Utoljára frissítve: 2024.03.28. | Szerző: Online Vállalkozz
Ebben a cikkünkben a keresőoptimalizálás első lépése, a kulcsszavak kiválasztása lesz a témánk.
A releváns kulcsszavak használata, egy magas pozícióban elhelyezkedő webhely egyik legfontosabb tényezője a Google keresőben. A felhasználók milliárdjai naponta keresik az információkat, termékeket, szolgáltatásokat, blogbejegyzéseket stb.
A szabály egyszerű – ha webhelyeden magas az üzletileg értékes, látogatók által keresett kifejezések száma, és ezekre jó pozícióban jelensz meg a google keresőjében, akkor vállalkozásod jó eséllyel, bevételt fog generálni, ennek segítségével. Tehát hogyan válaszd ki a kulcsszavakat ennek eléréséhez?
Kezdjük az alapoktól.
Azon kulcsszavak ismerete, amelyeket gyakran a célcsoport ad meg, jelentős előnyt biztosít a versenytársakkal szemben, akik nem rendelkeznek ilyen információkkal. Ez logikus, ugye?
Mik azok a kulcsszavak?
Kétféle módon írhatjuk le őket:
- A kulcsszavak a keresőmotorba (például a Google, Bing, vagy Yahoo) beírt kifejezések, amelyek meghatározzák, hogy mit keresnek a felhasználók.
- A kulcsszavak olyan szavak vagy kifejezések, amelyek leírják a keresett témát.
Ha tökéletes világban élnénk, a kulcsszavakkal áthidalhatnánk a szakadékot a weboldal tartalma és az internethasználók között a Google-ban.
Sajnos ez nem ennyire egyszerű.
Ezért minden marketing stratégia egyik legfontosabb része a hatékony kulcsszókutatás.
Ennek köszönhetően képesek vagyunk pontosan meghatározni ügyfeleink igényeit, és így olyan hasznos tartalmat hozhatunk létre weboldalak számára, amelyeket a keresőmotorok nagyra becsülnek.
Hosszú farok kulcsszavak
A látogató ha tudja, mit keres vagy vásárol az interneten, beír egy kulcsszót, amely csak általánosságokat tartalmaz, vagy nagyon részletesen leírja a témát?
99% -ban olyan kulcsszavakat ír be, amelyek pontosan leírják, amit keresni szeretne.
Tehát a „sportcipő” helyett az „olcsó terepfutó cipő” -t írja be.
A második kifejezést hosszú farok kulcsszónk nevezzük, ezek azok a kifejezések, amelyek pontosan leírja, mit szeretne a felhasználó megtalálni a keresési eredmények között.
Mennyire különböznek egymástól?
A „sportcipőket” beíró felhasználók még nem koncentrálnak a vásárlásra, egyszerűen csak nézelődnek, tájékozódnak, böngészik a kínálatot, és valószínűleg ezzel véget is ér a kapcsolattartás az online áruházzal. Nagyon sok ilyen felhasználó van, mert rengeteg “sportcipő” van, és mindenki másképp értelmezi, mást akar és mást keres amikor beírja ezt a kifejezést a keresőbe. Ha nagy forgalmat szeretnél generálni egy webhelyen, akkor ezt a taktikát is kipróbálhatod, de ezt a forgalmat nem mindig tudjuk hatékonyan konvertálni , és így – nehéz profitálni belőlle.
Az “olcsó terepfutó cipőket” beíró felhasználók olcsó futócipőt szeretnének találni, ám nem amatőrök, mert tudják, hogy különbözik az aszfaltra és a terepre használt futócipő. Ezért pontosan olyan cipőt keresnek , amely megfelel az ő felhasználási feltételeinek, megjegyezve, hogy “olcsó lábbelikkel” akarnak keresési eredményeket . Hány felhasználó lesz? Összehasonlíthatatlanul kevesebb, mint az első esetben, de ők sokkal jobban koncentrálnak magára a vásárlásra. Ez megkönnyíti számunkra a konverzió létrejöttét.
Ha költségvetésünk lehetővé teszi, akkor érdemes hirdetni a szokásos kulcsszavakra, valamint a long tail kulcsszavakra egyaránt.
Sajnos a költségvetés legtöbbször nem túl magas, és a pozicionálással és a hirdetéssel kapcsolatos kérdések ismeretének hiánya miatt gyorsan elfogy.
Miért?
Képzeld el, hogy Magyarország legnagyobb online áruházai több millió forintos költségvetéssel rendelkeznek, például az AdWordsre, és Te havonta 50 – 100000 Ft-os beruházással próbálsz ügyfeleket szerezni. Ugyanez vonatkozik a keresőmotorok pozicionálására.
Szemantikus kulcsszavak – LSI kulcsszavak (Latent Semantic Indexing)
Most, hogy tudjuk, mik a kulcsszavak, próbáljunk többet megtudni róluk.
A legnagyobb keresőmotorok, például a Google – amikor keresést végzel, az algoritmus, sok társítást használ az adott kulcsszóhoz annak eldöntésére, hogy mit is keresel valójában.
Például, ha beírod a „Twister” kifejezést a keresőbe, a kereső nem tudja, hogy amit keresel, az egy népszerű játék, film vagy étkezés árát jelenti a KFC-ben. Ezért azt kéri, hogy adj hozzá egy további kifejezést, szűkítsd le a keresést és így a lehető legpontosabb keresési eredményeket kapd.
Mivel a keresőmotorok szemantikai kulcsszavakat használnak, ezek minden bizonnyal részét képezik egy jó marketing stratégiának, amely magában foglalja a kifejezések tesztelését.
Ha sokkal többet szeretnél megtudni , meghívlak téged a szemantikai kulcsszavakról szóló átfogó cikkünkbe, ahol elmagyarázom neked az LSI működését. Ezenkívül megmutatom azok gyakorlati alkalmazását és tájékoztatlak az LSI kulcsszavak kiválasztásáról.
Hogyan válasszuk ki a kulcsszavakat? – hasznos eszközök
Miután megismerkedtünk a kulcsszavak alapvető ismereteivel, eljuthatunk a kulcsszavak kiválasztásának módjához.
Az interneten rengeteg eszközt találunk, amelyekkel ez a feladat elvégezhető. Legtöbbjük fizetős, de még az ingyenesekkel is sok értékes információt tudunk kinyerni a kulcsszavakról.
Itt van néhány ezek közül:
1. LSIGraph.
A kulcsszavak, például az LSI, keresésének nagyszerű eszköze az LSIGraph , amely az elsődleges kulcsszó szinonimáit mutatja.
Első pillantásra a bemutatott kifejezések némelyike nagyon furcsának tűnhet, ám ezek többsége sok ötletet ad neked az új tartalomhoz vagy a meglévők frissítéséhez.
Szemantikus kulcsszavak használata esetén az oldal sok más, egymással szorosan összefüggő kifejezése jelenik meg.
2. Google kulcsszótervező.
Ha korábban már használtad a Google AdWords szolgáltatást, akkor használhatsz egy kulcsszótervező nevű eszközt is .
Ismét a “sportcipő” példáját fogjuk használni. Nézd meg, hány kulcsszóra érdemes figyelmet fordítani.
Az eszköz megmutatja a keresések átlagos havi számát és az ajánlatokat, amelyeket ki kell fizetni egy adott kulcsszó hirdetéseinek megjelenítéséhez. Minél drágább a kulcsszó, annál valószínűbb, hogy magas rangsorolást kap.
3. Ubersuggest.
Ez egy másik eszköz, amelynek segítségével azonosíthatod az új kulcsszavakat. Ugyanezen az elven működik, mint a kulcsszótervező, de a Google Suggest adatait is hozzáadja.
Ha külföldi piacokon tevékenykedsz, az Ubersuggest remek megoldás lesz a számodra.
4. Google Trends.
Ez egy másik eszköz a Google-tól, amely ötleteket adhat neked, például a blogbejegyzésekhez.
Ezenkívül megmutatja, hogy az adott kifejezést Magyarország mely részén keresik a leggyakrabban.
5. Google kapcsolódó keresései
Időnként nem kell speciális eszközöket használnunk a kulcsszavak megtalálásához.
Maga a Google is javasolja, hogy mit kell keresni a mondatok kiválasztásakor. Csak annyit kell tenni, hogy görgess le a “kapcsolódó keresései” szakaszhoz.
Használhatjuk a natív webhelyeket is, azaz weboldalakat, amelyek a nagy mennyiségű adatnak köszönhetően szinonimákat, LSI kulcsszavakat stb. mutatnak a keresőben.
Ez különösen az online áruházak számára értékes információ.
Versenytársak kulcsszavai
Kulcsszavak kiválasztása során a versenytársaink kulcsszavainak vizsgálata egy nem elhanyagolható tevékenység.
A kulcsszavak gyűjtése nem ér véget a szavak listájának a létrehozásával. Érdemes ellenőrizni, hogy a versenytársad ezt hogyan csinálta, és mutassrá hiányosságaikra, és így szerezz értékes ügyfeleket.
Ha a versenytársad a legmagasabb pozíciókban helyezkedik el, de azok tartalma a weboldalon sok kívánnivalót hagy, akkor ki kell használni ezt a lehetőséget.
Egyszerűen fogalmazva – “lopd el” a kulcsszavakat.
Elegendő például, ha a blogbejegyzésed kiegészíted olyan információkkal, amelyek hiányoznak a versenytárs bejegyzéséből.
Ugyanez vonatkozik a bejegyzések frissítésére. Ha a versenytársad cikke több éves, elavult, és még most is magasan rangsorolja a kereső, akkor érdemes ugyanoda egy bejegyzést megírni, figyelembe véve a legújabb trendeket.
Sajnos a legtöbb esetben a kiváló minőségű tartalmakon kívül erős linkekre is szükség van, ám mindenképpen érdemes kipróbálni.
Hogyan végezzük el a kulcsszavak kiválasztását? – összefoglalás
Végül szeretnék néhány dolgot kiemelni:
- Ne erőltesd a kulcsszavakat a szövegbe.
- Mindig próbálj szinonimákat használni a kulcsszavakhoz.
- Tartsd a mondat kontextusát úgy, hogy a kulcsszó hangzása természetesnek tűnjön.
- Bár az oldal leírásában szereplő kulcsszó nem javítja általános pozíciót, érdemes használni, mert félkövér betűvel jelenik meg a keresési eredmények között, ami természetesen vonzza a felhasználók figyelmét.
Ne felejtsd el azt sem, hogy a kiválasztott kulcsszavak nem mindig generálnak a weboldalra forgalmat. Rendszeresen ellenőrizd az új lehetőségeket, és folytasd a kulcsszólista és ezzel a tartalmak növelését a költségvetésed növekedésével.
A kulcsszavak kiválasztása nem nehéz feladat . Érdemes időt és energiát fektetnünk ennek megvalósításába, mivel ez weboldalunk és online üzleti sikereink alapvető lépése.