Keresőoptimalizálás fő mérőszámai

 

Ebben a bejegyzésben “a keresőoptimalizálás fő mérőszámai” lesz a témánk.

A keresőoptimalizálás több lépésből álló, összetett folyamat. Számos tényező befolyásolja a sikerességét, és számos SEO mutató mérhető ezen tényezők nyomon követése érdekében.

A legtöbb ember számára lehetetlen nyomon követni az összes változást, de alapvető áttekintést kell kapnunk arról, hogy mi folyik a webhelyünkön annak érdekében, hogy sikeresek legyünk az internet világában.

Vess egy pillantást a 9 legfontosabb SEO mutatóra, ezek a keresőoptimalizálás fő mérőszámai, amelyet minden weboldal tulajdonosnak követnie kell a keresőoptimalizálás sikerességének mérése során.

 

Keresőoptimalizálás fő mérőszámai – mit mérjünk?

 

1. A Google által indexelt oldalak

Alapvető mutató, mivel ez a mutató, a stratégia sikerességét határozza meg.

Annak érdekében, hogy segítsük a Google rangsorolásban, jó gyakorlat, ha egy kulcsszót helyezünk el, egy aloldalon, mivel minél több oldalt indexel a Google, annál több kulcsszót tudunk rangsorolni a keresési eredmények között. Ez egyben azt is jelenti, hogy webhelyünk összességében egyre relevánsabbá válik.

 

2. Keresési lekérdezések a Google Search Console-ban

Itt láthatjuk, hogy a weboldalon hány lekérdezés történt, a megjelenítések számának bontásával (mivel nem csak az első oldal eredményeit veszi figyelembe), a kattintásokról, a CTR -ről és még az általunk elfoglalt átlagos pozícióról is, és mindegyik változását nyomon követhetjük az előző időszakhoz képest.

 

3. A kulcsszavak rangsorolása

A külön kulcsszó rangsorolás nem ad sok információt, kivéve néhány kulcsszó elhelyezkedését, amelyekre weboldalunkat optimiláljuk. Össze kell hasonlítani a pozíciót az általa generált forgalommal és a keresőmotorokban megjelenített eredmények mennyiségével.

Nem mindig az a legjobb stratégia, hogy minden erőfeszítést arra a kulcsszóra összpontosítsunk, amelyre először terveztük, vegyük figyelembe a forgalom nagyságát és a verseny nagyságát. 

 

4. Kulcsszavak, amelyek forgalmat hoznak nekünk

Ezt a mutatót egy kicsit nehéz (ingyenesen) mérni, mivel a Google Ads  nem teszi lehetővé számunkra a pontos számok ismeretét, addig amíg hirdetést  nem futtatunk  a rendszerben, de vannak trükkök, melyek segítségével megismerhetjük ezeket az adatokat.

Közülük legfontosab a céloldalak elemzése, az organikus kereséssel, a látogatások számával, valamint a visszafordulási arányokkal, amelyek ebben az esetben megmutatják, hogy a tartalom releváns-e.

Ki tudná ezt jobban, mint mi saját magunk, hiszen tudjuk, milyen kulcsszóra optimalizáltuk az adott oldalt.

 

5. Márka elhelyezkedése, ismertsége

A márka szintén fontos része a keresőoptimalizálásnak, ezért mindig foglalkoznunk kell vele. Mi lenne velünk márkák nélkül?

Ha nem pozicionáljuk a márkánkat, akkor két probléma merülhet fel. Egyrészt bonyolultabb háború azokkal a kulcsszavakkal, amelyek forgalmat hoznak nekünk, másrészt azért, mert miután valaki egy kulcsszó alapján megtalált bennünket, és a későbbiekben ismét meglátogatná a weboldalunkat, olyankor ezt már a márkánk (doménnév, cégmév, saját nevünk, stb.) segítségével teszi.

Emellett természetesen segít nekünk, hogy jó hírnevünket megalapozzuk. Ehhez szükséges, hogy márkánk megfelelően megjelenjen a Google keresőben.

 

6. Külső hivatkozások

A Linképítés még nem halt meg, és semmi sem utal arra, hogy ezt hamarosan megtenné, tehát a kapott linkek száma befolyásolja hitelességünket és befolyásolja a pozicionkat a rangsorolás során. A hatás lehet pozitív és negatív is, tehát ez az egyik olyan tényező, amelyet figyelembe kell venni, amikor SEO stratégiát készítünk.

Amellett, hogy a linkeknek természeteseknek kell lenniük, a weboldalunk releváns témáit is le kell fedniük, ezzel is bizonyítva, hogy vezető szerepet játszunk iparágunkban. Minél magasabb a minőségi linkek száma, annál erősebb lesz weboldalunk.

 

7. Domének, amelyek hivatkoznak weboldalunkra

Az, hogy egy domain tíz oldala hivatkozik ránk, gyanús lehet, míg ha tíz különböző domainről kapunk linket az tekintélyt eredményezhet számunkra, azzal a kiegészítéssel, hogy ezúttal nagyobb jelentőséggel bírnak a domainok, mint az oldalak. Mindez addig lényeges, amíg ezek a domainek, nem a keresőmotorok számára készülnek.

 

8. Belső linkek

A belső linkeknek a webhelyünk aloldalai közötti linkeket nevezzük.
Például, ha egy témáról írunk, fontos, hogy kapcsolódjunk egy azonos témájú másik kiegészítő forráshoz, amelynek relevanciája nagy. Nem arról van szó, hogy értelmetlen módon összekapcsolják az oldalakat egymással, hanem, hogy megmutassuk a Google-nak, mely oldalakat szeretnénk, ha gyakrabban nyomon követné.

Egyrészt javítjuk a felhasználói élményt, másrészt megkönnyítjük és javítjuk a Google feltérképezését a webhelyen, nagyobb indexelést érve el.

 

9. Linkek, más weboldalakra

Bár néhányan azt mondják, hogy ez rossz gyakorlat, mivel úgy tekinthető, hogy SEO erőnk egy részét elveszi, az igazság az, hogy pozitív hatással lesz az eredményeink rangsorolására. Ennek oka nagyon egyszerű, mivel a Google osztályozza azokat a webhelyeket, amelyek értéket nyújtják az keresőt használó személyeknek.

Ha weboldalunk egy adott témában az információ központja, akkor ez azt is jelenti, hogy különféle forrásokra utalunk, amelyek kiszolgálják a felhasználók igényeit, értékes tartalmat biztosítva számukra.

Ugyanakkor ezzel a taktikával ügyelni kell, mivel egyrészt nem akarjuk azt, hogy látogatóink elhagyják weboldalunkat, másrészt azt szeretnénk, ha számukra rendelkezésre állnának a szükséges erőforrások.

 

Keresőoptimalizálás fő mérőszámai – összegzés

Ezen mutatók megértésével és a gyakorlatba történő átültetésével optimalizálhatjuk tartalomstratégiánkat, hogy magasabb rangú kulcsszavakat szerezzünk, és új lehetőségeket fedezzünk fel.

Mert  fontos, hogy legyen visszajelzésünk arról, hogy valójában mi zajlik a vállalkozásunk színfalai mögött.