Utoljára frissítve: 2024.03.28. | Szerző: Online Vállalkozz
Sok kis, helyi vállalkozó azon gondolkodik, hogyan lehet megelőzni a nagyobb cégeket a Google keresőben.
Sokan azt gondolják, hogy ez lehetetlen, és még csak nem is próbálnak harcolni.
Valóban ez a helyzet?
Nos, az a tény , hogy jelenleg egy nálunk kissé nagyobb versenytársunk a Google-ban magasabb pozícióban helyezkedik el, nem azt jelenti, hogy ennek az állapotnak most már végleg így kellene maradnia, és ne tudnánk őt megelőzni.
Nagyon sok lépést megtehetsz, a jelenlegi helyzet megváltoztatása érdekében.
Az alábbiakban bemutatunk tíz tippet azzal kapcsolatban, hogy mit kell megtenned ahhoz, hogy megelőzd versenytársad a Google keresőben.
Hogyan lehet megelőzni a nagyobb cégeket a Google keresőben? – 10 tipp
1. Töltsd meg az oldalt vállalkozásod szempontjából releváns kulcsszavakkal.
Az elv nagyon egyszerű – ha a vállalkozás egy meghatározott iparágban működik, és bizonyos szolgáltatásokat nyújt, akkor a velük szorosan összefüggő szavaknak meg kell jelenniük a weboldalon.
Kerülni kell a mesterséges kulcsszóhalmozást.
Mindennek az a kulcsa, hogy a természetesen létrehozott tartalomra összpontosítsunk, amely egyszerűen hasznos a felhasználók számára. Tehát spontán módon keletkezik egy bizonyos mondat készlet.
Akkor megpróbálhat bizonyos kifejezéseket itt és ott össze szőni.
Szemantikus kulcsszavak – nagyon ajánlom az egyik cikkünket, amely ezt a témát széles körben tárgyalja.
2. Készíts aloldalakat más városoknak.
Ha a cél az, hogy túlteljesítse a nagyobb cégeket a Google keresőjében, akkor jó megoldásnak kell lennie, ha a kisebb, közeli városokra összpontosít.
Több aloldal létrehozása a „[szolgáltatási név] [városnév]” elv alapján (például „Tetőterek szigetelése Baja”) és linkek beszúrása a láblécbe valódi hatásokat eredményez.
Természetesen, feltéve, hogy ezek a konkrét városra profilolt céloldalak egyedi tartalommal bírnak, amely a városra vonatkozik.
Jó, ha azok valóban hasznosak lesznek a városok lakosai számára, hogy növeljék a jobb forgalom esélyét, és ennek eredményeként az általuk létrehozott kapcsolatokat.
3. Rendszeresen szerezz jó linkeket weboldaladra.
Amikor megvizsgáljuk azokat a domaineket, amelyekre valószínűleg érdemes összekapcsolódni, érdemes nemcsak a tiszta SEO szempontokat figyelembe venni.
Érdemes ellenőrizni, hogy egy adott webhely valós forgalmat generál-e, van-e közösségi média profilja, vagy egyszerűen “él” -e.
Ellenőrizheti a versenytársak tevékenységeit az interneten , elemezheti a riválisainak profilprofiljait, és megpróbálhat linkeket szerezni olyan helyekről.
Hasznos információkat találhatsz erről a témáról a weben a verseny kulcsszavak elemzésére vonatkozó bejegyzésünkben is.
4. Töltsd ki megfelelően a Google Cégem-kártyát.
A Google Cégem abszolút alapja annak, hogy a felhasználóknak napi szinten alapvető információkat nyújtsunk a vállalkozásról( név, cím, telefonszám ).
Az a vállalkozás, amelynek üzleti kártyája van ebben a szolgáltatásban, megjelenik a Google Maps-en, és véleményt gyűjthet.
Profil létrehozásakor vagy szerkesztésekor feltétlenül adj meg minél több információt. Töltsd ki az összes hasznos mezőt.
5. Vigyázz a honlapod egyszerű kódolására úgy, hogy a weboldal technikailag hibátlan legyen.
A webhely kódjának műszakilag helyessé tételének fontosságát, nem győzzük eléggé hangsúlyozni.
Sőt, az előnyösebb pozícióban lévők között sok olyan webhely található, amelyek ellenőrzése például a W3C validátorral valódi sikereket eredményez.
Véleményünk szerint azonban nincs egy ok arra, hogy feladjuk ezt – mindig ügyeljen a weboldal kódjára, hogy minden robot a szabványok szerint létrehozottnak tekintse.
Másrészről a WordPress CMS rendszeren alapuló webhelyek tulajdonosai rosszabb helyzetben vannak, mivel úgynevezett vizuális szerkesztővel, oldalépítővel készíthetik az oldalakat, posztokat. Ezek a szolgáltatások sok kattintást tesznek lehetővé az adminisztrációs panelen, ugyanakkor sok teljesen nem optimális kódot generálnak.
Mint mondják – valamit, valamiért.
6. Végezz SEO optimalizálást a webhelyeden.
Hogyan lehet megelőzni a nagyobb cégeket az organikus keresések során?
Ügyelj arra, hogy megfelelően keresőoptimalizáld a weboldalad.
Induláskor természetesen az alapvető optimalizálási tevékenységekkel érdemes kezdeni, értem ezalatt például a megfelelő metacímkék bevezetését.
További fontos szempont a tartalom megfelelő társítása, jellemzően technikai szempontokkal – ehhez például a megfelelő hX fejlécek fejlesztésével és beillesztésével kerülhet sor az oldalon.
Nem felejtheti el a belső összekapcsolást , amelyet a fejtel kell elvégezni, nem véletlenszerűen.
Később a szövegben megtudhatja, hogyan lehet folyamatosan ellenőrizni, hogy az oldal alapvető állapota ne romoljon.
Töltsd ki a strukturált adatokat.
A rendezett adatok, amelyeket strukturált adatoknak neveznek, olyan információk, amelyek az oldal kódjába varrnak. Első pillantásra nem láthatók nekünk, a felhasználóknak.
Keresőrobotok számára csinálják.
Nekik köszönhetően a keresőmotor robotok többet megismernek a weboldal felépítéséről. Például felismerhetik, hogy egyetlen blogbejegyzésnek lehetősége van arra, hogy a csillagokat használva értékelje a szöveget, hogy ezt a minősítést később a Google keresési eredményoldalra továbbítsák.
Egy másik példa. A morzsákat tartalmazó szakaszba beillesztett rendezett adatok (azaz zsemlemorzsa ) ezeket a morzsákat közvetlenül a keresési eredmények között láthatják.
Ha érdekli ez a téma, feltétlenül olvassa el a schema.org oldalt – a leggyakoribb rendezett adatok típusát.
8. Folyamatosan bővítsd webhelyed tartalmát.
Ha meg akarod előzni a nagyobb vállalatokat a Google keresőjében, akkor rendelkezned kell egy „kapuval”, hogy folyamatosan új tartalmat generálj saját webhelyeden.
Kiváló példa erre a blog.
Segítségével gyakorlatilag határozatlan ideig új anyagokat tehetsz közzé, amelyeket a felhasználók az internetes keresőkön keresztül megtalálhatnak.
Minden ilyen bejegyzés nemcsak “önmagában” érdekes és hasznos, hanem befolyásolja azt is, hogy a keresőmotor robotjai hogyan érzékelik az egész domaint.
A blog manapság kötelező a vállalkozások számára? – Megint adok egy linket az egyik bejegyzésünkhöz, amely bővebben kifejti a tárgyalt témát.
9. Gyűjtsd össze a véleményeket.
Életünk minden lépésénél, figyeljük mások véleményét.
Új autó vásárlása, a megfelelő ruhák kiválasztása – egész csomó dilemmák, amelyekben meg akarjuk tudni mások véleményét.
Pontosan ugyanez van itt az interneten is.
Egy kisebb cég, amelyről sok vélemény található az interneten, képes meggyőzni a felhasználókat, hogy bízzanak benne, nem pedig egy adott nagyobb versenytársában, akinek az ügyfelei valójában sokkal kevésbé ismertek.
Vélemények megszerzésének módjai az interneten
Hogyan szerezhetsz pozitív véleményt online termékedről vagy cégedről?
Vélemények és referenciák a weboldalon – megéri?
10. A Screaming Frog és a Google Search Console segítségével ellenőrizd a weboldalad állapotát.
A Google Search Console egy olyan hely, amelyet rendszeresen meg kell látogatnod.
Információ van webhelyed állapotáról számos szempontból. Ha a Google keresőrobotjai valamilyen problémával küzdenek, itt megtudhatod.
A Screaming Frog SEO Spider eszköz viszont egy olyan program, amelynek segítségével bármikor megvizsgálhatjuk bármely webhely állapotát. Az általa elég rövid időn belül szolgáltatott információk alapján megtudhatjuk, hogy az adott oldalon a SEO rendben van-e, vagy bizonyos szempontból vannak hiányosságai.
Hogyan lehet megelőzni a nagyobb cégeket a Google keresőben? – összefoglaló
Bárki, aki kisvállalkozást működtet, megelőzheti a nagyobb cégeket a Google keresőjében.
Másrészt reális célokat kell kitűznünk, és tisztában kell lennünk azzal, hogy Róma sem egy nap alatt épült.
Ugyanakkor teljes felelõsséggel elmondhatom, hogy az egymást követõ és óvatos intézkedések meghozzák a várt eredményeket.
A nagyobb cégek gyakran nem figyelik a “mögöttük” zajló eseményeket – emiatt időről időre új szereplők jelennek és erősödnek meg a piacon, szinte minden iparágban.