Utoljára frissítve: 2024.03.28. | Szerző: Online Vállalkozz
Ma ismét a keresőoptimalizálásról beszélünk, pontosabban arról, hogy mit kell tennünk, amikor a pozícióink esnek a Google keresőben.
A visszaesésnek számos oka lehet.
Úgy döntöttem, hogy összegyűjtöm a leggyakrabban előforduló helyzeteket, amit négy részre osztottam.
Nézzük meg közelebbről őket.
Mi a teendő, ha a pozícióink esnek a Google keresőben. – lehetséges lehetőségek
Nyugalom
Olyan helyzet, amelyben azt láthatjuk, hogy néhány kulcsszó nagyon kis mértékben csökken.
Semmi okunk a pánikra.
Emiatt nem kell aggódnunk. Ennek a helyzetnek az előzménye lehet például egy globális szinten végbemenő kismértékű algoritmus változás. Valójában sok tényező felelős lehet ezért, de az enyhe csökkenés nem indokolja a pánikot.
Figyelmeztetés
A figyelmeztetés olyan helyzet, amikor sok kulcsszónak esik a Google pozíciója. Míg csak néhánynak, addig az ingadozások normálisnak tekinthetők. Ha nagyobb mennyiségű keresőszavunk érintett a dologban akkor, határozott lépéseket kell tenni az okok tisztázása érdekében.
Szorongás
Néhány szó nagy esése már nagyon aggasztó lehet. Ebben az esetben több oka is lehet, de ezek sokkal nagyobb hatással vannak a rangsorra.
Katasztrófa
Úgy tűnik minden összeesküdött ellenünk.
Az oldalunk, szó szerint elveszíti a helyezését, talán még a keresési eredmények között sem jelenik meg. Biztosak lehetünk, hogy volt egy jelentős esemény, amely – miután a Google észrevette és reagált rá – a pozíció romlásához vezetett.
Valódi katasztrófának tűnik, de a helyzet mégis megmenthető.
Vizsgáljuk meg ezen helyzetek mindegyikét. Ha a Google pozícióink csökkennek, ennek okait minden bizonnyal meg lehet találni.
Néhány szó, egy kis esés – Nyugalom
a) Az első dolog, ami ebben a helyzetben eszembe jut, az a Google algoritmusának frissítése . A Google folyamatosan finomítja algoritmusát, amely kiszámítja a webhelyek rangsorolását. Időnként találkozhatunk a Google dance kifejezéssel, ami rövid távon az adott kulcsszó helyzetének enyhe ingadozását jelenti. Összességében ebben az esetben nem kell aggódnunk semmiért. Webhelyünknek vissza kell térnie a az eredeti helyére egy idő után (ez több óra esetleg több nap).
b) Előfordulhat olyan helyzet is, amikor egy adott kifejezésre új versenytársak jelennek meg. Ha a Google pozícióink csak kissé esnek a Google keresőben(például két oldal váltja egymást), érdemes elemezni azokat a változásokat, amelyeket a versenytársaink a webhelyükön bevezettek. Új bejövő linkek, a weboldal szerkezetének megváltozása, új tartalom – sok lehetőség van. Próbáld meg a Web Archívumot használni, és talán megtalálod a változások okait.
Sok szó, egy kis esés – Figyelmeztetés
a) Ezt szintén a versenytársaink okozhatják. Ebben az esetben a versenytársak tevékenysége több kulcsszóra is negatív hatással van.
b) Előfordulhat, hogy webhelyünk elveszített néhány értékes linket a közelmúltban. Feltétlenül elemeznünk kell ezt, mert ez lehet a változás oka.
c) Ha a Google rangsorolása sok kifejezésre is hatással van, annak az oka lehet akár a weboldal szerkezetének a megváltozása. Ha a webhelyet nemrégiben korszerűsítették , akkor a következők lehetnek a felelősek a pozíciók romlásáért:
- helytelen kanonikus címek
- a strukturált adatok helytelenül vannak elhelyezve
- rossz a belső link kialakítása
- a weboldal betöltési sebessége túl alacsony
Minél tovább kell várni, amíg egy weboldal betöltődik, annál negatívabbak lesznek a hatások.
d) Az egyik megoldás lehet a weboldal SEO auditjának elvégzése , amely megmutatja szabálytalanságokat és hatékony változtatásokat javasol.
Néhány szó, nagy esés – Szorongás
a) Ha a pozícióink jelentősen esnek a Google keresőben, akkor ez semmi jót nem jelent. Ennek egyik első oka a nagyon jó minőségű bejövő linkek elvesztése lehet. Ez viszont a weboldalunk általános minőségének csökkenő értékeléséhez vezethet.
b) Ezt a lényegesebben rosszabb helyzetet a Google algoritmusának jelentős frissítése okozhatja. Ha a frissítés után nagy átrendeződés történt, például egy adott kulcsszóra az első tíz eredmény között, akkor valami nincs rendben. A frissítés során a Google valószínűleg más típusú tartalmakat támogatott – konkrétabbat, informatívabbat, vonzóbb vagy egyszerűen frissebb tartalmat. Ha ez történt, akkor gondolni kell a webhely tartalmának (típusának és elrendezésének) módosítására. Szükség lehet a koncepció drámai megváltoztatására.
c) Vagy talán valami nincs rendben a weboldal felépítésével? Ha nagyon sok megszakadt hivatkozás, vagy az oldalon úgynevezett ismétlődő tartalom van, ezt azonnal ki kell javítani.
Sok szó, egy nagy esés – katasztrófa
a) A “katasztrófa” szó nem túlzás. A nagy számú kulcsszó nagymértékű pozíció csökkenése mindig egy nagyon súlyos hibát, vagy egy sorozatot jelent. Ha ez megtörténik, először ellenőrizzük a Search Console-t . Talán webhelyünk büntetést kapott a Google-tól a szabályok megsértéséért? Ez az egyik fő oka annak, hogy pozícióink erőteljesen esnek a Google keresőben.
b) Ha a Google Analytics szolgáltatást használjuk weboldalunkon , ellenőrizzük a weboldal statisztikáit. A forgalom jelentős csökkenése hozzájárulhat a weboldalunk gyengébb pozíciójához. A sokkal kevesebb érdeklődés, jelezheti a Google-nak, amely emiatt csökkenti webhelyünk minősítését.
c) Írd be a site:weboldalad neve.hu címet a Google keresőbe , hogy ilyen típusú eredményt kapj:
Kövesd nyomon az összes aloldalt. Talán itt találod meg a pozíció csökkenésének okait.
d) A metacímkék , a kanonikus címkék és a robots.txt fájl nagyon érzékeny pont minden weboldalon. Ellenőrizd ezeket, és reménykedj, hogy ezek legyenek az okai a zuhanásnak.
Hogy miért?
Mert – bár nagyon fontosak – gyakran figyelmen kívül hagyják őket. Lehet, hogy itt is ez a hiba (rossz kanonikus cím, URL-ek blokkolása a robotokban, helytelen metacímkék), és a javításhoz csak néhány kattintás szükséges.
e) Még egy forgatókönyv lehetséges. Ez akkor fordul elő, amikor a linképítési stratégiát nem egészen etikus módszerekre alapozzák. Ha a webhely pozícióját katalógusokra, privát blog hálózatra vagy egy mesterségesen létrehozott link-hálózatra építették, akkor miután a Google felfedezte ezeket a technikákat, ezek a források leértékelődhetnek. A legtöbb ilyen esetben a Google álláspontja miatt, a weboldal rangsorolása drámai módon csökken.
Összegzés
Bármely negatív pozícióváltozás során alkalmazható a négy említett megoldás egyike. Nem szabad pánikolni. Ha webhelyünk ilyen helyzetbe kerül, van megoldás és mindig tehetünk valamit.
Ha nem tudod, vagy nem szeretnéd Te magad, kijavítani ezeket a hibákat, vedd fel velünk a kapcsolatot. Mi szívesen segítünk ebben.