Utoljára frissítve: 2019.12.17. | Szerző: Online Vállalkozz
Sok blogger kíváncsi és szeretné tudni, hogy látogatószerzés kapcsán, milyen források állnak rendelkezésére. Ez nem meglepő, hiszen mindenki szeretné, a lehetőségeihez mérten, bővíteni saját webhelyének ismertségét.
A probléma csak annyi, hogy erre nincs egy tökéletes recept. Igen, meglehetősen sok ötlet található itt, de nem minden esetben optimális, bármelyik ötlet, valaki számára. Vess egy pillantást az alábbi listára, és próbáld ki a rendelkezésedre álló lehetőségeket.
Ennek köszönhetően megtudhatod, melyikre érdemes időt szentelned.
Kérlek, olvasd el.
1. Látogatószerzés – Szerves forgalom
Szerves (organikus) forgalom, a látogatószerzés egyik alapvető eszköze. Ez a forgalom típus lesz a blogunk forgalmi forrásainak alapja. Ez az a forrás, ahonnan például a bejegyzések forgalmának messze a legnagyobb százalékát generáljuk.
Mi a siker receptje ebben az esetben?
Először is rendszeresen készíts hosszú tartalmat . A weboldaladnak egyszerűen egyre több és több blogbejegyzést kell tartalmaznia, amelyek egyrészt hosszúak, másrészt hasznosak a látogatók számára.
Másodszor, keresőoptimalizáld webhelyed. Weboldalad kódjának a lehető legtisztábbnak kell lennie.
Harmadszor, légy türelmes . A hatások nem lesznek gyorsan láthatóak . Iparágfüggő, de általában 2-6 hónap kitartó és rendszeres blogolás után jelennek meg az eredmények.
Mellesleg olvasd el ezt a bejegyzést: hosszú távú blogfejlesztési stratégia – mit érdemes megfontolni?
2. Látogatószerzés – Saját e-könyv
Milyen forrásokból szerezheti be egy blog a látogatóit? Például egy e-könyv segítségével.
Ismerünk olyan eseteket, amikor a szerzők úgy döntenek, hogy egy adott témáról régebbi, archivált blogbejegyzéseket (természetesen kissé módosítva), e-könyv formájában tesznek közzé.
Ez egy nagyszerű lehetőség egy teljesen új típusú tartalom létrehozására, viszonylag kis mennyiségű munkával. Hiszen az ilyen tartalom túlnyomó része már kész.
3. Látogatószerzés – Visszamutató linkek
Visszamutató link, azaz backlinks . Röviden: a Google keresőmotorja a webhelyek rangsorolásakor ellenőrzi, hogy hány hivatkozás vezet egy adott webhelyhez, és azok honnan jönnek.
Minél több és minél minőségibb a kapcsolat, annál jobb.
Hogyan szerezzünk ilyen linkeket?
Olvasd el ezt a két cikket, hogy többet megtudj erről a témáról:
- Visszacsatolás a blogjába – 18 módszer
- 15 egyszerű módszer a linkek elérésére
4. Látogatószerzés – Közösségi média
Tudom, hogy ez nyilvánvaló, de a kötelesség kedvéért itt nem hiányozhat. A Facebook, Instagram, és Pinterest az a hely, ahol még bőven van tennivalónk.
Saját profilunk szerkesztése, tartalom hozzáadása, a kiválasztott hozzászólások népszerűsítése, – jó, ha kipróbálsz különböző tevékenységeket, hogy megnézhesd, mi működik a Te esetedben.
5. Látogatószerzés – Infografika
Az infografika nagyon széles körben elérhető az interneten. Ha sikerül olyan hasznos anyagokat készítened, amelyek népszerűek lesznek, akkor ezzel lehetőséged nyílik új bejegyzésként publikálni őket.
Csak annyit kell tenned, hogy megjeleníted a logód és a webhely címét az infografikában.
6. Látogatószerzés – Örökzöld tartalom
Az örökzöld tartalom határozottan a kedvenc látogatószerző eszközünk. Gyakran megemlítjük a blogunkon, de ok nélkül ezt nem tennénk. Hát igen. az örökké élő tartalom tökéletes választ ad arra a kérdésre: „Milyen eszközöket használhatok a látogatószerzés kapcsán”.
Azok a bejegyzések, amelyek a hónapok vagy akár évek elteltével sem veszítenek jelentőségükből, folyamatosan forgalmat generálnak.
Minél több ilyen szöveg van a gyűjteményedben, annál jobb.
Néha azonban érdemes visszatérni hozzájuk, hogy frissítsd a tartalmat. Hogyan frissíthetünk egy weboldal tartalmán a SEO érdekében? – ezen a szövegen keresztül megtudhatod, miért olyan fontos.
7. Látogatószerzés – Megjegyzések más blogokhoz és webhelyekhez
Milyen forrásokból szerezheted be a blog látogatóit?
A megjegyzések egy másik út. Természetesen nem a bal és jobb oldali linkek tartós spammelését értem ezalatt, mert az ilyen tevékenységekkel nem megyünk semmire. Inkább az előre megbeszélt, egyeztetett megjegyzésekről , a hosszú és értékes kommentárok létrehozásáról, valamint a linkek csak alkalmi “csempészetéről” szól.
- Megjegyzések a weboldalakon – hogyan lehet őket hozzáadni és hogyan lehet kezelni őket?
- Megjegyzések a bloghoz – mit adnak, és mi az előnyeik és hátrányai?
- Hogyan írhatsz megjegyzéseket a blogokhoz, és hogyan élvezheted őket?
Ebben a témában a gyűjteményünkben találsz néhány hasznos anyagot.
8. Látogatószerzés – Befolyásolók
Befolyásolók, azaz befolyásos és felismerhető emberek az adott iparágban. A különböző nevek elhangzásakor sok rajongó dörzsöli a kezét, és felkészül egy nagy, masszív tartalomra .
A bloggerek nagyon gyakran működnek együtt. Például olyan tartalmat hoznak létre, amelyet később kölcsönösen hirdetnek egymásnak a közösségi média profiljaikon keresztül.
Ugyanakkor nehéz meghatározni az együttműködés legjobb típusát, mivel minden attól függ, hogy a felek milyen feltételek mellett teszik ezt.
Mindenesetre egy dolog biztos – az esetek töbségében egy befolyásolóval való együttműködés nagyon eredményes lehet.
9. Látogatószerzés – Vendég bejegyzések
A vendég bejegyzéseket gyakran abszolút nyereség alapján készítik el , azaz mindkét fél profitál belőle.
A szerző másutt is közzéteszi a szöveget, és további előnyöket szerez a tartalmával.
A blognak ahol a cikket közzétették, viszont egy új cikkel gazdagodott a gyűjteménye, és a legtöbb esetben egyéb előnyökkel is jár (például pénzügyileg).
Vendégbejegyzések – mire valók, miért készülnek, és hogyan kell ezeket megírni? – Alapértelmezés szerint ezt a témát széles körben megvitattuk oldalunkon.
10. Látogatószerzés – E-mail marketing
E-mail- hírlevél, vagyis az előfizetők számára ciklikusan továbbítassz különféle hasznos információkat vagy egy konkrét cél megvalósításának egyes lépéseit.
Annak ellenére, hogy e-mail hírlevelezést sokan elavultnak tekintik, a tények azt mutatják, hogy a hírlevél és az emaillista továbbra is nagyszerű eredményeket nyújtanak.
11. Látogatószerzés – Grafika a blogbejegyzésekben
Milyen további forrásokból szerezheted be egy blog a látogatóit?
Illessz be érdekes képeket is saját cikkedbe.
Ez előnyös keresőoptimalizálási szempontból, mert létezik egy szolgáltatás, a Google Graphics. Igaz, hogy a céloldalakon az adott szolgáltatás látogatásainak százaléka általában nagyon alacsony, ám ennek ellenére a sok grafikával rendelkező webhelyek hasznosnak tekinthetik ezt a forrást.
Képek keresőoptimalizálása – készítettünk egy ilyen útmutatót.
12.Látogatószerzés – Látogatószerzés fizetett forgalommal
Fizetett forgalom alatt például a Google hirdetéseket vagy a Facebook hirdetéseket értem.
Időnként támogathatod magad ilyen típusú, egyedi akciókkal . Elsősorban a forgalom növelése miatt, a bejegyzések rövid időn belüli, gyors terjedése érdekében.
Annak ellenére, hogy elsősorban organikusan működünk, néha megtesszük az itt tárgyalt lépést, és a hatása valóban meggyőző.
13. Látogatószerzés – Felhasználói tartalom
Az ilyen tartalmakat az esetek többségében közösségi médián osztják meg a felhasználók.
PL.: Adott egy fagyizó, amelyben igazán ízletes, és vizuálisan is gyönyörű kézműves fagylaltokat készítenek.
Az ügyfelek nagyon szeretik magukról instagramon azokat a képeket megosztani, amin ők a fagyizóban a csodálatos fagyicsodákkal láhatóak.
Ilyen módon létrejön a forgalom, beszélnek róla, kedvelik a képeket és megjegyzéseket fűznek hozzájuk.
A fagyizónak saját weboldala van, ahol ezen a csatornán keresztül léphetnek be.
Valójában semmi extrát nem csinálnak, csak dolgoznak – és az ügyfelek mindent megtesznek értük.
Milyen forrásokból történhet blogodba a látogatószerzés? – összefoglaló
Mint láthatod, nagyon sok módszer és forrás létezik. Valójában, ha hosszabb ideig gondolkodtál rajta, több tucat az eszedbe fog jutni. Remélem azonban, hogy a fenti listában találtál olyat, ami tökéletes a számodra.