Oldal kiválasztása

Utoljára frissítve: 2024.03.28. | Szerző: Online Vállalkozz

Kulcsszó kutatás

 

A tartalomkészítés kulcsszó kutatás nélkül, olyan mint célba lőni vaksötétben. Oktalan és hiábavaló próbálkozás! Mégis világszerte a weboldalak közel 80%-ának az egyik legjelentősebb problémája

Az internetes felhasználók közel 90%-a választja a keresőket, hogy kulcsszavakat és kifejezéseket beírva, megtaláljon egy adott tartalmat.

A kulcsszavak megfelelő kutatása az első lépés egy átfogó pozicionálási stratégia kialakításához . Ez a keresőoptimalizálás folyamatának alapvető lépése is egyben.

Az internethasználók körülbelül 75%-a soha nem nézi meg a keresési eredmények második oldalát.

Ez azt jelenti, hogy weboldaladnak harcolnia kell az első oldalon megtalálható, első tíz pozícióért az ügyfelek, az olvasók és a forgalom megszerzése érdekében.

Ezért ahhoz, hogy a keresőmotorok rangsorolásánál megjelenj (ez jellemzően a Google keresője), tudnod kell, mennyire fontos az olyan kulcsszavak keresése, amelyek a felhasználókat a weboldaladra irányítják.

A kulcsszavak keresése elsőre nem tűnik könnyű feladatnak. Ez azonban mindaddig így lesz, amíg fel nem fedezed a megfelelő eszközöket. Nemrégiben különböző eszközöket teszteltem, és összegyűjtöttem a  kulcsszó kutatás legjobb ingyenes eszközeit, amelyek támogatják ezt a folyamatot.

1. Google Ads (AdWords) Kulcsszótervező. – A kulcsszó kutatásunk alapvető eszköze.

Nem meglepő módon, ez a legnépszerűbb ingyenes  kulcsszó kutatási eszköz az interneten, a kulcsszókutatás elkészítéséhez.

A keresőoptimalizálás világában minden befolyásos személy ezt a kulcsszó kereső eszközt ajánlja.

A Google, az Ads felhasználók számára hozta létre ezt az eszközt, hogy segítsen nekik a kampányukhoz megfelelő kulcsszavak kiválasztásában.

A kulcsszótervezőt azonban könnyen felhasználhatjuk saját tartalom marketing stratégiánkhoz is .

Hogyan kell használni a Google kulcsszótervező eszközt?

 

Ezeket kell megtenned, hogy használni tudd:

1. Rendelkezned kell Google-fiókkal.

2. Látogass el a Kulcsszótervező oldalra, és jelentkezz be Google fiókoddal.

3. Kattintson az “Új kulcsszavak keresése kifejezés, webhely vagy kategória szerint” mezőre.

4. Töltsd ki az űrlapot a weboldaladnak megfelelő mezők kiválasztásával.

5. Nézd meg a kulcsszó javaslatokat.

6. Válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat (Olyat válassz ahol: alacsonyabb verseny mellett, havonta magas a keresések száma).

 

2. Keywordtool.io.

A keywordtool.io a Google Kulcsszótervező alternatívája.

Ún. hosszú farok (long tail) kulcsszavak, azaz több szóbol álló kulcskifejezések generálásával segíti a munkánkat.

Automatikus kiegészítés alapján kulcsszavakat javasol a Google keresőben.

Ezeket a kulcsszavakat egy algoritmus generálja, emberi részvétel nélkül. Ez számos tényező alapján történik, például milyen gyakran kerestek egy adott kifejezésre a felhasználók.

A Keywordtool.io segítséget nyújt a legjobb hosszú farok kulcsszó megtalálásában, 192 Google-domain és 83 nyelv (köztük a magyar) alapján .

Ez a fő oka annak, hogy még a szakemberek is használják ezt az eszközt.

Hogyan kell használni a Keywordtool.io-t?

 

Az alábbi lépéseket kell megtenned:

1. Válassz egy kulcsszót, és állítsd be a megfelelő böngészőt és a nyelvet.

2. Válaszd ki az összes kulcsszót amit használni szeretnél.

3. Másold a generált kulcsszavakat a jobb alsó sarokban található gomb segítségével. Exportálhatod őket az Excelbe, akár másolhatod vágólapra is, vagy ahová csak szeretnéd.

 

3. Google keresési eredmények.

A Google keresője napról napra egyre intelligensebbé válik. Automatikusan felismeri a lekérdezés környezetét, és bemutatja a releváns eredményeket. Megjeleníti a kapcsolódó kulcsszavakat, amelyekkel a felhasználók minden nap keresnek. Az ilyen kifejezések az LSI rövidítésként ismertek, azaz rejtett szemantikai indexelésként.

4. Google Search Console.

 

5. Ubersuggest.

Ez egy ingyenes kulcsszóválasztó eszköz, amely segít meghatározni a long tail kulcsszavakat a kulcsszó kutatásunknál . Ez az eszköz a kulcsszó keresést gyermekjátékká teszi.

A Ubersuggest számos tényező alapján javasolja a kulcsszavakat, mint például felhasználó nyelve (magyar nyelven használhatjuk). Emellett láthatod az egyes kulcsszavak keresési mennyiségét, a becsült versenyt és még a szezonális trendeket is.


Megkönnyítik a dolgunkat azzal, hogy elkészítenek a számunkra egy kulcsszó listát annak alapján, ami a versenytársaink számára működik, és annak alapján, amit az emberek beírnak a Google-ba a keresések során.


Lássuk, hogyan kell használni a Ubersuggest kulcsszókeresési eszközét:

  1. Írd be a kulcsszót, és válaszd ki a nyelvet.
  2. Pontosíthatod a keresést a “Kulcsszó Ötletek”-nél. Kattints a téged érdeklő kifejezésre.
  3. A kiválasztott kulcsszavakat mentheted CSV fájl formátumban, vagy mentheted vágólapra, a gombra kattintva.

Most láthatod, ahogy ez az egyszerű eszköz alig néhány másodperc alatt, több száz kulcsszó ötletet mutat be számunkra.

 

6. Google Trends.

7. Fórumok. –  A kulcsszó kutatásunk szolgálatában

Share This