Utoljára frissítve: 2024.03.28. | Szerző: Online Vállalkozz
A tartalomkészítés kulcsszó kutatás nélkül, olyan mint célba lőni vaksötétben. Oktalan és hiábavaló próbálkozás! Mégis világszerte a weboldalak közel 80%-ának az egyik legjelentősebb problémája
Az internetes felhasználók közel 90%-a választja a keresőket, hogy kulcsszavakat és kifejezéseket beírva, megtaláljon egy adott tartalmat.
A kulcsszavak megfelelő kutatása az első lépés egy átfogó pozicionálási stratégia kialakításához . Ez a keresőoptimalizálás folyamatának alapvető lépése is egyben.
Az internethasználók körülbelül 75%-a soha nem nézi meg a keresési eredmények második oldalát.
Ez azt jelenti, hogy weboldaladnak harcolnia kell az első oldalon megtalálható, első tíz pozícióért az ügyfelek, az olvasók és a forgalom megszerzése érdekében.
Ezért ahhoz, hogy a keresőmotorok rangsorolásánál megjelenj (ez jellemzően a Google keresője), tudnod kell, mennyire fontos az olyan kulcsszavak keresése, amelyek a felhasználókat a weboldaladra irányítják.
A kulcsszavak keresése elsőre nem tűnik könnyű feladatnak. Ez azonban mindaddig így lesz, amíg fel nem fedezed a megfelelő eszközöket. Nemrégiben különböző eszközöket teszteltem, és összegyűjtöttem a kulcsszó kutatás legjobb ingyenes eszközeit, amelyek támogatják ezt a folyamatot.
1. Google Ads (AdWords) Kulcsszótervező. – A kulcsszó kutatásunk alapvető eszköze.
Nem meglepő módon, ez a legnépszerűbb ingyenes kulcsszó kutatási eszköz az interneten, a kulcsszókutatás elkészítéséhez.
A keresőoptimalizálás világában minden befolyásos személy ezt a kulcsszó kereső eszközt ajánlja.
A Google, az Ads felhasználók számára hozta létre ezt az eszközt, hogy segítsen nekik a kampányukhoz megfelelő kulcsszavak kiválasztásában.
A kulcsszótervezőt azonban könnyen felhasználhatjuk saját tartalom marketing stratégiánkhoz is .
Hogyan kell használni a Google kulcsszótervező eszközt?
Ezeket kell megtenned, hogy használni tudd:
1. Rendelkezned kell Google-fiókkal.
2. Látogass el a Kulcsszótervező oldalra, és jelentkezz be Google fiókoddal.
3. Kattintson az “Új kulcsszavak keresése kifejezés, webhely vagy kategória szerint” mezőre.
4. Töltsd ki az űrlapot a weboldaladnak megfelelő mezők kiválasztásával.
5. Nézd meg a kulcsszó javaslatokat.
6. Válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat (Olyat válassz ahol: alacsonyabb verseny mellett, havonta magas a keresések száma).
2. Keywordtool.io.
A keywordtool.io a Google Kulcsszótervező alternatívája.
Ún. hosszú farok (long tail) kulcsszavak, azaz több szóbol álló kulcskifejezések generálásával segíti a munkánkat.
Automatikus kiegészítés alapján kulcsszavakat javasol a Google keresőben.
Ezeket a kulcsszavakat egy algoritmus generálja, emberi részvétel nélkül. Ez számos tényező alapján történik, például milyen gyakran kerestek egy adott kifejezésre a felhasználók.
A Keywordtool.io segítséget nyújt a legjobb hosszú farok kulcsszó megtalálásában, 192 Google-domain és 83 nyelv (köztük a magyar) alapján .
Ez a fő oka annak, hogy még a szakemberek is használják ezt az eszközt.
Hogyan kell használni a Keywordtool.io-t?
Az alábbi lépéseket kell megtenned:
1. Válassz egy kulcsszót, és állítsd be a megfelelő böngészőt és a nyelvet.
2. Válaszd ki az összes kulcsszót amit használni szeretnél.
3. Másold a generált kulcsszavakat a jobb alsó sarokban található gomb segítségével. Exportálhatod őket az Excelbe, akár másolhatod vágólapra is, vagy ahová csak szeretnéd.
3. Google keresési eredmények.
A Google keresője napról napra egyre intelligensebbé válik. Automatikusan felismeri a lekérdezés környezetét, és bemutatja a releváns eredményeket. Megjeleníti a kapcsolódó kulcsszavakat, amelyekkel a felhasználók minden nap keresnek. Az ilyen kifejezések az LSI rövidítésként ismertek, azaz rejtett szemantikai indexelésként.
4. Google Search Console.
5. Ubersuggest.
Ez egy ingyenes kulcsszóválasztó eszköz, amely segít meghatározni a long tail kulcsszavakat a kulcsszó kutatásunknál . Ez az eszköz a kulcsszó keresést gyermekjátékká teszi.
A Ubersuggest számos tényező alapján javasolja a kulcsszavakat, mint például felhasználó nyelve (magyar nyelven használhatjuk). Emellett láthatod az egyes kulcsszavak keresési mennyiségét, a becsült versenyt és még a szezonális trendeket is.
Megkönnyítik a dolgunkat azzal, hogy elkészítenek a számunkra egy kulcsszó listát annak alapján, ami a versenytársaink számára működik, és annak alapján, amit az emberek beírnak a Google-ba a keresések során.
Lássuk, hogyan kell használni a Ubersuggest kulcsszókeresési eszközét:
- Írd be a kulcsszót, és válaszd ki a nyelvet.
- Pontosíthatod a keresést a “Kulcsszó Ötletek”-nél. Kattints a téged érdeklő kifejezésre.
- A kiválasztott kulcsszavakat mentheted CSV fájl formátumban, vagy mentheted vágólapra, a gombra kattintva.
Most láthatod, ahogy ez az egyszerű eszköz alig néhány másodperc alatt, több száz kulcsszó ötletet mutat be számunkra.