Hogyan mérd a weboldal teljesítményét

 

Ma a weboldal teljesítmény mérés lesz a témánk!

A szlogent, hogy minden cégnek rendelkeznie kell egy weboldallal, valószínűleg már Te is hallottad.

Azonban pusztán az a tény, hogy a cégnek van honlapja, nem elegendő a sikerhez.

A weboldalnak ügyfeleket kell generálnia, képviselnie kell a márkát, meg kell jelennie az interneten és el kell érnie a címzetteket.

Ezért elsősorban hatékonynak és eredményesnek kell lennie.

Ellenkező esetben alig fogják meglátogatnii a webhelyed, és nem fognak kapcsolatba lépni veled.

Nos, hogyan lehet megfelelő módon mérni weboldalad teljesítményét?

A weboldal teljesítmény mérés a megoldás!

Minden vállalkozó hatékony és eredményes weboldalt szeretne, de az igazság az, hogy roppant kevesen figyelik a weboldaluk eredményeit?

Alig van valaki aki a tudatában lenne ennek, és kevesen ellenőrzik, hogy a webhely hogyan befolyásolja a látogatókat a tevékenységeik során.

Tehát nézz meg néhány pontot a weboldal teljesítményének mérésére.

A következő mutatók a Google Analytics-ből származnak, amely egy alapvető és átfogó eszköz, amely sok adatot mutat az oldal viselkedéséről.

 

Weboldal teljesítmény mérés a Google Analytics segítségével?

 

1. Összes látogatás.

Mindenekelőtt alapvető fontosságú tudni, hogy adott idő alatt, összesen hány felhasználó látogat bennünket. Napi  20 vagy több, mint 1000? Ez a szám lehetővé teszi annak ellenőrzését, hogy a webhelynek egyáltalán van-e forgalma.

Érdemes ellenőrizni ezeket az adatokat az előző időszakra vonatkozóan is. Például, ha a webhelyed 6 hónapja üzemel, állítsa be a diagramot az előző évre, és ellenőrizz, hogy milyen tendenciákat vélsz felfedezni ez idő alatt.

Elméletileg az idő múlásával, egyre több látogatást kell látnod. A keresőkben a pozíció növekedése azt jelenti, hogy több ember láthatja a webhelyed.

Általánosságban elmondható,hogy a 10. pozíció után már senki sem kattint. Ba, a legfontosabb a TOP 3. (azaz az adott keresési kifejezés első három eredménye) vagy akár a TOP 1.

A fenti adatok például itt ellenőrizhetők: Viselkedés → Áttekintés.

 

2. A legnézettebb oldalak.

Az oldal hatékonyságának mérésére a következő lépés, a weboldal legnézettebb oldalaira vonatkozó információ.

Az itt található adatok böngészésével megtudhatjuk, hogy a látogatók többségét érdekli-e a Rólunk oldal vagy az Árlista . Ez egy nagyon értékes tipp egy hatékony webhely felépítéséhez.

Ezek az adatok a tartalomkészítés során nagyszerűen működnek, mert elemezni tudod, melyik tartalom a legolvasottabb. Ez egyben arra is utal, hogy milyen témák érdeklik a látogatókat.

Megnézheted ezeket a bejegyzéseket, és lehetőséged nyílik javításukra, ami tovább növeli értéküket.

Az adatok a – Viselkedés → Webhelytartalom → Minden oldal – oldalról származnak . Ne felejtsd el beállítani a megfelelő dátumtartományt a diagramban.

 

3. Forgalmi forrás.

Egy másik nagyszerű adat a forgalmi forrás jelentésből származik.

4 típus létezik itt:

  • Szerves – internetes keresési forgalom. A felhasználó keresési kifejezést ír a Google keresőbe, és kattint az oldalra.
  • Közvetlen – a felhasználó beírja a webhely címét a böngészősávba. Ismeri az oldalt és közvetlenül belép.
  • Ajánlás – a címzett egy másik webhelyről érkező linken keresztül jut hozzá, például egy vendég bejegyzéshez.
  • Közösségi – forgalom, amelyet a közösségi média csatornáin hoznak létre.

Ezen adatok elemzésével áttekintést kaphatsz arról, hogy a tevékenységeidnek van-e értelme. Nagyszerű például ellenőrizni az itt kiszervezett tevékenységeket. Például:

SEO ügynökség – megvizsgáljuk, növekszik-e az organikus keresés.
Közösségi média marketing – ellenőrizzük a „közösségi” forrást, hogy létrehoztak-e bejegyzéseket és tevékenységeket a felhasználók bevonásával (hogy elmennek az oldalra, stb.).
Ez nagyon fontos, mert megtudhatod, mi működik, és mi nem. Sok következtetés levonható így.

Beszerzés → Összes forgalom → Csatornák.

 

4. A webhelyen töltött idő.

A weboldal hatékonyságát mérheted egy olyan mutató elemzésével, amely megmutatja a webhelyen töltött átlagos időt. Ezen információnak köszönhetően tudjuk, hogy a felhasználók hosszabb időt töltenek-e egy adott oldalon, vagy inkább gyorsan elmenekülnek.

Ha például egy 8 perc alatt elolvasható blogbejegyzés átlagos időtartama 30 másodperc, akkor világos információkkal rendelkezünk arról, hogy valami nincs rendben. Talán a tartalom nem túl vonzó, és valószínűleg unalmas a bekezdés, és a felhasználó elhagyja az oldalt.

Érdemes ellenőrizni az oldalon töltött időt az oldal hatékonyságának ellenőrzése érdekében.

Itt érdemes megvizsgálni a vonzerő szemszögét vizuális szempontból. Talán a weboldal kialakítása már gyenge, és nem vonza a látogatókat annyira, mint öt évvel ezelőtt?

Az Analytics panelen az átlagos időtartamra vonatkozó információk szinte minden nézetben elérhetők. Ezek például a fenti képeken láthatók.

 

5. Visszafordulási arány.

Az oldal hatékonyságát mérő mutató, amely alapján következtetéseket lehet levonni, mint a fenti pontban.

A visszafordulási arány azt jelzi, ha valaki bármilyen interakció nélkül elhagyja az oldalt, vagy ha például a következő oldalra távozott.

Például , ha valaki belép a weboldal főoldalára, és úgy hagyja el, hogy az oldal egyik linkjére sem kattintott, akkor nem történt interakció, és romlott a visszafordulási arány.

Ha azonban ez a valaki, a weboldal főoldaláról elment a kapcsolattartó oldalra, akkor létrejött egy  interakció az oldallal, és javult a visszafordulási arányunk mutatója.

Mit mond ez nekünk?

Mindenekelőtt a tényező magas értéke azt jelzi, hogy a weboldal nem intuitív, túl kevés a CTA, a felhasználó nem tudja, mit tegyen az oldalon.
Másrészt azonban óvatosnak kell lennie, mert például amikor valaki belép a kapcsolat oldalára, de nem kattint rá, talán megkapta azt, amire szüksége van – pl.:egy telefonszámot. Ezért nincs szüksége további kapcsolatba lépni a webhellyel.

További információ erről itt:

  • Visszafordulási arány – az oldal optimalizálása
  • Hogyan csökkenti a visszafordulási arányt? – 9 trükk

A Google Analytics panel szinte minden nézetében megjeleníti ezt az értéket – ugyanúgy, mint a webhelyen töltött átlagos idő.

 

6. A GA-ban vagy a GTM-ben beállított egyéni célok.

A fent említett mutatók általában elegendőek a tevékenységek hatékonyságának megállapításához.

Több dolgot is beállíthatsz, de ehhez kissé több ismeretre van szükség a Google Analyticsről.

Célokról, eseménykövetésről és konverziós beállításokról beszélünk . Ily módon ellenőrizzük, hogy a felhasználó egy adott gombra kattint-e egy adott oldalon, vagy bármilyen videó vagy hang lejátszásra került-e az oldalon.

A Google Címkekezelőt azonban leginkább az ilyen dolgokra használhatjuk, amely lehetővé teszi különféle események ellenőrzését, akár gomb kattintások mérését is.

Ennek is vannak előnyei, mert az ilyen kattintások alapján mérhetjük a CTA gombok hatékonyságát, vagy elvégezhetünk az A / B teszteket, például tesztelhető, hogy melyik gomb színvariánsa van jobb hatással  a érdeklődőkre.

 

Szóval hogyan történik a weboldal teljesítmény mérés?

Mint láthatod, meg tudod mérni egy weboldal hatékonyságát a Google Analytics panelről származó adatok elemzésével.

Ezek az alapadatok, amelyeket a Google szolgáltatás gyűjt, amikor csatlakozik a webhelyhez.

Érdemes megismerned és használnod ezt a panelt, mert ott sokkal több információt találhatsz benne, mint amit az előzőekben leírtam.

Használd a Google Analytics szolgáltatást annak igazolására, hogy webhelyed a helyes irányba halad-e vagy sem.