Hogyan csökkenthető a blog visszafordulási arány

 

A visszafordulási arány megmutatja, hogy a felhasználók hány százaléka hagyja el a weboldalt, anélkül, hogy bármiféle további interakcióba kezdene. Azaz a weboldalra való belépés után a felhasználó nem lép át egy másik aloldalra, hanem elhagyja a weboldalt.  Így mérni tudjuk a látogatók elköteleződését , és a webhely hatékonyságát is.

Ha azt tapasztaljuk, hogy magas a visszafordulási arány, megállapíthatjuk belőle, hogy az adott oldal nem érdekes az olvasók számára. Tehát nézzük meg, hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt.

Milyen lehetőségeink vannak a visszafordulási arány csökkentésére webhelyünkön.

Hogyan csökkenthetjük a visszafordulási arányt? – kezdeti intézkedések

A paraméterek mérése és javítása

A visszafordulási arány mérésekor a Google Analyticsben fontos kérdés az, hogy a munkamenet elutasítása magában foglalja azt a helyzetet, amikor a felhasználó például egy blogbejegyzést olvas, de az elolvasás után elhagyja az oldalt.

Elméletileg elutasítás történt, mivel nem történt átlépés a honlap egy következő területére, de a gyakorlatban ezt nem kell számolni. A webhelytulajdonos számára a cikk olvasása értékes tényező, tehát az oldalon az olvasás közben eltöltött idő kedvezőnek tekinthető. Ezért a Google Analyticsben érdemes beállítani egy minimális időtartamot, amely után a visszafordulási arány nem kerül rögzítésre – ez lehet, például 40 másodperc.

A paraméter beállításához íme egy másik cikk, amely több technikai kérdést mutat be a paraméter optimalizálásával kapcsolatban – a visszafordulási arány megváltoztatása.

Gyengébb aloldalak meghatározása

Ahhoz, hogy megtudjuk, hogyan kell csökkenteni a visszafordulási arányt, először meg kell határoznunk azokat az aloldalakat, amelyek magas visszafordulási arányt mutatnak. 

Az egyes aloldalakon a magas visszafordulási aránynak, több oka is lehet.


Nézzük meg, mik lehetnek ezek:

      • Blog főoldal – Nem elegendő a posztolás gyakorisága. A felhasználó belép a blogba, de nem lát új cikkeket, ezért elhagyja a weboldalt.
      • Aloldalak, bejegyzések – A oldalnak vagy bejegyzésnek nem túl vonzó formája; nincs kép, csak tiszta szöveg; nincs stílus (nincs fejléc, félkövér kiemelés, felsorolás (gólyópont, számozott lista); A cikk címe más tartalmat sugall, mint amiről a tartalma szól.
      • Az értékesítési folyamat lépései – Nem ösztönző a beszerzési folyamat, UX hibák.

Hogyan csökkenthető a visszafordulási arány – 9 tipp

Most nézzük meg az általános problémákat, amelyek megszüntetésével javíthatjuk a visszafordulási arányt.

1. Hosszú betöltési idejű oldal.

A hosszú betöltődésű weboldal az internetes felhasználók számára akadályt jelent. Senki sem akar várni a tartalom betöltésére, és ez a helyzet gyorsan frusztrálhatja a felhasználókat. Ezért ilyenkor nagy esély van a webhely elhagyására.

Nézd meg, hogy a weboldaladnak mennyi a betöltési sebessége.

Ezt a sebesség-tesztelő eszközökben ellenőrizheted.

Kétségtelen, hogy az első és nagyon erőforrás-igényes terület, a túl nagy képek használata . A weboldal tulajdonosok nagyrésze szükségtelenül nagy képfájlokat tölt fel. Ebben az esetben hasznos lehet egy eszköz, amely lehetővé teszi, veszteségmentesen a kép méretének csökkentését – Pl.: a TinyPNG.

2. Nehezen olvasható formátum.

Az olvashatóság megkönnyítése alapvető teendőnk.

Ezeket kell megtenned az olvasás megkönnyítése érdekében:

      • Rövid bekezdések.
      • Nagy mennyiségű szabad hely a tartalomban.
      • Szünetek a szövegben képek formájában.
      • A lényeges mondatok kiemelése vastag betűvel és színezéssel.
      • Nagyszámú címsor használata.
      • Egyszerű és jól olvasható betűtípusok.

3. Nincs elegendő információ.

A webhely interakció nélküli elhagyásának az lehet az oka, hogy az oldal nem tartalmaz olyan információt, amely a felhasználók elvárásainak megfelelne.

Talán néhány példával jobban illusztrálhatjuk:

      • A GYIK aloldal nem ad választ, a felhasználót érdeklő kérdésekre
      • A termék aloldal, nem tartalmaz elegendő termékinformációt (rossz a termékleírás)
      • Túl kevés vagy túl általános ajánlatot kínálnak az oldalon.
      • Kapcsolattartó oldalon hiányzik információ (pl. térképek, vállalkozás adatai, stb.)
      • A blog cikk címe nem a tartalomnak megfelelő.

4. A CTA hiánya

A CTA gombok célja, hogy meggyőzzék és ösztönözzék a felhasználót a weboldal adott részénél. Segítik az érdeklődőket a weboldal megfelelő részeire irányítani, hogy elérjék a meghatározott célt – például kapcsolatfelvételi oldalt vagy ajánlatot. Fő feladatuk tehát az, hogy a felhasználókat a célhoz vezessék.

Az ilyen gombok hiánya azt jelenti, hogy a felhasználónak az oldal navigálásához aloldalakat vagy linkeket kell keresgélni. Senki sem kínál a számára semmit, nem találkozik ajánlattal, tehát úgy dönt, hogy tovább megy.

5. Reszponzív megjelenés hiánya.

A cikk elején a rosszabb teljesítményű oldalak meghatározásakor érdemes lett volna hozzátenni a mobilitás aspektusát. Össze lehet hasonlítani a visszafordulási arányt asztali számítógépeken és mobil eszközökön. Ha magas, akkor nagyon valószínű, hogy  okostelefon kijelzőkhöz nem igazították az oldal elrendezését. Ilyen esetekben a lehető leghamarabb fejleszteni kell az oldal elemeit, hogy minden eszközön a megfelelő méretaránynál használhatóak legyenek.

6. Nehezen olvasható navigáció az oldalon.

A navigációs menü elsősorbana CTA gombok kiegészítése, amely az oldal navigálásának a gerincét alkotja. Nélküle nehéz elképzelni a navigációt.

Ezért a menünek mindenekelőtt megfelelően kontrasztosnak kell lennie – de legyél óvatos olyan helyzetekben, amikor a menüsor átlátszó, és a háttér a kép része (pl. Csúszka). Érdemes ellenőrizni, hogy a menüelemek elég jól kitűnnek-e.

Egy másik fontos kérdés az elemek száma és hierarchiája. Nem kell eltúlznunk a menüben szereplő tételek számát illetően, és ha mégis sok menüpontot kell megjelenítenünk, abban az esetben almenü formájában kell őket használni. Manapság látható trend az is, hogy a főmenüben a linkek láblécbe helyezésével a tételek száma nagyon erősen csökkent.

7. A vizuális tartalom hiánya.

A vizuális tartalom általában az oldalak legvonzóbb tartalma . Minden kép, animáció vagy videofájl színt ad és felkelti a figyelmet. Lehetővé tesznek egy kis szünetet a szöveges tartalomban, ami ezáltal jobban érdekli a nézőt, aki nagyobb valószínűséggel több időt tölt az oldalon.

Természetesen a képek mérete és minősége fontos. A képnek elég nagynak kell lennie, hogy szép megjelenésű legyen és látható pixelek nélkül kell megjelennie.

8. A webhely nem bizalom ösztönző.

Olyan helyzetekben lehet ez hasznos, amikor azon gondolkozunk, hogyan tudnánk csökkenteni a visszafordulási arányt a társadalmi bizonyítékok segítségével. A felhasználók nem töltik az időt olyan oldalon, amelyekben nem bíznak meg. “Meg kell szelídítened” a érdeklődőket, és a legjobb oldalad kell mutatnod nekik – látniuk kell, hogy megbízható vagy . Az új felhasználók általában nem ismerik sem a márkát, sem a termékeket, ezért először meg kell ismerniük és el kell fogadniuk – akárcsak olyankor amikor egy új személlyel találkozunk.

9. Optimalizálás A / B tesztek segítségével.

Végül az  A / B tesztek, két verzió összehasonlítására.

Ha egy aloldalon nagy visszafordulási arányt tapasztalunk, akkor az eredményt mentjük. Ezután a változtatások elvégzése után ellenőrizzük újra az arányt és összehasonlítjuk az értékeket – függetlenül attól, hogy a változások eredményeztek-e javulást vagy sem. Segítségével láthatjuk (hogy valami működik-e a felhasználók számára), hogy a változtatások hatására a helyes irányba haladunk-e.

Hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt, hogy a felhasználók hosszabb ideig maradjanak az oldalon?

Érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni a tényezőket, hogy megbizonyodhassunk arról, hogy az adott oldal elvégzi a munkáját.

A webhely célja a felhasználók kiszolgálása, és a visszafordulási arány nagyszerű módszer lehet ennek igazolására és a saját weboldalunk hatékonyságának a biztosítására.