Mérhető célok az üzleti weboldaladra

 

 

Sikeres a webhelyed? Igen? Nem? Talán? Honnan tudod? Egyáltalán vizsgáltad már ezt a kérdést? Vállalkozásod irányításához olyan mérhető célok szükségesek, az üzleti weboldaladra, melyek segítségével megalapozott üzleti döntéseket hozhatsz. Válassz egy mérhető célt, ezzel is megalapozva vállalkozásod sikerességét.

Amikor elkezdünk beszélgetni egy potenciális ügyféllel az új weboldaláról, kezdetben mindig két kérdést teszek fel neki:

  1. Mit szeretnél? A felhasználók mit tegyenek, amikor meglátogatják a weboldalad?
  2. Honnan tudod, ha már megtették?

Sok ember számára, akik most indítják az első webhelyüket, ezek olyan kérdések, amelyeket nem tudják, hogyan kell megválaszolni, mert még soha nem gondoltakerre. Válaszuk általában ez szokott lenni: „Azt szeretném, hogy az emberek lássák, az ajánlatainkat.”

De a célod nem az, hogy csak „lássa” azt, amit kínálsz, hiszen azt akarod, hogy vásároljon, és megtegye a következő lépést.

Olyan üzleti célra van szükséged, amelyet meg tudsz mérni. És bár mérheted a weboldalra látogató emberek számát, és mérheted az általuk megtekintett oldalak számát, elveszik a lényeg, ha az adott a személy nem válik az ügyfeleddé.

Azért vagyunk itt, hogy segítsünk megtalálni a válaszokat e két kérdésre, válassz egy mérhető célt, és meg tud, hogy webhelyed megfelelően működik-e.

Annak érdekében, hogy megtudd, a weboldalad elvégzi-e azt, amit szeretnél, meg kell határozni a célokat.

Mit akarsz, mit tegyen az a személy, aki a weboldalra érkezik?

Ez könnyű lehet, például ha bögréket adsz el, és a cél az, hogy az embereket bögrék vásárlására készítse fel. Tudod, ha bögréket vásárolnak, mert megrendeléseket kapsz.

Nem csak azt fogod tudni, hogy webhely működik-e, ha a megrendelések beindulnak, hanem elemzési adatokból is megtudhatod, hogy webhelyed látogatóinak hány százaléka vásárolja meg ténylegesen az termékeidet.

Ezután ezeket az adatokat felhasználhatod annak kiderítésére, hogy mi működik, és mi nem működik, így fokozhatod az eladások növekedését.

Az értékesítés nyomon követése és az eredmények ilyen módon történő megtekintése végtelenül egyszerű.

 

De mi van akkor, ha a cél nem valaminek az eladása? Hogyan mérheted ezt?

Gondolj arra, mit akarsz a felhasználótól.

Ha szolgáltatást kínálsz, akkor a leggyakrabban mérhető cél az űrlap küldése.

Ily módon meg tudod mérni, hogy hányszor nyújtják be az űrlapot, összehasonlíthatod azt a látogatók számával, akik meglátogatták a webhelyet, az oldalmegtekintések számát, és megtudhatod, mi működik, és mi nem működik.

Ez a cél pl.: az érdeklődő szerzés, mikor arra törekszel, hogy az emberek töltsék ki az űrlapot.

Ennek az a lényege,hogy nyomon tudod követni, hogy hány ember landol a weboldalon, majd hány ember tölti ki ezután az űrlapot.

Mi a helyzet a telefonhívásokkal?

Mi van, ha azt akarod, hogy az emberek felhívjanak?

Ez szintén mérhető cél, de ezt egy kicsit bonyolultabb mérni, és a választott módszertől függően költséges lehet.

Természetesen bármikor megkérdezheted az embereket arról, hogy mi történt azután, amikor válaszoltak a telefonhívásra, de vannak olyan híváskövetési programok is, amelyek nyomon követhetik a látogatókat a webhelyről a telefonra.

Ezek azonban nem ingyenesek, ezért érdemes figyelembe venni, amikor eldöntöd, mennyire fontosak az adatok a számodra.

Nagyon rajongok az adatok iránt, és örülök, hogy felhasználhatom ezeket az adatokat értelmes üzleti döntések meghozatalára a vállalkozások támogatása érdekében.

 

Mi van, ha nem akarod, hogy az emberek kapcsolatba lépjenek veled?

Időnként nem cél az érdeklődő szerzés vagy a szolgáltatás eladása.

Lehet, hogy van egy blogod, amelyet írsz, és a cél az, hogy forgalmat generáljon, hogy a hirdetéseket el tudd adni a webhelyen.

A cél az, hogy minél több forgalmat szerezz, így több ember kattinthat a hirdetésekre.

Ebben az esetben megméred a célod, ami a webhelyre érkező forgalom, és ezt egy olyan eszköz használatával teszed, mint a Google Analytics.

Megmérd a látogatók számát, a webhelyen töltött időt, az általuk megtekintett oldalak számát, és még részletesebb információkkal szolgálhat a látogatókról, például életkor, nem és hely.

Ha hirdetéseket szeretnél eladni, akkor igazolnod kell a hirdetők számára, hogy webhelyed forgalmat szerez.

Ha pénzt szeretnél keresni az AdWords szolgáltatásban, több emberre van szükséged ahhoz, hogy kattintásokat generálj ezekre a hirdetésekre.

Ha senki sem kattint a hirdetésekre, akkor nem fogsz pénzt keresni.

 

Egyéb mérhető célok:

Feliratkozások : Előfordulhat, hogy feliratkozókat szeretnél gyűjteni a hírleveledre, így a mérhető cél az lenne, hogy hányszor iratkoztak fel hírleveledre.

Letöltések : Ha bármilyen letöltést kínálsz, ingyenes PDF-fájlokat, vagy bármit amit szeretnél, ha az emberek elolvasnának, akkor a cél az lenne, hogy töltsék le, ezért fontos a letöltések nyomonkövetése. Egy plugin, például a Download Monitor használata lehetővé teszi a letöltések számának nyomon követését. A letöltéseket nyomon követheted a Google Analytics szolgáltatásban, de ehhez egy kis konfiguráció szükséges. (Ezt egy másik blogbejegyzésben tárgyalom.)

Annyira fontos, hogy kitaláld, hogyan tudhatod meg, hogy webhelyed megfelelően működik-e.

Ha nem rendelkezel konkrét, mérhető céllal a webhelyed számára, akkor honnan tudod, ha valami működik?

Honnan tudod, ha változtatni kell?

Mi értelme van egy weboldalnak, ha nem segít üzleti céljaid elérésében?

Az ügyfelek több mint 80% -a online kutatást végez, mielőtt meghozna egy döntést .

Az eredmények elérése érdekében alapvető fontosságú a webhelyed teljesítményének ismerete.

Segítségre van szükséged online céljaid mérésében? Beszéljünk a webhelyedről.