Oldal kiválasztása

Utoljára frissítve: 2019.12.31. | Szerző: Online Vállalkozz

Hogyan írhatsz nagyszerű tartalmat webhelyedre

Ebben a cikkben arról beszélünk hogyan tudod a tartalomírás feladatát a legegyszerűbben megvalósítani.

A kutatások azt bizonyítják, hogy a weboldalak tartalmát a legtöbben szkennelik, nem pedig olvassák.

A weboldalra kattintók fele nem görget a képernyőn, és így nem megy tovább.

A felhasználóknak csak körülbelül 16% -a olvassa el a teljes online cikket vagy weboldalt, ami azt jelenti, hogy 13 felhasználó közül 11 egyáltalán nem olvas, csak szkennelést végez.

A jó webtartalomnak másodpercek alatt vonzania, inspirálnia, tájékoztatnia kell, és el kell nyernie a  felhasználók érdeklődését.

De mit is jelent tulajdonképpen az ha online felületre szeretnénk írni? Itt található néhány hatékony gyakorlat a hatékony webestartalomírás elsajátításához.

 

Tartalomírás – Tervezés

A kivételes webhelytartalom kivételes tervezést igényel.

Először határozd meg, hogy milyen típusú olvasóknak szánt üzenetet kívánsz létrehozni.

Miért írsz?

Arra számítasz, hogy az olvasókat ügyfelekké alakítod?

Ha igen, világos képet kapsz arról, hogy milyen információkat keresnek a felhasználók online, és milyen problémákat szeretnének megoldani.

Az információk vagy a megoldások megadásával, tartós benyomásokat hozhatsz létre, és hűséges vásárlókat szerezhetsz.

 

Tartalomírás során – A vásárlók és az ügyfelek utazásának megértése

Ismered a vásárlóidat, azokat, akik valószínűleg megvásárolják a termékedt vagy szolgáltatásodat?

Kik Ők? Ki az ideális vevőd ?

Ha nem vagy biztos benne, akkor a tervezés még nem ért véget.

Vásárlói utvonal létrehozása fontos útmutatásokat ad azokról a tevékenységekről, amelyeket a potenciális vásárló / ügyfél valószínűleg megtesz majd a vásárlás folyamán.

Ha teljes képet kapsz azokról, akik a célcsoportodat alkotják, és látod milyen információkat keresnek, akkor pontosan megadhatod nekik azt, amire szükségük van, amire vágynak.

 

Tartalomírás során – Legyél beszédes

A közösségi média átalakította, hogyan kommunikáljunk felhasználókkal és az ügyfelekkel.

A formális, száraz tartalom (függetlenül attól, hogy pontos vagy informatív) felajánlása már nem fogja hatékonyan elérni az olvasókat.

A tartalomhoz úgy közelíts, mintha közvetlenül kommunikálnál a közönséggel.

Végül is valódi emberek, kérdéseit és problémáit szeretnéd megoldani – hiszen Te az iparágad egyik tekintélyes alakja vagy, aki segítségükre lehet.

Konkrét teljeskörű válaszokat adj meg a tartalmaidban, és hangsúlyozd azokat a fájdalom pontokat, amelyek visszatükröződnek a felhasználók által megfogalmazott problémákban.

 

Tartalomírás során – Segíts, hogy,  elérjék céljaikat 

Webhelyed látogatói, a céljaik érdekében figyelemmel kísérik és követik az általad közzétett tartalmakat.

Segíts, hogy kommunikációd segítségével elérjék ezt a célt.

Vállalkozásodnak egyedülálló története van, és Te, a tapasztalataidnak köszönhetően, könnyedén a segítségükre lehetsz.

Legyél az a szaktekintély, aki segít az érdeklődők sikeres utazásában – és könnyen átalakulnak odaadó ügyfelekké!

 

Bizonyítsd online hitelességed

A hitelesség növelése érdekében szerezz első kézből származó tapasztalatokat és sikeres eredményeket hasonló problémákkal hozzád forduló ügyfelekkel. Tedd egyértelművé tudást és a szakértelmet amellyel rendelkezel.

Ne feledd, hogy a kommunikáció során irányítanod kell az érdeklődőket.

Vigyázz, hogy ne tereld őket olyan értékesítési pályára, amely során eltávolodnak az általad kitűzött céloktól.

Az őszinteség mindig is vonzani fogja az olvasókat, tehát ne legyél túl fárasztó, ne ígérj eltúlzott ígéreteket, amelyeket nem tudsz betartani.

Alkalmazd az itt leírtakat, és garantáltan konvertálódnak az oldaladra érkező látogatók.

 

Tartalomírás során – Válaszold meg a kérdéseket

A felhasználók tartalmat keresnek, ha konkrét kulcsszavakat írnak be a keresőmotorba.

Add meg a kérdésekre a válaszokat, és valószínűbb, hogy átalakítanak.

A minőségi, releváns információk ösztönzően hatnak bizalom növekedésére.

Ennek szellemében célszerű elvégezni a kutatásokat is, a tények és adatok összegyűjtése során az információk csak a legmegbízhatóbb forrásokból származzanak.

 

Legyél érthető

Ne feledd, hogy a felhasználók szemszögéből kell vizsgálni a tartalmak érthetőségét.

Egyeztesd személyiséged és a kommunikációd hangszínét azokkal, akikkel kapcsolatba akarsz lépni.

Kerüld a zsargont, a túlságosan összetett mondat felépítést, a hosszú bekezdéseket és a nehezen megragadható fogalmakat.

 

Tartalomírás során – Hozz létre gyorsan fogyasztható tartalmakat

Azok az olvasók, akik (a nagy többségük) szkennelik a tartalmat, gyors válaszokat keresnek – tedd számukra egyszerűvé ezt.

Mutasd be az egyes ötleteket külön egységekben, egyértelmű, rövid, leíró címsorral.

Azt is javasoljuk, kommunikálj, körülbelül 7. osztályos szinten.

A mérési skálák, például a Flesch Reading Ease és a Flesch-Kincaid fokozatú tesztek segítségével elősegítheti az olvashatóságot a közzététel előtt.

 

Könnyen megtalálhatóak a kulcsfontosságú üzeneteid?

Legfontosabb üzeneteid kiemelten vannak megosztva?

Használd a szakaszok fejléceit és / vagy felsorolás ​​listákat ezeknek az üzeneteknek a világos és gyors továbbításához.

Az online felhasználói viselkedésre vonatkozó kutatások azt mutatják, hogy a felsorolásjeles és számozott listák, alcímek és a „kiemelt” írás 12% -kal növelték a szöveg megértését felhasználók számára.

A táblázatok egy másik hatékony módszer a fontos üzenetek továbbítására anélkül, hogy a cikk sok szöveggel lenne feltöltve.

 

Használj hatékony címsorokat

A fejlécek kritikus szerepet játszanak, meghatározva a fő üzeneteket vagy az olvasói kérdésekre adott válaszokat.

Használj kulcsszavakat, amikor csak lehetséges, de tartsd röviden a címsorokat.

Tartalmaid olyan összegzéseként kell működniük, amelyet az olvasók használhatnak a szükséges adatokhoz való ugráshoz.

 

Használj a képeket a mondanivalód támogatásához

A képek hozzáadása segít kiemelni a legfontosabb üzeneteket, de ügyelj arra, hogy a grafika ne úgy nézzen ki mint a hirdetések!

A felhasználók gyakran elhagyják azokat az oldalakat, amelyek értékesítési ajánlatokkal bombázzák őket.

Azok a képek, amelyek az olvasókban pozitív érzelmeket ébresztenek, például emberek, állatok, helyek vagy dolgok, amelyek vizuálisan támogatják az írott tartalmat, a legjobban hangsúlyozzák a történeteidet.

 

Használd a fordított piramis technikát

A klasszikus újságírási technika az olvasók korai bekapcsolásához az fordított piramisba való írás.

Kezd a fő üzenettel vagy az elsődleges információkkal.

Erre épül a tartalom többi része.

A bekezdések az alábbiakban alattuk bemutatott koncepció támogatására vagy kidolgozására szolgálnak.

Az olvasók a témával kapcsolatos létfontosságú fogalmakat előzetesen megismerhetik, majd ezekután eldönthetik, hogy átszkennelik vagy végig olvassák-e.

Amennyiben a cikket nem szeretné aprólékosan végigolvasni és nem szeretne elmélyülni a tartalomban részletesebben, átszkennelheti és így legalább a fontosabb információkat egyszerűen és villámgyorsan megismerheti.

Add meg az olvasóknak a lehetőséget, hogy először a legfontosabb üzenetekkel kerülhessenek kapcsolatba.

 

Egyszerű, világos, közérthető tartalom

A tartalom szerkesztésekor a legkritikusabb lépés az, hogy megszabaduljunk minden olyan szótól, mondattól vagy bekezdéstől, amelyek közvetlenül nem segítik az üzenet átadását.

Csak könnyedén! Kommunikálj a lehető legkevesebb szóval.

 

Tartalomírás során, gondolkodj úgy mint egy felhasználó, és nyerd meg a játékot!

A webes írás sokkal többről szól, mint a jól felépített mondat összeállítása.

Vedd figyelembe saját online tartalomfogyasztási szokásaidat – ugye Te is szereted gond nélkül megtalálni azt, amit szeretnél?

Végül is nem másról mint az olvasók visszajelzéseiről szól, tehát gondolkodj úgy, mint az olvasók, és add meg nekik azt, amit szeretnének.

Share This