Oldal kiválasztása

Utoljára frissítve: 2020.10.31. | Szerző: Online Vállalkozz

Hatékony Youtube marketing stratégia készítés

1. Hozz létre egy YouTube csatornát az üzleti vállalkozásod számára

A YouTube marketing stratégia első lépése, hogy mielőtt bármit megtennél, nyiss meg egy márkafiókot a Google-on .

Amikor a YouTube-csatornát egy szokásos Google-fiókkal hozzuk létre, csak egy személy – a Google-fiók jogosultja – jelentkezhet be ebbe a csatornába.

Ha márkafiókkal hozzuk létre csatornánkat, több felhasználó jelentkezhet be egyszerre az adott Google-fiókba.

A csatornáknak nagyon sok része van, tehát legalább egy vagy két másik embernek segítenie kell az üzemeltetése során.

Nézd meg a YouTube cégeknek fiók létrehozására vonatkozó lépésről-lépésre szóló útmutatót, amelyben részletes utasításokat olvashatsz erről.

2. Azonosítsd a szükségleteket

A YouTube marketing stratégia második lépése a szükséglet meghatározása. Gondolj arra, mit szeretnél elérni. Például szeretnéd növelni a márka ismertségét, javítani az online konverziós arányt, vagy csökkenteni a beérkező hívások számát?

Minden vállalkozás folyamatosan fejleszti és kitűzi a saját céljait. Gondolj bele miért javítasz valamit?

Az a tény, hogy kevés ember ismeri az márkádat, kevés néző vásárol (alacsony konverzió), vagy sokan visszatérnek egy termékhez? Talán sokan hasonló esetekben nagyon gyakran hívják a segélyvonalat, például nem tudnak bizonyos funkciókat kezelni?

Akkor gondold át, hogy a videó valóban a legjobb módja-e a kívánt akció megvalósításához. Mindig emlékezz arra, hogy a videó soha nem lehet öncélú. Annak a gondolkodásnak, hogy a “videó divatos, csináljunk hát egyet”, nincs sok értelme.

3. Válaszd ki a célcsoportot

Gondolj arra, hogy kinek fogod címezni a videó üzeneteidet a cél elérése érdekében. A marketing stratégiánk harmadik lépése a célcsoport meghatározása.

Ez a választás határozza meg a videó formátumát, platformját és a tartalom terjesztési modelljét.

Ha javítani akarjuk a márka ismertségét, akkor olyan embereket válasszunk, akik még nem ismerik a márkánkat, és vásárlási döntés előtt állnak.

Az a személy, aki meghozza a vásárlási döntést, nem mindig azonos azzal aki a vásárlást végzi. Például mikor a gyerek dönti el, hogy milyen édességet szeretne, de a szülő végzi a vásárlást.

4. Ismerd meg a közönséget

A vállalkozásodhoz kapcsolódó YouTube-csatornád hozzáférést biztosít az Analytics-hez, amely rengeteg statisztikát tartalmaz a csatornáddal kapcsolatban. Itt tekintheted meg a csatorna és a közönség viselkedésének mennyiségi mutatóit, ideértve a megtekintések számát, az átlagos megtekintési időt, a bevételeket és az átkattintási arányt.

Az Analytics értékes adatokat tartalmaz az előfizetők demográfiai adatairól is.
Még akkor is, ha úgy gondolod, hogy tudod, kik az előfizetőid, figyelj oda arra, amit a Demográfia lapon találsz. Ezek az adatok segítenek, hogy túllépj a feltételezéseken, és biztos lehess abban, hogy a megfelelő közönséget éred el.

Figyelemmel kísérheted a megtekintési időt és a demográfiai adatok elemzését, hogy válaszolni tudj a következő kérdésekre:

  • Hol és mikor nézik meg a videóidat?
  • Milyen korúak a nézőid?
  • Milyen neműek az átlagos nézők?

A közönség elemzésének nyomon követése kifizetődő. Ha megerősítik a felhasználóidra vonatkozó feltételezéseidet, az nagyszerű: biztosít arról, hogy a megfelelő közönséget érted el.

Ha a feltételezéseid helytelenek, akkor tudod módosítani a tartalmi stratégiát, hogy elérd a kívánt közönséget. Másrészt megtudhatod, ha a terméked sikere egy váratlan demográfiai tényezőben rejlik – értékes információkkal szolgál az egész marketingcsapat számára.

A mennyiségi mutatókon túl, mennyiségi információkat szerezhetsz a közönségről – a videóidhoz fűzött megjegyzések elolvasásával és kezelésével. A megjegyzések olvasása nem mindig szórakoztató, de az itt található információ felbecsülhetetlen értékű, mind a YouTube-on, mind azon kívül.

Legfontosabb tipp: A YouTube közösségi oldal alulértékelt hely a közönség megismeréséhez. A profilod Közösségi fül alatt található, közvetlenül kapcsolatba léphetsz előfizetőiddel. Tegyél fel kérdéseket, vagy készíts szavazást, hogy jobban megértsd a közönség gondolkodását.

5. Válassz stratégiát

A stratégiákat különféleképpen osztályozzuk. Ez az idődimenzió lehet: rövid és hosszú távú.

A célt szem előtt tartva határozza meg, hogy rövid távú tevékenység (például a maszkok és jelmezek eladásának növelése a karneválon) vagy hosszú távú tevékenység (Pl.: 10%  növekedés elérése az organikus forgalomban).

Ez a döntés körvonalazza a következő lépéseket, ideértve a video platform kiválasztását.

A választott példa egyértelműen egy hosszú távú tevékenység. Habár meghatároztuk magunknak a határidőt, azt akarjuk, hogy a magasabb konverziós ráta hosszú ideig fennmaradjon.

Ne felejtsd el, nem szabad összekeverni a cél elérésének idejét, rövid és hosszú távon!

 

6. Vizsgáld meg versenytársaid

A versenyképesség elemzése nélkülözhetetlen, ha el akarsz húzni más vállalkozások előtt a saját piacodon a YouTube segítségével. Szerencsére a potenciális lehetőségek azonosításához szükséges sok információ a csatornákon könnyen elérhető.

Keresd meg a versenytársak YouTube-csatornáit, és írd össze, melyik videóikat nézték meg a legtöbben és melyiket a legkevesebben. Ezeknek a videóknak a megnézésével megismerheted, hogy milyen tartalmakat szeretne megtekinteni a közönség (és mit nem), és ezt az információt használd a saját tartalomstratégiád felépítésénél.

Mint a saját videóidnál, olvasd el a versenytársaid videójához fűzött megjegyzéseket. Lehet, hogy a saját márkád említést kapott; ha igen, akkor feltétlenül válaszolj, hogy a potenciális ügyfelek láthassák, hogy aktívan részt veszel a közösségben.

Olvasd el a versenytársaid videó leírásait, hogy megtudd, milyen kulcsszavakat használnak a YouTube keresőoptimalizálás során. Használj hasonlókat a YouTube kereső oldalain és az ajánlott videó hír csatornákon való rangsorolás javításához.

Végső megjegyzés: győződj meg arról, hogy a versenytársaid nem jelenítenek meg hirdetéseket a videóidon! Ha vannak, akkor blokkolhatod őket a Google hirdetéskezelőjében. Bővebben erről itt.

7. Tanulj kedvenc csatornáidtól

Ha a YouTube-ot nézed, kérdezd meg magadtól: Mi a helyzet ezzel a videóval, ami felkelti a figyelmemet? Mi vonz vissza a legfontosabb csatornáimhoz?

A kedvenc YouTubereid figyelése felfedi azokat a technikákat és bevált gyakorlatokat, amelyeket Ők használnak a nézettség, feliratkozás és az elköteleződés növeléséhez.

Még akkor is, ha technikailag nem tartoznak a Te iparágadhoz vagy piacodhoz, akkor is valószínűleg adaptálható a kedvenc YouTuberek stratégiája, hogy növelni tudd a saját YouTube követőid számát. Ne félj kipróbálni a furcsább tendenciákat sem: hiszen ezek másoknál már működnek.

Amellett, hogy hatalmas inspirációt nyújt saját vírusvideóidhoz, arra is érdemes emlékezni, hogy a YouTube hihetetlen forrás az önálló tanulni vágyó kezdők számára. Több száz YouTube-csatorna létezik, amelyek konkrétan elmondják, hogyan lehetsz egy adott területen sikeres, neked semmiféle találgatásra nincs szükséged.

Összeállítottuk a legjobb csatornák listáját a digitális marketing előkészítéséhez.

8. Keresőoptimalizáld videóidat

YouTube videóidat optimalizálnod kell a kereséseknek megfelelően, ha szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük. De ne aggódj, ha az első néhány videód nem kap sok nézetséget.

Dolgozhatsz a csatornád SEO fejlesztésén és tökéletesítésén a későbbiekben is.

Részletes útmutatót írtunk a YouTube-on történő további megtekintések eléréséhez, de itt található néhány tipp az induláshoz:

Válaszd ki a megfelelő címet (a megfelelő kulcsszavakkal)

A videók optimalizálásának első lépése az, hogy válassz egy vonzó címet, amely tartalmazza a releváns kulcsszavakat (szeretem ehhez  a Google Adwords Kulcsszótervezőt használni).

Ellenőrizd, hogy a cím releváns-e a videó témájának szempontjából: senki sem szereti a kattintásvadász cikkeket (clickbait). Ha igen, próbálj meg pontos kulcsszavakat beilleszteni a közös keresési kifejezésekre: ez több kattintást eredményez.

A  videók címei legfeljebb 70 karakterből állhatnak; 60 vagy annál kevesebbet ajánlunk, így semmi sem vágódik le a keresési oldalakon.

Készíts egy érdekes miniatűrt

Videó feltöltésekor javasoljuk, hogy készítsen saját egyéni miniatűrt, mivel ez segíti a tartalom kiemelkedését

Írj egy lenyűgöző videó leírást

A videó leírásának tartalmaznia kell a videó témájának rövid magyarázatát, a linkeket a webhelyedre és a közösségi média fiókjaidra, valamint a hashtagek listáját (egy perc alatt azokról bővebben).

Van egy teljes oktatóanyag a hasznos YouTube leírások írásáról. Itt található a legfontosabb pontok összefoglalása:

  • Legfeljebb 5000 karakter (de valószínűleg nem kell ilyen sok)
  • Illeszd be a fontos kulcsszavakat előre, és használd őket a címben és a leírásban
  • Adj hozzá egy „tartalom oldalt” az időbélyegeknek, hogy a nézők könnyen megtalálják a releváns pontokat
  • Kapcsolódjon csatornád különböző lejátszási listáira
  • Adj hozzá legfeljebb 15 hashtagot

Adj hashtageket a videó leírásához

A hashtagek használata biztosítja a tartalmak kereshetőbbé tételét a YouTube-on.
Válasz egy kis számú hiperreleváns hashtaget, és ne teljes listát. Ha több mint 15 hashtaget használsz, a videó összes hashtagjét egyébként figyelmen kívül hagyja, tehát legyél szelektív. És ne feledd, hogy kövesd a YouTube hashtag szabályait.

Adj hozzá kártyákat, bumper hirdetéseket és vízjeleket csatornád hirdetéséhez

A kártyák, bumper hirdetések és vízjelek kattintható CTA-k, amelyeket hozzáadhatsz videóidhoz. Ezek hatékonyak, mivel viszonylag kevésbé zavaróak, minimális zavart okozva a megtekintési élményben.

  • Kártyák: kicsi, átlátszó CTA-k, amelyek kattintással bővülnek. Ezekkel, a nézőket a weboldaladra irányíthatod, oldalakat vásárolhatsz, vagy akár a csatornád más videóit is felhasználhatod.
  • Bumper hirdetések: hat másodperces videó hirdetések jelennek meg a videó elején vagy végén.
  • Vízjelek: az egyedi előfizetési gombok, amelyek csak a nem előfizetők számára láthatók. Ha videódhoz szeretnéd őket adni, kövesd a YouTube egyszerű utasításokat.

Kérd meg a nézőket, hogy iratkozzanak fel

Időnként a kívánt konverzió megszerzésének legegyszerűbb módja az, ha azt kéred. Ezért minden YouTube videód szóbeli felhívással fejezed be, Pl.:

  • „ha tetszik, ossza meg
  • „ha tetszik vegye meg” – Ez működik, és nulla erőfeszítést igényel.

9. Töltsd fel és ütemezd a videóidat

Miután elkészítettél néhány jól optimalizált videót, ideje azokat forgatni. Tehát mi a legjobb módszer a YouTube-videók ütemezésére?

Platformként a YouTube szinte annyira népszerű, mint a televízió. És sok előfizetőd úgy fogja kezelni a YouTube-csatornádat, mint egy TV-állomást – tehát úgy kell működtetned, mintha az lenne!

Legyél profi és oszd meg a tartalmat rendszeresen. Ha megígéred az előfizetőidnek, hogy minden szombaton délre új videót kapnak, akkor be kell tartanod ezt, vagy kockáztatnia kell a bizalmuk (és véleményük) elvesztését.

A TV stúdiók hasznos modellt kínálnak a tartalom készítéséhez is. Győződj meg arról, hogy több „epizódod” van a tartalom naptáradban, amelyek készen állnak az ütemezésre. Amellett, hogy ez B tervet biztosít neked, ha a videó létrehozásának ütemezése megszakad, több epizód előzetes tervezése, létrehozása általában azt jelenti, hogy a videók minőségében következetesebbek lesznek.

Előzetesen feltöltheted és ütemezheted a YouTube videókat a Creator Stúdióból, vagy olyan eszköz segítségével, mint a Hootsuite, amely lehetővé teszi a videó közzétételek keresztreklámozását más közösségi csatornák üzenetével, ugyanazon az irányítópulton.

További információ a YouTube-videók ütemezéséről.

10. Optimalizáld csatornád a követők gyűjtésére

Miután optimalizáltad videóid, magát a YouTube-csatornát is optimalizálnod kell. Ha egységes élményt nyújtassz a csatornádon keresztül, akkor több nézetet hozhatsz létre, és ami még fontosabb, konvertálhatod ezeket a nézeteket szokásos előfizetőkké.

Töltsd ki YouTube-profilod

Ez egy könnyű hely a kezdéshez. Töltsd ki a lehető legtöbb releváns adatot profilodon, ideértve:

  • Kulcsszóban gazdag bio
  • Szemet gyönyörködtető szalaghirdetés kép (2560 x 1440 pixel, legfeljebb 2 MB)
  • Linkek a webhelyére és a közösségi média profiljai
  • Helyszín és elérhetőségek

Felveheted a Kiemelt csatornák listáját a YouTube-profilodba. A kiemelt csatornák listája segítségével könnyebben hozzáférhetővé válnak előfizetői számára az esetlegesen őket érdeklődő YouTube-források, hozzáadott értéket teremtve az oldaladhoz.

Úgy tűnhet, hogy ingyenes hirdetést adsz a versenytársaid számára, de valójában ebből is előnyöd származhat.

Ne feledd, a YouTube egy közösség . A különféle csatornákkal való hálózatépítés elősegíti a kapcsolatok kiépítését a térben lévő más alkotókkal, lehetőséget biztosítva a jövőben a csatornák közötti promóciókhoz vagy más együttműködésekhez.

Amikor barátokat szerzünk a YouTube-on, mindenki nyer!

Szervezd videóid lejátszási listákba

Ha a YouTube-videóid lejátszási listákba vannak rendezve, akkor automatikusan lejátszódnak, amíg a lejátszási lista véget nem ér, és hosszabb ideig tartják a nézőket a csatornádon, növelve ezzel a csatorna átlagos megtekintési idejének statisztikáját. Akkor építsünk lejátszási listákat a YouTube-on , vagy akár kezeljük őket a HootSuiteban.

Finomítsd a lejátszási listákat. Győződj meg arról, hogy az ötletek logikusan haladnak az egyik videóról a másikra. Ez csökkenti annak valószínűségét, hogy az emberek egy másik csatornára kattintanak.

A lejátszási listákat teljes egészében saját videóid felhasználásával készítheted, vagy partner videókat is felvehetsz.

Ne felejtsd el felvenni a releváns kulcsszavakat a lejátszási listák címeibe a YouTube keresőoptimalizálás fokozása érdekében!

Fordítsd le videóid különböző nyelvekre

A YouTube szerint a YouTube-csatorna megtekintésének több mint 60% -a az alkotó saját országán kívülről származik. Bővítsd elérhetőséged feliratok hozzáadásával YouTube-videóidhoz.

Ha ez drágának tűnik, ne aggódj: valójában egyszerűen és olcsón készíthetsz fordításokat rajongói adatbázisából! Ehhez be kell kapcsolnia a közösségi hozzájárulást a videókhoz:

  • Kattints a fiók nevére a jobb felső sarokban, és keresd meg a Creator Stúdiót.
  • A bal oldali menüben kattints a Fordítások és átírások> Közösségi hozzájárulások elemre.
  • A közösségi hozzájárulás engedélyezéséhez kattintson az összes videó bekapcsolása elemre.

Ez a szolgáltatás videónként is rendelkezésre áll, melyet érdemes elkezdeni, ha először próbálod ki.

Az így készült tartalom nem a legtökéletesebb és nem mindig nyújtja a legjobb minőséget, de jó kiindulópont a csatornád nemzetközivé tételéhez.

11. Próbáld ki a YouTube hirdetését

A YouTube-csatornád nem az egyetlen hely, ahol az emberek láthatják a tartalmadat. Ha van rá kereted, akár futtathatsz YouTube-hirdetéseket is.

A YouTube hirdetések hat féleképpen jelennek meg, amelyek közül néhányat a cikk korábbi részében már érintettem:

  • Állítható videofelvételek
  • Nem átugorható videohirdetések
  • Bumper hirdetések
  • Overlay hirdetések
  • Vizuális hirdetések
  • Szponzorált kártyák

A YouTube hirdetési formátumaival és azok használatával kapcsolatos további információkért tekintsd meg a YouTube részletes hírdetési útmutatóját .

A YouTube hirdetések lényege vonzó tartalom előállítása, amely nézése során a néző elfelejti, hogy hirdetéseinket nézi. Általában ez azt jelenti, hogy a hirdetések rövidek, szórakoztatók és célirányzottak.

 

12. Mérd meg a kampány eredményeit és optimalizáld

Elindítottad a kampányt? Szép munka volt!

Ne feledd azonban, hogy a kampányegész időtartama során is folyamatosan optimalizálni kell a kampányodat. A rendelkezésre álló eszközök lehetővé teszik az A / B tesztelést és folyamatos optimalizálást a video marketingben is!

Sok technika létezik, itt fogom bemutatni a legérdekesebbeket. Először teszteld a szerkesztési változatokat. Ha a kampányt egyetlen videóra alapozod, készítsd el több szerkesztési változatban (rövid, hosszú, további viccekkel és … nélkül).

A YouTube-ra töltsd fel őket nem listázott formában, és népszerűsítsd TrueView videóba ágyazott formátumban.

Látni fogod, melyik költséghatékony verziót kell közzétenni és hirdetni.

Ezután a közzététel után hirdesd a videót több hirdetéscsoport segítségével, különböző célzott módszerekkel. Miután kiválasztottad a fő mutatót (konverziós költség / a film megtekintési ideje a film 75% -áig …), hatékonyan kiválaszthatod azokat a módszereket, amelyek a legnagyobb megtérülést biztosítják Neked.

Másrészt, közvetlenül a kampányod közzététel előtt is futtathatod a teszteket. A TrueView Discovery hirdetéseknek köszönhetően lehetőséged van videó miniatűrök és címek tesztelésére. A film megfelelően kiválasztott miniatűrje lehetővé teszi az adott csatornán szereplő filmek esetében a megtekintési idő 50% -kal történő növelését.

 

13. Tevékenységek a többi csatornán

 

Ne feledd, hogy a kommunikációs stílus és a színvonal nem térhet el a vállalkozás egészének átlagától.

Ha a vállalkozásod egy komoly társaság, és mindig professzionálisan kommunikál, akkor nem célszerű létrehozni alacsony minőségű és alacsony színvonalú tartalmakat.

Ezek az ellentétek negatívan befolyásolhatják a teljes videokampány fogadtatását. Gondolj arra is, hogy felhasználhatod-e a jelenlegi marketing kommunikációs csatornákat a videotartalom terjesztésének támogatására.

Van Facebook-oldalad vagy Instagram-profilod? Vagy talán van egy nagy e-mail marketing listád? Mond el más csatornáid közösségének, hogy hasznos video tartalmat hozol létre.

Ne feledd azonban, hogy nem érdemes eltúlzni! Például a Facebook-bejegyzés YouTube-linkkel történő reklámozása a legtöbb esetben költségvetési pazarlás. Az AdWords kampányai a YouTube-on hatékonyabbak.

Hidd el, túl sok ilyen szponzorált üzenet van.

A fejlesztés alatt álló webáruházban érdemes használni a már meglévő e-mail listát. Ilyen módon tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy vásárolhatnak úgy, hogy előzetesen filmeket néznek a boltban található termékekről. Sőt, mint néhány elemzést bemutatja, a videó 19% -kal növeli az üzenetek megnyitását, az átkattintási arányt (CTR) pedig 65% -kal .

 

14. Próbálj meg egy influencerrel dolgozni

 Az egyik legjobb módszer a termékek bemutatására a YouTube-on, ha befolyásolóval dolgozunk. A Google szerint a YouTube-előfizetők 60 százaléka bízik kedvenc befolyásolóik véleményében.

Keresd meg azokat a befolyásolókat, akik már ismertek és megbíznak a márkádban. 

 

15. Elemezz és adaptálj

Tehát, felépítetted YouTube-csatornádat, rendszeresen közzéteszed a tartalmat, és partnerséget alakították ki a befolyásos szereplőkkel és a saját területeden működő más vloggerekkel. Gratulálunk, de még nem vagy kész!

A csatornád fenntartása és bővítése folyamatos odafigyelést igényel. Amikor új videót teszel közzé, ellenőrizd a YouTube Analytics szolgáltatást:

  • Jelentős változások az előfizetők számában
  • Új vagy változó közönség demográfiai adatok
  • Videó lejátszási helyek és forgalmi források
  • Eszközjelentések (mobil, asztali, intelligens TV-k stb.)

Mondtam már korábban, és újra mondom: olvasd el a hozzászólásokat! Ez a legjobb módja annak, hogy megtanuld, pontosan mit gondol a közönség a videókról, és a csatornád egészéről.

Még konkrét javaslatokat is találhatsz arról, hogy melyik videót kell készítened!

Share This