Hogyan válassz jó kulcsszavakat a weboldaladhoz

 

Ebben a cikkünkben a keresőoptimalizálás első lépése, a kulcsszavak kiválasztása lesz a témánk.

A releváns kulcsszavak használata, egy magas pozícióban elhelyezkedő webhely egyik legfontosabb tényezője a Google keresőben. A felhasználók milliárdjai naponta keresik az információkat, termékeket, szolgáltatásokat, blogbejegyzéseket stb.

A szabály egyszerű – ha webhelyeden magas az üzletileg értékes, látogatók által keresett kifejezések száma, és ezekre jó pozícióban jelensz meg a google keresőjében, akkor vállalkozásod jó eséllyel, bevételt fog generálni, ennek segítségével. Tehát hogyan válaszd ki a kulcsszavakat ennek eléréséhez?

Kezdjük az alapoktól.

Azon kulcsszavak ismerete, amelyeket gyakran a célcsoport ad meg, jelentős előnyt biztosít a versenytársakkal szemben, akik nem rendelkeznek ilyen információkkal. Ez logikus, ugye?

Mik azok a kulcsszavak?

Kétféle módon írhatjuk le őket:

  • A kulcsszavak a keresőmotorba (például a Google, Bing, vagy Yahoo) beírt kifejezések, amelyek meghatározzák, hogy mit keresnek a felhasználók.
  • A kulcsszavak olyan szavak vagy kifejezések, amelyek leírják a keresett témát.

 

Ha tökéletes világban élnénk, a kulcsszavakkal áthidalhatnánk a szakadékot a weboldal tartalma és az internethasználók között a Google-ban.

Sajnos ez nem ennyire egyszerű.

Ezért minden marketing stratégia egyik legfontosabb része a hatékony kulcsszókutatás.

Ennek köszönhetően képesek vagyunk pontosan meghatározni ügyfeleink igényeit, és így olyan hasznos tartalmat hozhatunk létre weboldalak számára, amelyeket a keresőmotorok nagyra becsülnek.

Hosszú farok kulcsszavak

A látogató ha tudja, mit keres vagy vásárol az interneten, beír egy kulcsszót, amely csak általánosságokat tartalmaz, vagy nagyon részletesen leírja a témát?

99% -ban olyan kulcsszavakat ír be, amelyek pontosan leírják, amit keresni szeretne.

Tehát a „sportcipő” helyett az „olcsó terepfutó cipő” -t írja be.

A második kifejezést hosszú farok kulcsszónk nevezzük, ezek azok a kifejezések, amelyek pontosan leírja, mit szeretne a felhasználó megtalálni a keresési eredmények között.

Mennyire különböznek egymástól?

A „sportcipőket” beíró felhasználók még nem koncentrálnak a vásárlásra, egyszerűen csak nézelődnek, tájékozódnak, böngészik a kínálatot, és valószínűleg ezzel véget is ér a kapcsolattartás az online áruházzal. Nagyon sok ilyen felhasználó van, mert rengeteg “sportcipő” van, és mindenki másképp értelmezi, mást akar és mást keres amikor beírja ezt a kifejezést a keresőbe. Ha nagy forgalmat szeretnél generálni egy webhelyen, akkor ezt a taktikát is kipróbálhatod, de ezt a forgalmat nem mindig tudjuk hatékonyan konvertálni , és így – nehéz profitálni belőlle.

Az “olcsó terepfutó cipőket” beíró felhasználók olcsó futócipőt szeretnének találni, ám nem amatőrök, mert tudják, hogy különbözik az aszfaltra és a terepre használt futócipő. Ezért pontosan olyan cipőt keresnek , amely megfelel az ő felhasználási feltételeinek, megjegyezve, hogy “olcsó lábbelikkel” akarnak keresési eredményeket  . Hány felhasználó lesz? Összehasonlíthatatlanul kevesebb, mint az első esetben, de ők sokkal jobban koncentrálnak magára a vásárlásra. Ez megkönnyíti számunkra a konverzió létrejöttét.

Ha költségvetésünk lehetővé teszi, akkor érdemes hirdetni a szokásos kulcsszavakra, valamint a long tail kulcsszavakra egyaránt.

Sajnos a költségvetés legtöbbször nem túl magas, és a pozicionálással és a hirdetéssel kapcsolatos kérdések ismeretének hiánya miatt gyorsan elfogy.

Miért?

Képzeld el, hogy Magyarország legnagyobb online áruházai több millió forintos költségvetéssel rendelkeznek, például az AdWordsre, és Te havonta 50 – 100000 Ft-os beruházással próbálsz ügyfeleket szerezni. Ugyanez vonatkozik a keresőmotorok pozicionálására.

Szemantikus kulcsszavak – LSI kulcsszavak (Latent Semantic Indexing)

Most, hogy tudjuk, mik a kulcsszavak, próbáljunk többet megtudni róluk.

A legnagyobb keresőmotorok, például a Google  – amikor keresést végzel, az algoritmus, sok társítást használ az adott kulcsszóhoz annak eldöntésére, hogy mit is keresel valójában.

Például, ha beírod a „Twister” kifejezést a keresőbe, a kereső nem tudja, hogy amit keresel, az egy népszerű játék, film vagy étkezés árát jelenti a KFC-ben. Ezért azt kéri, hogy adj hozzá egy további kifejezést, szűkítsd le a keresést és így a lehető legpontosabb keresési eredményeket kapd.

Mivel a keresőmotorok szemantikai kulcsszavakat használnak, ezek minden bizonnyal részét képezik egy jó marketing stratégiának, amely magában foglalja a kifejezések tesztelését.

Ha sokkal többet szeretnél megtudni , meghívlak téged a szemantikai kulcsszavakról szóló átfogó cikkünkbe, ahol elmagyarázom neked az LSI működését. Ezenkívül megmutatom azok gyakorlati alkalmazását és tájékoztatlak az LSI kulcsszavak kiválasztásáról.

Hogyan válasszuk ki a kulcsszavakat? – hasznos eszközök

Miután megismerkedtünk a kulcsszavak alapvető ismereteivel, eljuthatunk a kulcsszavak kiválasztásának módjához.

Az interneten rengeteg eszközt találunk, amelyekkel ez a feladat elvégezhető. Legtöbbjük fizetős, de még az ingyenesekkel is sok értékes információt tudunk kinyerni a kulcsszavakról.

Itt van néhány ezek közül:

1. LSIGraph.

A kulcsszavak, például az LSI, keresésének nagyszerű eszköze az LSIGraph , amely az elsődleges kulcsszó szinonimáit mutatja.

Első pillantásra a bemutatott kifejezések némelyike ​​nagyon furcsának tűnhet, ám ezek többsége sok ötletet ad neked az új tartalomhoz vagy a meglévők frissítéséhez.

Szemantikus kulcsszavak használata esetén az oldal sok más, egymással szorosan összefüggő kifejezése jelenik meg.

2. Google kulcsszótervező.

Ha korábban már használtad a Google AdWords szolgáltatást, akkor használhatsz egy kulcsszótervező nevű eszközt is .

Ismét a “sportcipő” példáját fogjuk használni. Nézd meg, hány kulcsszóra érdemes figyelmet fordítani.

Az eszköz megmutatja a keresések átlagos havi számát és az ajánlatokat, amelyeket ki kell fizetni  egy adott kulcsszó hirdetéseinek megjelenítéséhez. Minél drágább a kulcsszó, annál valószínűbb, hogy magas rangsorolást kap.

3. Ubersuggest.

Ez egy másik eszköz, amelynek segítségével azonosíthatod az új kulcsszavakat. Ugyanezen az elven működik, mint a kulcsszótervező, de a Google Suggest adatait is hozzáadja.

Ha külföldi piacokon tevékenykedsz, az Ubersuggest remek megoldás lesz a számodra.

4. Google Trends.

Ez egy másik eszköz a Google-tól, amely ötleteket adhat neked, például a blogbejegyzésekhez.

Ezenkívül megmutatja, hogy az adott kifejezést Magyarország mely részén keresik a leggyakrabban.

 

5. Google kapcsolódó keresései

Időnként nem kell speciális eszközöket használnunk a kulcsszavak megtalálásához.

Maga a Google is javasolja, hogy mit kell keresni a mondatok kiválasztásakor. Csak annyit kell tenni, hogy görgess le a “kapcsolódó keresései” szakaszhoz.

Használhatjuk a natív webhelyeket is, azaz  weboldalakat, amelyek a nagy mennyiségű adatnak köszönhetően szinonimákat, LSI kulcsszavakat stb. mutatnak a keresőben.

Ez különösen az online áruházak számára értékes információ.

Versenytársak kulcsszavai

Kulcsszavak kiválasztása során a versenytársaink kulcsszavainak vizsgálata egy nem elhanyagolható tevékenység.

A kulcsszavak gyűjtése nem ér véget a szavak listájának a  létrehozásával. Érdemes ellenőrizni, hogy a versenytársad ezt hogyan csinálta, és mutassrá hiányosságaikra, és így szerezz értékes ügyfeleket.

Ha a versenytársad a legmagasabb pozíciókban helyezkedik el, de azok tartalma a weboldalon sok kívánnivalót hagy, akkor ki kell használni ezt a lehetőséget.

Egyszerűen fogalmazva – “lopd el” a kulcsszavakat.

Elegendő például, ha a blogbejegyzésed kiegészíted olyan információkkal, amelyek hiányoznak a versenytárs bejegyzéséből.

Ugyanez vonatkozik a bejegyzések frissítésére. Ha a versenytársad cikke több éves, elavult, és még most is magasan rangsorolja a kereső, akkor érdemes ugyanoda egy bejegyzést megírni, figyelembe véve a legújabb trendeket.

Sajnos a legtöbb esetben a kiváló minőségű tartalmakon kívül erős linkekre is szükség van, ám mindenképpen érdemes kipróbálni.

 

Hogyan végezzük el a kulcsszavak kiválasztását? –  összefoglalás

Végül szeretnék néhány dolgot kiemelni:

  • Ne erőltesd a kulcsszavakat a szövegbe.
  • Mindig próbálj szinonimákat használni a kulcsszavakhoz.
  • Tartsd a mondat kontextusát úgy, hogy a kulcsszó hangzása természetesnek tűnjön.
  • Bár az oldal leírásában szereplő kulcsszó nem javítja általános pozíciót, érdemes használni, mert félkövér betűvel jelenik meg a keresési eredmények között, ami természetesen vonzza a felhasználók figyelmét.

Ne felejtsd el azt sem, hogy a kiválasztott kulcsszavak nem mindig generálnak a weboldalra forgalmat. Rendszeresen ellenőrizd az új lehetőségeket, és folytasd a kulcsszólista és ezzel a tartalmak növelését a költségvetésed növekedésével.

A kulcsszavak kiválasztása nem nehéz feladat . Érdemes időt és energiát fektetnünk ennek megvalósításába, mivel ez weboldalunk és online üzleti sikereink alapvető lépése.