Utoljára frissítve: 2019.12.31. | Szerző: Online Vállalkozz
Ma arról beszélünk, hogy milyen előnyei vannak versenytársaink megfigyelésének az interneten.
Minden nap böngésszük az internetet. Több tucat vagy akár több száz különböző webhelyet látogatunk meg.
Egy vállalkozás tulajdonosaként ezt azért is célszerű megtennünk, hogy ellenőrizzük a versenytársaink tevékenységét.
A versenytársak tevékenységeinek az interneten történő megfigyelése olyan feladat, amelyet ajánlott rendszeresen elvégezni.
Miért?
Az oka igazán kézenfekvő – mert ezekkel az ellenőrzésekkel rendkívül kedvező következtetéseket tudunk levonni a saját vállalkozásunk tevékenységeit illetően.
Ezért ellenőrizd, hogy milyen konkrét előnyöket érhetsz el az ilyen tevékenységeknek köszönhetően.
A versenytársaink megfigyelése az interneten – miért érdemes ezt megtenni?
1. Lehetőség egy jobb ajánlat felépítésére.
Az ajánlat aloldalai a vállalkozásod weboldalának rendkívül fontos részét képezik.
A tartalom (mind a használt szavak, mind a tisztán grafikai megjelenés) határozza meg, hogy egy leendő vevő felhív-e telefonon vagy sem.
A kommunikációd hangvétele itt nagyon fontos . A szavak használatára összpontosíts, amelyek némileg képet adnak az előnyökről és hátrányokról, amelyek egy adott ajánlat felhasználása után megjelennek az ügyfél életében.
Más szavakkal, az ilyen típusú szövegek nem a magára a társaságra vagy az ajánlatra összpontosítanak. Nem dicséri vagy hangsúlyozza túlzottan. Kifejezetten azt mondja: “Ha minket választ, akkor az A, B és C előnyöket élvezheti.”
Ez nem az egyetlen előnye, hogy a verseny szembesülése az interneten az ajánlat szempontjából.
Sok vállalat különböző értékelési formákat használ. A szolgáltatás árának megszerzéséhez meg kell adnia bizonyos adatokat. Egyesek többet igényelnek, mások kevesebbet igényelnek.
Ez nagyon logikus, mert egyes szolgáltatásokat nem lehet a bolti polcra helyezni a mellékelt árcédulával együtt. Különböző változók befolyásolják alakjukat.
Ezért a versenytársak ebből a szempontból történő megfigyelése adhat képet arról, hogyan lehet a legjobban megközelíteni ezt a kérdést. Ha ilyen típusú értékelési űrlapot kell létrehozni, akkor nyereséges-e egy kiterjedt panel kidolgozása, vagy inkább csak néhány mezőre korlátozódjon?
Sőt, nem kell azonnal eldöntenünk egy konkrét megoldást. Az A / B teszt elvégzésével kideríthető, melyik lehetőség jobb ami esetünkben.
2. Jobb blogszövegek írása.
A versenytársad tevékenységeinek megfigyelése vonatkozik a blogolási tevékenységeinek a követésére is.
Általában a cégek elsősorban blogot készítenek annak érdekében, hogy megjelenjenek Google keresőben. Minden későbbi értékes szöveg ill egyéb tartalom növeli annak valószínűségét, hogy egy adott vállalkozást megtalálnak az interneten.
A témához kapcsolódó legtöbb útmutatóban olyan információkat találsz, amelyekben azt hangsúlyozzák, hogy “érdemes jobb szöveget írni, mint a versenytársak”.
Nos – a “jobbat” hogyan kell érteni?
Mindenekelőtt a szövegeknek értékesebbnek kell lenniük. Több hasznos információval kell rendelkezniük, amelyet az olvasók igazán értékelnek. Például a versenytársak tíz ötletet dobnak fel egy bejegyzésben szereplő kérdés megoldására. Találj még további tíz módot, és Te összesen 20 ötletet adj olvasóidnak. Legyen a Te szöveged 20-40-60 vagy akár 100 százalékkal terjedelmesebb.
Másodszor, nagyon könnyű megbecsülni egy bejegyzést tartalmazó aloldal sablonjait. Ha a versenytársak optikailag jobb webhellyel rendelkeznek, akkor a helyzet egyszerű – javítsa saját megjelenését. Javítsd meg azt, ami rossz, és tegyél más elemeket jobbá, mint a riválisaid.
Harmadszor, keress hiányosságokat a versenytársak blogjain. Ha találsz olyan témát ami felmerült, de nem írt róla, vagy nem kellő részletességgel, akkor ez tökéletes lehetőséget kínál arra, hogy Te írjon róla egy kiváló blogbejegyzést.
3. Bevezetés a műszaki újításokba.
Természetesen nem arra biztatlak, hogy másolj le bármit is. Viszont arra igen, hogy inspirálódj.
Ha észrevettél valami érdekes megoldást a versenytársad webhelyén ami nála hatékonyan működik, próbáld meg azt adaptálni a webhelyedre.
Kellemes animációk? Érdekes ikon stílus?Praktikus és kényelmes funkciók?
Mint már említettem, az ilyen jellegű kis változások, amelyek csak inspirációt jelentenek, nem lehetnek etikailag elítélhetők. És abban is biztos lehetsz, hogy versenytársad is inspirálódik hozzád hasonlóan.
4. Mobilizálás a webhelyünk megjelenésének javítása érdekében.
A versenytársak tevékenységeinek az interneten történő megfigyelése nagyon egészséges lehet, mert gyakorta mozgósít bennünket a cselekvésre.
Ha látjuk, hogy a riválisunknál van valami jobb vagy szebb, szeretnénk legyőzni őt ebben a tekintetben. Ennek az optimalizálásnak a hatására egy magasabb szintre emeljük saját vállalkozásunkat. Nem bántunk ezzel senkit, csak növeljük a saját weboldalunk minőségét.
Ezek a weboldal grafikai tervezésére is vonatkoznak.
A webhelyeket az jellemzi, hogy a trendek itt akár néhány hónaponként változnak. Többé-kevésbé minden ilyen időszakban észrevehetünk valamit, ami egyre inkább merészen megjelenik több különböző oldalon.
Ha látod, hogy webhelyed lemarad a másokétól, a megoldás egyszerű – ideje cselekedned. Ha mások ekkor magasabb szintre emelkednek, akkor nincs mentség a számodra sem.
Sőt, ennek hatalmas üzleti előnye van a számodra.
Mások ezt már megtették előtted, tehát ismered webhelyeik állapotát.
Látod, milyen előnyökkel és hátrányokkal jár, mikor versenytársad, egy adott fejlesztést végrehajt. Ennek ismeretében, már egyszerű dolgod van, mert készíthetsz valami sokkal jobbat, annál amit ők létrehoztak.
5. SEO tevékenységek.
A versenytársak online megfigyelése olyan alapvető funkció, amelyet az Ahrefs is biztosít a számunkra.
Lehetővé teszik, hogy ellenőrizzük azokat a kulcsszavakat, amelyeknél a versenytársak megjelennek a Google organikus eredményeiben. Ennek köszönhetően, meg tudjuk becsülni a forgalom szintjét. Azt is jelzik, hogy melyik aloldal, blogbejegyzés generálja a számunkra a legtöbb látogatást.
Ez a tudás rendkívül fontos, mert megmutatja számunkra, hogy mely területen és mit kell csinálnunk. Láthatja, mely kulcsszavakért érdemes harcolni.
Láthatja azt is, hogy mely kifejezésekre olyan kicsi a verseny (és értékesek), hogy ezzel számukra a siker esélye nagyobb.
6. Időben lépni.
Erről már említést tettem a negyedik pontban, de érdemes még egy kis időt, erre a kérdésre fordítani.
A weboldalak nagyon dinamikus elemek. Napról napra megváltoztathatjuk a webhelyünket – adhatunk hozzá valami újat vagy javíthatunk rajta valamit, ami nem elég jó.
Jelenleg szinte minden iparág piacán hatalmas verseny van a vevőkért. Ezért kell valami olyannal rendelkezned, amitől a Te webhelyed kiemelkedik a konkurens webhelyek közül, és arra készteti a látogatókat, hogy benned bízzanak másokkal szemben.
Ezért jó rendszeresen itt is – ott is, nézelődni, keresni, tanulni, inspirálódni, összehasonlítani.
Minél magasabb a tudás szintünk, annál jobb helyzetben vagyunk.
Csak attól függ, hogy mit csinálsz ezzel a tudással.
A versenytársak tevékenységeinek a megfigyelése az interneten – összefoglalás
Mint már többször említettem, a megfigyeléssel semmi baja nincs.
Jó ha folyamatosan képben vagyunk, és tudjuk, mi zajlik a színfalak mögött.
Tehát, ha észreveszed, hogy a versenytársaid bizonyos dolgokban leköröztek téged, azonnal reagálj erre, és ne maradj le.