Utoljára frissítve: 2024.04.21. | Szerző: Online Vállalkozz
Az indítás pillanatában, egy marketing kampány sikeressége még kiszámíthatatlan és bizonytalan. A konverziós mutatók elemzésével győződhetünk meg arról, hogy marketing- vagy hirdetési kampányaink sikeresek.
Ahhoz, hogy az előre nem várt meglepetéseket el tudjuk kerülni, és a meghatározott céljainktól ne térjünk el, létfontosságú a számunkra, hogy mérjük, mi történik kampányainkkal.
Az első dolgunk annak meghatározása, hogy esetünkben melyek a fő teljesítménymutatók (KPI), és milyen mérőszámok segítségével számszerűsíthető a célkitűzéseink teljesítésének mértéke.
Miután ezt meghatároztuk, áttekintjük a 10 alapvető mutatót, amelyeket figyelembe kell vennünk marketing tevékenységeink sikerének vagy kudarcának meghatározásához.
1. Oldalmegtekintések
A weboldalunkra, a blogunkra és a landing oldalakra érkező látogatások száma alapvető mutató ahhoz, hogy megtudjuk, hány ember látogat a weboldalunkra, ők honnan jönnek és mi érdekli őket.
Ez a mutató abban is segíti, hogy meghatározzuk azoknak a kampányoknak a sikerességét vagy sikertelenségét, amelyek a webhelyünk forgalmának növelésére szolgálnak. Ha elégedettek vagyunk az eredményekkel folytathatjuk a stratégiánkat, ha nem vagyunk maradéktalanul elégedettek, elvégezhetjük a szükséges változtatásokat.
2. Egyedi felhasználók
Az egyedi felhasználók azon különféle felhasználók száma, akik egy adott időszakban ellátogatnak weboldalunkra.
Az egyedi felhasználók száma, általában kevesebb, mint az oldalmegtekintések száma, mivel ugyanaz a felhasználó többször is beléphet weboldalunkra, így ez nekünk több oldalmegtekintést eredményezhet.
Így az a felhasználó, aki egy meghatározott időszakon belül többször látogatja meg weboldalunkat, több egyedi látogatást generál.
3. Visszafordulási arány
Ez a mutató azt jelzi, hogy a webhelyünk látogatóinak hány százaléka hagyja el azt, miután kizárólag egyetlen oldalt nézett csak meg.
Általában az oldal hiba szinonímájának tekintik, akár azért, mert nem teljesíti az ígéretét, akár azért, mert a felhasználó nem találja azt érdekesnek.
4. Munkamenet átlagos hossza
A visszafordulási arányhoz szorosan kapcsolódva ez a mutató lehetővé teszi számunkra, hogy megismerjük azt az érdeklődést, amelyet a tartalom generál vagy éppen nem generál.
Minőségi tartalom, audiovizuális anyagok (képek, infografikák, videók, animált gifek …), elősegítik, hogy hosszabb ideig tartsuk a látogatókat a weboldalunkon.
5. Érdeklődő megszerzésének költsége
Az érdeklődőnkénti költség, a minősített érdeklődők megszerzéséért fizetett költség, például amikor egy felhasználó regisztrál, feliratkozik vagy megadja nekünk adatait.
6. A befektetés megtérülése – ROI
A ROI, a legfontosabb mutató bármely marketing kampánynál, mivel ily módon láthatóvá válik a számunkra, hogy megtérülnek az erőfeszítéseink és a beruházásunk.
Számításához a következő képletet kell használni:
ROI = Profit – Marketing Költségek / Marketing Költségek.
A befektetés megtérülése megmutatja, hogy kampányaink hatékonyak vagy nem, és segít költségvetésünk optimalizálásában és a döntések meghozatalában.
7. Kitöltött kapcsolatfelvételi űrlapok
A lídekkel kapcsolatban még meg kell említenünk, hogy a kitöltött és benyújtott űrlap már konvertálás, legyen az regisztrációs űrlap, előfizetés egy adott szolgáltatásra vagy bármilyen folyamat befejezése, amelyet a cselekvési felhívásunk megkövetel.
Minél feltűnőbb és egyszerűbb a forma, annál valószínűbb, hogy felhasználóink konvertálnak.
Az első kapcsolatfelvétel során ne kérjünk felesleges adatokat, később még bőven lesz rá időnk!
8. A közösségünk mérete
Ha igazán szeretnénk belemerülni a közösségi médiába, akkor közösségünk mérete az egyik legalapvetőbb mutató, és ez lehetővé teszi számunkra, hogy megmérjük ismertségünket és népszerűségünket.
Legtöbbször, a márkák közösségi médiában végrehajtott tevékenységeinek fő célja a közösség bővítése, vagy más esetekben azt szeretnék, hogy az adott márka követői képzettebbek legyenek.
Tipp: ne hagyd figyelmen kívül a követők számát, a legjobb, ha természetes módon nőnek, hogy idővel a kapcsolatotok tartósabb legyen.
9. Interakció
Interakciónak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyekkel a felhasználók kapcsolatba lépnek velünk a közösségi hálózatokon: kedvelések, megosztások, megjegyzések …
Az egyik legfontosabb szempont, amelyet figyelembe kell venni, a megjegyzés.
A megjegyzések száma azt jelzi, hogy az általunk létrehozott és megosztott tartalom elég hasznos és érdekes-e annyira, hogy gondolatokat fűzzenek hozzá a közösségünk tagjai.
Mindezen akciók nyomon követése nagyon értékes információval szolgál számunkra követőink érdeklődéséről, és ily módon optimalizálhatjuk tevékenységünket azon közösségi hálózatokon, amelyekben jelen vagyunk.
10. Elkötelezettség
Ez a mutató egyre relevánsabb a közösségi média stratégiáin belül, és méri a közönség részvételének mértékét.
Az elkötelezettség a felhasználók által végzett összes tevékenységből áll, amelyekben bizonyos érdeklődést mutatnak a tevékenységeink iránt.
Ez magában foglalhatja videók, képek megnézését, kattintásokat a kiadványaink linkjeire …
Mindezek a tevékenységek közelebb hozzák a felhasználókat a márkánhoz, és lehetővé teszik, hogy jobban megismerjenek bennünket.
Már tudod mit kell tenned: mérj, elemezz, javítsd ki!
És ha már úgy érzed készen vagy! Kezd újra!