Ismételt Kérdések
- Kulcsszavak meghatározása az iparág számára
Az örökzöld tartalmakkal nem összeegyeztethető tartalom a következő.
- Legfrissebb hírek
- Jelentések és felmérések
- A legújabb trendek a divatban, a színben stb.
Még mindig frissíteni kell
Az “Örökzöld” nem azt jelenti, hogy nem kell újra frissítenie a bejegyzést. Mivel a keresőoptimalizálási technikák és a Google algoritmusai idővel megváltoznak, a tartalmat ismét elérhetővé kell tenni, ezért a frissítést el kell végezni.
Amint az új információk nyilvánvalóvá válnak, hozzáadhatod azokat a tartalmadhoz.
Nemrégiben újra felhasználtam egy régi blog tartalmát, amelyhez átírtam a cikket és új címet adtam neki, és ezzel új célt adtam a régi tartalomnak.
Sokszor elmondom, hogy gyakran vizsgáld át webhelyed, és nézd meg, hogy melyik tartalomnál lehet szükség egy kis tartalomfrissítésre.
Segít webhelyed rangsorolásában a Google keresőben, tájékoztatja a látogatókat, hogy érdekel az, amit olvas, és növeli webhelye általános minőségét.
Cselekvésre ösztönzés (CTA) írása
Miután elkészítetted az örökzöld tartalmakat, győződj meg arról, hogy ezen oldalak mindegyike rendelkezik cselekvésre ösztönözéssel.
Az örökzöld tartalom a webhely gerince, ezért azt szeretnénk, hogy az olvasók elolvassák azt, mielőtt cselekednének, például hírlevélre iratkozzanak fel. Azt is fontos, hogy a CTA örökzöld legyen.
Példa az örökzöld CTA-ra:
- Hírlevél regisztrációs link
- Rendelje meg az általad kínált termékeket, egész évben
- Linkek a webhelyen elérhető ingyenes könyvekhez (örökzöld tartalom)
Beszélj örökzöld tartalmadról
Ez egy olyan tartalom, amelyet újra és újra használni szeretnél, ezért érdemes beszélned róla.
- Link a blog többi hozzászólásához. Például, ha egy új cikket írsz a kutya tartásáról, “olvassa el a kezdőnek szóló útmutatót a kezdők számára szükséges felszerelésről”.
- Hozz létre egy „Kezzd itt” oldalt, amely az alapvető információs cikkeken végigvezeti az olvasókkal.
- Ossz meg egy linket, amikor felveszed az internetes kapcsolatot. De vigyázz, ne legyél zavaró.
- Rendszeresen népszerűsítsd ezeket a cikkeket a közösségi médiában, emlékeztesd az embereket, hogy elérhetőek.
Mindig vedd fel az örökzöld tartalmat a stratégiádba
Nincs mágikus formula. Mint mindig, a józan ész most is a legjobb szövetségesünk. Azt javaslom, hogy keverd a vírusos üzeneteket az időtlen tartalmakkal.
Ne feledd, hogy ha tartalomtervet kell készítened vagy az abbanfoglaltakat szeretnéd megvalóstani, és ehhez segítségre van szükséged.
Csak írj nekünk.
A delegálás sok fejfájástól megkímél Téged. Megígérem.