Marketing terv készítés

 

Ebben a mai cikkünkben, a marketing terv készítés lesz a témánk.

Azok számára, akik online vállalkozást szeretnének indítani, frusztráló lehet a tanácstalanság, hogy nem tudják milyen lépéseket kell megtenni a sikeres induláshoz és a mielőbbi bevételszerzés megteremtéséhez.

A marketing a vállalkozások egyik legfontosabb feladata, lehetővé teszi az ügyfelekkel a kapcsolat megteremtését, fentartását, és az üzenetek küldését, amelyek alkalmat biztosítanak számunkra az értékesítésre és a bevételszerzésre.

Marketing nélkül, a kudarc a legvalószínűbb úticélunk.

 

Online marketing terv – 10 lépés a sikeres induláshoz

 

Ha van már egy jó ötleted, hgy milyen típusú vállalkozást indíts, vagy már készen állsz az online marketing elkezdésére, akkor kövesd ezt a 10 lépéses útmutatót.

Ezután azt javaslom, hogy apránként javítsd és optimalizáld ezeket a pontokat. Ne feledd, hogy az interneten minden nagyon gyorsan változik, és mindig alkalmazkodnunk kell a jelenleg aktuális tendenciákhoz.

 

1. Határozd meg a vállalkozásod, piacod, márkád és termékeid / szolgáltatásaid

 

A marketing terv létrehozása előtt fontos meghatározni néhány szempontot, amelyek az internetes vállalkozásod pillérei.

Ezek a következők:

  • Az üzleti modell. Az interneten többféle típusú vállalkozás indítható. Milyen lesz a tiéd? Fontos, hogy a kezdetekkor meghatározd. Ez lehet digitális termékek létrehozása és értékesítése, fizikai termékek értékesítése, affiliate marketing, mobil alkalmazások stb.
  • A piac. Ki lesz a célpiacod, kiket fogsz megcélozni a marketingeddel és a termékeiddel? A piaci rés meghatározása a piackutatás révén egy nagyon fontos lépés, amely lehetővé teszi, hogy a marketing tervet a megfelelő emberekre összpontosítsd.
  • A márka. Ha márkanevet készítesz és létrehozol egy márkát, akkor meg kell határoznod identitását és tulajdonságait.
  • A termékeid / szolgáltatásaid. Bár ez nem kötelező, lehet, hogy már meghatároztad a termékeidet és szolgáltatásaidat, amelyeket kínálni fogsz. Minél többet megtudsz a piacodról, annak szükségleteiről, problémáiról és motivációiról, annál jobb termékeket és megoldásokat hozhatsz létre.

Ezek az elemek a 0. lépés a marketing terv elkészítéséhez.

 

2. Ismerd meg alaposan a piacod (ideértve a versenytársakat is)

 

Minél jobban megismered a piacod, annál jobb termékeket tudsz nekik felajánlani, és marketingeddel a megfelelő embereket megcélozni.

Fontos, hogy a versenytársaidat is tanulmányozd. Ez arra jó, hogy megismerd, mit kínálnak és azt hogyan csinálják (hogy valami jobbat vagy különlegesebbet tudj ajánlani), valamint érdekes ötletek születnek ilyenkor.

Ne akard közvetlenül lemásolni, amit a versenytársaid csinálnak, de ha úgy találod, hogy már léteznek sikeres vállalkozások a piacon, inspirálódj belőlük, mert jó referenciaként veheted őket igénybe.

A versenytársaid tanulmányozásához a Google segítségével a fő témához kapcsolódó kulcsszavakat vagy kifejezéseket kereshetsz, közösségi hálózatokat használhatsz, fórumokat nézhetsz meg, stb. A versenytársaid elemzéséhez ebben a cikkünkben találsz segítséget.

 

3. Készíts rövid és hosszú távú célokat

 

Amikor elérkezel a harmadik lépéshez, már meghatároztad az üzleti modellt, találtál egy piacot és van már egy elképzelésed a márkádról és a termékedről, amelyet el fogsz adni.

Erős piackutatást is végeztél, jól ismered a potenciális vásárlóidnak és a jövőbeli ügyfeleidnek az igényeit.

Mielőtt továbblépnénk a marketingstratégiákra, fontos megfogalmazni a rövid és hosszú távú céljaidat. A terv olyan, mint a térkép, amely elvisz bennünket a rendeltetési helyre (célokhoz és célkitűzésekhez), amelyet el akarunk érni.

Mindig próbálj reális célokat meghatározni (ne legyél pesszimista, de ne rugaszkodj el a valóságtól sem).

Ezek lehetnek:

  • az eladással kapcsolatos célok (mennyit akarsz eladni egy adott időpontig),
  • a pozicionálást,
  • a személyzet növekedését stb.

A kitűzött célokat attól függnek határozd meg, hogy milyen üzleti vállalkozást szeretnél felépíteni.
Vegyél elő egy papírlapot, és írj fel 5 – 10 célt,  jelen időben és egy adott határidővel.
Például: havonta 400000 Ft-ot árulok digitális termékeimből a blogomon, 2020. December 31-ig.

 

4. Készíts egyedi ajánlatot 

 

Mi fog megkülönböztetni a versenytársaktól? Mi tesz egyedivé a piacon?

Minden ember más, és így minden üzlet különbözik, és valami egyedit kínál, amit senki más nem tud, ám egy egyedi ajánlat elkészítéséhez nem mindenki veszi az időt és fáradtságot.

Bár ez nem kötelező, és enélkül is elindulhatsz, azt javaslom, hogy készítsd el a lehető leghamarabb. Idővel majd javíthatsz rajta.

 

5. Határozd meg a forgalmi forrásokat

 

Online marketingtervednek egyik legfontosabb pillére lesz a használni kívánt forgalmi forrás. Az interneten számos módszer és stratégia áll rendelkezésre a forgalom és a weboldalak látogatásainak generálására.

A helyes választáshoz nagyon fontos betartani a már látott első lépést, mivel a forgalom forrása nagymértékben függ az üzleti modelltől és a réstól, amelyre összpontosítani fogsz.

Ha többet szeretnél tudni a marketingstratégiákról és az internetes forgalomról, nézd meg ezt a bejegyzést: 16 marketingstratégia a webes forgalom generálásához. Itt részletesen bemutatom az elérhető lehetőségeket.

 

6. Vedd figyelembe a tartalommarketinget

 

Az interneten az információ a fő eszköz, amelyet mindenhol megosztanak. Egyre több vállalkozás tartja a tartalommarketing stratégiát az üzleti fejlődése legfontosabb elemének.

A tartalommarketing segítségével szakértőként pozícionálhatod magad, taníthatsz és oktathatsz, virralitást generálhatsz, befolyást gyakorolhat és bizalmat teremthet a piacodon. Az előnyök páratlanok, és apránként létfontosságúvá vált.

A kezdéshez hozz létre egy blogot a WordPress-ben és egy blogstratégiát az értékes cikkek és információk közzétételéhez. Ezután használj közösségi hálózatokat, SEO-t és más módszereket az olvasók vonzására.

Áttekintés: A közösségi média marketingjének útmutatója

 

7. E-mail marketing

 

Az e-mail marketing (szinte) mindig az online marketing terv egyik legfontosabb pillére, függetlenül az iparágtól vagy üzleti modelltől.

Az e-mail marketing megvalósításához szükség van egy e-mail küldő szoftver (például Mailchimp vagy ActiveCampaign), amely képes feliratkozókat gyüjteni, üzeneteket küldeni nekik, létrehozni egy hosszú távú bizalmi kapcsolatot, majd ügyfelekké konvertálni őket.

Az e-mail minden internetes értékesítési csatorna nélkülözhetetlen része (amelyről később még beszélünk).

Áttekintés: Útmutató a MailChimp elindításához és egy hírlevél létrehozásához .

 

8. Reklám

 

A meghatározandó fő forgalmi forrásokon belül fontos figyelembe venni a reklámozást. Számos módja van a marketingnek és az ingyenes látogatások generálásának, például a közösségi média és a SEO.

Bár ezek nem járnak anyagilag jelentősebb kiadásokkal, de sok időbe kerül az elindításuk, és nem nyújtanak azonnali eredményeket.

Az internetes reklámozás lehetővé teszi, hogy azonnal megkezd bármely vállalkozás vagy piac tesztelését, látogatások fogadását, céloldalak és konverziók tesztelését az értékesítési levelekben.

A 2 lehetőség, amelyeket a leginkább ajánlok a hirdetéshez, a Google Adwords és a Facebook hirdetések. Mindkettőért kattintásonként kell fizetnünk. A hírdetés költségei a rendelkezésünkre álló költségvetéstől és a piaci réstől függően eltérőek lehetnek.

Reklámozhatsz más, a sajátodhoz kapcsolódó webhelyeken vagy blogokon is, amelyek lehetővé teszik szalaghirdetés vagy szöveges hirdetés elhelyezését. Általában havi díjat számítanak fel a módszer használatáért.

Bár nem kötelező, a reklám jelentősen felgyorsíthatja marketinged eredményeinek megjelenését és a vállalkozásod növekedését.

 

9. Szükséges eszközök

 

A tárhely, a domain és a weboldal mellett nagyon valószínű, hogy más típusú eszközökre is szükséged lesz az interneten történő méréshez, optimalizáláshoz és értékesítéshez.

Itt található a figyelembe veendő eszközök listája:

  • E-mail marketing szoftver .
  • A WordPress bővítmények.
  • Szoftver a konverziók mérésére, osztott tesztek és elemzések elvégzésére.
  • Hosting szolgáltatás a felhőben
  • Szoftver piackutatáshoz és versenyhez
  • Szerver frissítések, több domain
  • Professzionális témák, sablonok
  • Bővítmények tagság létrehozásához
  • Fizetési átjáró, például Paypal, Barion, stb.
  • Egyéb

Ezen eszközök mindegyike olyan funkciót tölt be, amely elősegíti marketing terved sikeres működését és a kitűzött célok elérését.

 

10. Értékesítési tölcsér

 

Az eddig látott stratégiák közül sok a keresőoptimalizálásra, a forgalom és az előfizetők megszerzésére koncentrál.

De mi történik, amikor elérik oldalunkat? Talán ez a legfontosabb része az értékesítésnek, ez az a pont ahol az elért eredmények a legmeghatározóbbak.

Az egyik legjobb stratégia, amelyet alkalmazhatsz az eladáshoz és a sokkal gyorsabb növekedéshez, egy olyan értékesítési csatorna létrehozása, amely különböző fázisokból áll, amelyeken a felhasználók átmennek, mielőtt ügyfelekké válnának.

A létrehozott forgalmat az értékesítési oldalra továbbítjuk, ahol az értékesítési csatorna megkezdődik, és amelyet automatizálhatsz az e-mail marketing és a fizetési processzorok, például a Paypal segítségével.

Nem minden üzleti modell használ értékesítési csatornát, de ez minden bizonnyal kiváló stratégia, amely a legtöbb esetben nagyon jól működik.

Ha alkalmazod ezt a 10 lépést amiről az előzőekben beszéltünk, akkor kiváló marketing tervvel fogsz rendelkezni, amely lehetővé teszi a forgalom generálását és a megfelelő pozíció kialakítását bármelyik piacon.

Lehet, hogy további lépéseket és feladatokat kell elvégezni ehhez, de biztos vagyok benne, hogy ezzel az útmutatóval kiválóan megalapozod a lehetőségét, hogy egy jövedelmező online vállalkozást valósíts meg.

A következő lépés végtelenül egyszerű:  Cselekedj!

Semmi haszna megtervezni bármit is, megvalósítás nélkül.

Tehát hosszú utat kell még megtenned.

Sok sikert a vállalkozásodhoz!