Utoljára frissítve: 2024.04.12. | Szerző: Online Vállalkozz
A visszafordulási arány megmutatja, hogy a felhasználók hány százaléka hagyja el a weboldalt, anélkül, hogy bármiféle további interakcióba kezdene. Azaz a weboldalra való belépés után a felhasználó nem lép át egy másik aloldalra, hanem elhagyja a weboldalt. Így mérni tudjuk a látogatók elköteleződését , és a webhely hatékonyságát is.
Ha azt tapasztaljuk, hogy magas a visszafordulási arány, megállapíthatjuk belőle, hogy az adott oldal nem érdekes az olvasók számára. Tehát nézzük meg, hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt.
Milyen lehetőségeink vannak a visszafordulási arány csökkentésére webhelyünkön.
Hogyan csökkenthetjük a visszafordulási arányt? – kezdeti intézkedések
A paraméterek mérése és javítása
A visszafordulási arány mérésekor a Google Analyticsben fontos kérdés az, hogy a munkamenet elutasítása magában foglalja azt a helyzetet, amikor a felhasználó például egy blogbejegyzést olvas, de az elolvasás után elhagyja az oldalt.
Elméletileg elutasítás történt, mivel nem történt átlépés a honlap egy következő területére, de a gyakorlatban ezt nem kell számolni. A webhelytulajdonos számára a cikk olvasása értékes tényező, tehát az oldalon az olvasás közben eltöltött idő kedvezőnek tekinthető. Ezért a Google Analyticsben érdemes beállítani egy minimális időtartamot, amely után a visszafordulási arány nem kerül rögzítésre – ez lehet, például 40 másodperc.
A paraméter beállításához íme egy másik cikk, amely több technikai kérdést mutat be a paraméter optimalizálásával kapcsolatban – a visszafordulási arány megváltoztatása.
Gyengébb aloldalak meghatározása
Ahhoz, hogy megtudjuk, hogyan kell csökkenteni a visszafordulási arányt, először meg kell határoznunk azokat az aloldalakat, amelyek magas visszafordulási arányt mutatnak.
Az egyes aloldalakon a magas visszafordulási aránynak, több oka is lehet.
Nézzük meg, mik lehetnek ezek:
-
-
- Blog főoldal – Nem elegendő a posztolás gyakorisága. A felhasználó belép a blogba, de nem lát új cikkeket, ezért elhagyja a weboldalt.
- Aloldalak, bejegyzések – A oldalnak vagy bejegyzésnek nem túl vonzó formája; nincs kép, csak tiszta szöveg; nincs stílus (nincs fejléc, félkövér kiemelés, felsorolás (gólyópont, számozott lista); A cikk címe más tartalmat sugall, mint amiről a tartalma szól.
- Az értékesítési folyamat lépései – Nem ösztönző a beszerzési folyamat, UX hibák.
-
Hogyan csökkenthető a visszafordulási arány – 9 tipp
Most nézzük meg az általános problémákat, amelyek megszüntetésével javíthatjuk a visszafordulási arányt.
1. Hosszú betöltési idejű oldal.
A hosszú betöltődésű weboldal az internetes felhasználók számára akadályt jelent. Senki sem akar várni a tartalom betöltésére, és ez a helyzet gyorsan frusztrálhatja a felhasználókat. Ezért ilyenkor nagy esély van a webhely elhagyására.
Nézd meg, hogy a weboldaladnak mennyi a betöltési sebessége.
Ezt a sebesség-tesztelő eszközökben ellenőrizheted.
Kétségtelen, hogy az első és nagyon erőforrás-igényes terület, a túl nagy képek használata . A weboldal tulajdonosok nagyrésze szükségtelenül nagy képfájlokat tölt fel. Ebben az esetben hasznos lehet egy eszköz, amely lehetővé teszi, veszteségmentesen a kép méretének csökkentését – Pl.: a TinyPNG.
2. Nehezen olvasható formátum.
Az olvashatóság megkönnyítése alapvető teendőnk.
Ezeket kell megtenned az olvasás megkönnyítése érdekében:
-
-
- Rövid bekezdések.
- Nagy mennyiségű szabad hely a tartalomban.
- Szünetek a szövegben képek formájában.
- A lényeges mondatok kiemelése vastag betűvel és színezéssel.
- Nagyszámú címsor használata.
- Egyszerű és jól olvasható betűtípusok.
-
3. Nincs elegendő információ.
A webhely interakció nélküli elhagyásának az lehet az oka, hogy az oldal nem tartalmaz olyan információt, amely a felhasználók elvárásainak megfelelne.
Talán néhány példával jobban illusztrálhatjuk:
-
-
- A GYIK aloldal nem ad választ, a felhasználót érdeklő kérdésekre
- A termék aloldal, nem tartalmaz elegendő termékinformációt (rossz a termékleírás)
- Túl kevés vagy túl általános ajánlatot kínálnak az oldalon.
- Kapcsolattartó oldalon hiányzik információ (pl. térképek, vállalkozás adatai, stb.)
- A blog cikk címe nem a tartalomnak megfelelő.
-
4. A CTA hiánya
A CTA gombok célja, hogy meggyőzzék és ösztönözzék a felhasználót a weboldal adott részénél. Segítik az érdeklődőket a weboldal megfelelő részeire irányítani, hogy elérjék a meghatározott célt – például kapcsolatfelvételi oldalt vagy ajánlatot. Fő feladatuk tehát az, hogy a felhasználókat a célhoz vezessék.
Az ilyen gombok hiánya azt jelenti, hogy a felhasználónak az oldal navigálásához aloldalakat vagy linkeket kell keresgélni. Senki sem kínál a számára semmit, nem találkozik ajánlattal, tehát úgy dönt, hogy tovább megy.
5. Reszponzív megjelenés hiánya.
A cikk elején a rosszabb teljesítményű oldalak meghatározásakor érdemes lett volna hozzátenni a mobilitás aspektusát. Össze lehet hasonlítani a visszafordulási arányt asztali számítógépeken és mobil eszközökön. Ha magas, akkor nagyon valószínű, hogy okostelefon kijelzőkhöz nem igazították az oldal elrendezését. Ilyen esetekben a lehető leghamarabb fejleszteni kell az oldal elemeit, hogy minden eszközön a megfelelő méretaránynál használhatóak legyenek.
6. Nehezen olvasható navigáció az oldalon.
A navigációs menü elsősorbana CTA gombok kiegészítése, amely az oldal navigálásának a gerincét alkotja. Nélküle nehéz elképzelni a navigációt.
Ezért a menünek mindenekelőtt megfelelően kontrasztosnak kell lennie – de legyél óvatos olyan helyzetekben, amikor a menüsor átlátszó, és a háttér a kép része (pl. Csúszka). Érdemes ellenőrizni, hogy a menüelemek elég jól kitűnnek-e.
Egy másik fontos kérdés az elemek száma és hierarchiája. Nem kell eltúlznunk a menüben szereplő tételek számát illetően, és ha mégis sok menüpontot kell megjelenítenünk, abban az esetben almenü formájában kell őket használni. Manapság látható trend az is, hogy a főmenüben a linkek láblécbe helyezésével a tételek száma nagyon erősen csökkent.
7. A vizuális tartalom hiánya.
A vizuális tartalom általában az oldalak legvonzóbb tartalma . Minden kép, animáció vagy videofájl színt ad és felkelti a figyelmet. Lehetővé tesznek egy kis szünetet a szöveges tartalomban, ami ezáltal jobban érdekli a nézőt, aki nagyobb valószínűséggel több időt tölt az oldalon.
Természetesen a képek mérete és minősége fontos. A képnek elég nagynak kell lennie, hogy szép megjelenésű legyen és látható pixelek nélkül kell megjelennie.
8. A webhely nem bizalom ösztönző.
Olyan helyzetekben lehet ez hasznos, amikor azon gondolkozunk, hogyan tudnánk csökkenteni a visszafordulási arányt a társadalmi bizonyítékok segítségével. A felhasználók nem töltik az időt olyan oldalon, amelyekben nem bíznak meg. “Meg kell szelídítened” a érdeklődőket, és a legjobb oldalad kell mutatnod nekik – látniuk kell, hogy megbízható vagy . Az új felhasználók általában nem ismerik sem a márkát, sem a termékeket, ezért először meg kell ismerniük és el kell fogadniuk – akárcsak olyankor amikor egy új személlyel találkozunk.
9. Optimalizálás A / B tesztek segítségével.
Végül az A / B tesztek, két verzió összehasonlítására.
Ha egy aloldalon nagy visszafordulási arányt tapasztalunk, akkor az eredményt mentjük. Ezután a változtatások elvégzése után ellenőrizzük újra az arányt és összehasonlítjuk az értékeket – függetlenül attól, hogy a változások eredményeztek-e javulást vagy sem. Segítségével láthatjuk (hogy valami működik-e a felhasználók számára), hogy a változtatások hatására a helyes irányba haladunk-e.
Hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt, hogy a felhasználók hosszabb ideig maradjanak az oldalon?
Érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni a tényezőket, hogy megbizonyodhassunk arról, hogy az adott oldal elvégzi a munkáját.
A webhely célja a felhasználók kiszolgálása, és a visszafordulási arány nagyszerű módszer lehet ennek igazolására és a saját weboldalunk hatékonyságának a biztosítására.