Az indítás pillanatában, egy marketing kampány sikeressége még kiszámíthatatlan és bizonytalan. A konverziós mutatók elemzésével győződhetünk meg arról, hogy marketing- vagy hirdetési kampányaink sikeresek.

Ahhoz, hogy az előre nem várt meglepetéseket el tudjuk kerülni, és a meghatározott céljainktól ne térjünk el, létfontosságú a számunkra, hogy mérjük, mi történik kampányainkkal.

Az első dolgunk annak meghatározása, hogy esetünkben melyek a fő teljesítménymutatók (KPI), és milyen mérőszámok segítségével számszerűsíthető a célkitűzéseink teljesítésének mértéke.

Miután ezt meghatároztuk, áttekintjük a 10 alapvető mutatót, amelyeket figyelembe kell vennünk marketing tevékenységeink sikerének vagy kudarcának meghatározásához.

 

1. Oldalmegtekintések

A weboldalunkra, a blogunkra és a landing oldalakra érkező látogatások száma alapvető mutató ahhoz, hogy megtudjuk, hány ember látogat a weboldalunkra, ők honnan jönnek és mi érdekli őket.

Ez a mutató abban is segíti, hogy meghatározzuk azoknak a kampányoknak a sikerességét vagy sikertelenségét, amelyek a webhelyünk forgalmának növelésére szolgálnak. Ha elégedettek vagyunk az eredményekkel folytathatjuk a stratégiánkat, ha nem vagyunk maradéktalanul elégedettek, elvégezhetjük a szükséges változtatásokat.

 

2. Egyedi felhasználók

Az egyedi felhasználók azon különféle felhasználók száma, akik egy adott időszakban ellátogatnak weboldalunkra.

Az egyedi felhasználók száma, általában kevesebb, mint az oldalmegtekintések száma, mivel ugyanaz a felhasználó többször is beléphet weboldalunkra, így ez nekünk több oldalmegtekintést eredményezhet.

Így az a felhasználó, aki egy meghatározott időszakon belül többször látogatja meg weboldalunkat, több egyedi látogatást generál.

 

3. Visszafordulási arány

Ez a mutató azt jelzi, hogy a webhelyünk látogatóinak hány százaléka hagyja el azt, miután kizárólag egyetlen oldalt nézett csak meg.

Általában az oldal hiba szinonímájának tekintik, akár azért, mert nem teljesíti az ígéretét, akár azért, mert a felhasználó nem találja azt érdekesnek.

 

4. Munkamenet átlagos hossza

A visszafordulási arányhoz szorosan kapcsolódva ez a mutató lehetővé teszi számunkra, hogy megismerjük azt az érdeklődést, amelyet a tartalom generál vagy éppen nem generál.

Minőségi tartalom, audiovizuális anyagok (képek, infografikák, videók, animált gifek …), elősegítik, hogy hosszabb ideig tartsuk a látogatókat a weboldalunkon.

5. Érdeklődő megszerzésének költsége

Az érdeklődőnkénti költség, a minősített érdeklődők megszerzéséért fizetett költség, például amikor egy felhasználó regisztrál, feliratkozik vagy megadja nekünk adatait.

 

6. A befektetés megtérülése – ROI

A ROI, a legfontosabb mutató bármely marketing kampánynál, mivel ily módon láthatóvá válik a számunkra, hogy megtérülnek az erőfeszítéseink és a beruházásunk.

Számításához a következő képletet kell használni:

ROI = Profit – Marketing Költségek / Marketing Költségek.

A befektetés megtérülése megmutatja, hogy kampányaink hatékonyak vagy nem, és segít költségvetésünk optimalizálásában és a döntések meghozatalában.

 

7. Kitöltött kapcsolatfelvételi űrlapok

A lídekkel kapcsolatban még meg kell említenünk, hogy a kitöltött és benyújtott űrlap már konvertálás, legyen az regisztrációs űrlap, előfizetés egy adott szolgáltatásra vagy bármilyen folyamat befejezése, amelyet a cselekvési felhívásunk megkövetel.

Minél feltűnőbb és egyszerűbb a forma, annál valószínűbb, hogy felhasználóink ​​konvertálnak.

Az első kapcsolatfelvétel során ne kérjünk felesleges adatokat, később még bőven lesz rá időnk!

 

8. A közösségünk mérete

Ha igazán szeretnénk belemerülni a közösségi médiába, akkor közösségünk mérete az egyik legalapvetőbb mutató, és ez lehetővé teszi számunkra, hogy megmérjük ismertségünket és népszerűségünket.

Legtöbbször, a márkák közösségi médiában végrehajtott tevékenységeinek fő célja a közösség bővítése, vagy más esetekben azt szeretnék, hogy az adott márka követői képzettebbek legyenek.

Tipp: ne hagyd figyelmen kívül a követők számát, a legjobb, ha természetes módon nőnek, hogy idővel a kapcsolatotok tartósabb legyen.

 

9. Interakció

Interakciónak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyekkel a felhasználók kapcsolatba lépnek velünk a közösségi hálózatokon: kedvelések, megosztások, megjegyzések …

Az egyik legfontosabb szempont, amelyet figyelembe kell venni, a megjegyzés.

A megjegyzések száma azt jelzi, hogy az általunk létrehozott és megosztott tartalom elég hasznos és érdekes-e annyira, hogy gondolatokat fűzzenek hozzá a közösségünk tagjai.

Mindezen akciók nyomon követése nagyon értékes információval szolgál számunkra követőink érdeklődéséről, és ily módon optimalizálhatjuk tevékenységünket azon közösségi hálózatokon, amelyekben jelen vagyunk.

 

10. Elkötelezettség

Ez a mutató egyre relevánsabb a közösségi média stratégiáin belül, és méri a közönség részvételének mértékét.

Az elkötelezettség a felhasználók által végzett összes tevékenységből áll, amelyekben bizonyos érdeklődést mutatnak a tevékenységeink iránt.

Ez magában foglalhatja videók, képek megnézését, kattintásokat a kiadványaink linkjeire …

Mindezek a tevékenységek közelebb hozzák a felhasználókat a márkánhoz, és lehetővé teszik, hogy jobban megismerjenek bennünket.

 

Már tudod mit kell tenned: mérj, elemezz, javítsd ki!

És ha már úgy érzed készen vagy! Kezd újra!