Utoljára frissítve: 2019.12.22. | Szerző: Online Vállalkozz
Ma a weboldal teljesítmény mérés lesz a témánk!
A szlogent, hogy minden cégnek rendelkeznie kell egy weboldallal, valószínűleg már Te is hallottad.
Azonban pusztán az a tény, hogy a cégnek van honlapja, nem elegendő a sikerhez.
A weboldalnak ügyfeleket kell generálnia, képviselnie kell a márkát, meg kell jelennie az interneten és el kell érnie a címzetteket.
Ezért elsősorban hatékonynak és eredményesnek kell lennie.
Ellenkező esetben alig fogják meglátogatnii a webhelyed, és nem fognak kapcsolatba lépni veled.
Nos, hogyan lehet megfelelő módon mérni weboldalad teljesítményét?
A weboldal teljesítmény mérés a megoldás!
Minden vállalkozó hatékony és eredményes weboldalt szeretne, de az igazság az, hogy roppant kevesen figyelik a weboldaluk eredményeit?
Alig van valaki aki a tudatában lenne ennek, és kevesen ellenőrzik, hogy a webhely hogyan befolyásolja a látogatókat a tevékenységeik során.
Tehát nézz meg néhány pontot a weboldal teljesítményének mérésére.
A következő mutatók a Google Analytics-ből származnak, amely egy alapvető és átfogó eszköz, amely sok adatot mutat az oldal viselkedéséről.
Weboldal teljesítmény mérés a Google Analytics segítségével?
1. Összes látogatás.
Mindenekelőtt alapvető fontosságú tudni, hogy adott idő alatt, összesen hány felhasználó látogat bennünket. Napi 20 vagy több, mint 1000? Ez a szám lehetővé teszi annak ellenőrzését, hogy a webhelynek egyáltalán van-e forgalma.
Érdemes ellenőrizni ezeket az adatokat az előző időszakra vonatkozóan is. Például, ha a webhelyed 6 hónapja üzemel, állítsa be a diagramot az előző évre, és ellenőrizz, hogy milyen tendenciákat vélsz felfedezni ez idő alatt.
Elméletileg az idő múlásával, egyre több látogatást kell látnod. A keresőkben a pozíció növekedése azt jelenti, hogy több ember láthatja a webhelyed.
Általánosságban elmondható,hogy a 10. pozíció után már senki sem kattint. Ba, a legfontosabb a TOP 3. (azaz az adott keresési kifejezés első három eredménye) vagy akár a TOP 1.
A fenti adatok például itt ellenőrizhetők: Viselkedés → Áttekintés.
2. A legnézettebb oldalak.
Az oldal hatékonyságának mérésére a következő lépés, a weboldal legnézettebb oldalaira vonatkozó információ.
Az itt található adatok böngészésével megtudhatjuk, hogy a látogatók többségét érdekli-e a Rólunk oldal vagy az Árlista . Ez egy nagyon értékes tipp egy hatékony webhely felépítéséhez.
Ezek az adatok a tartalomkészítés során nagyszerűen működnek, mert elemezni tudod, melyik tartalom a legolvasottabb. Ez egyben arra is utal, hogy milyen témák érdeklik a látogatókat.
Megnézheted ezeket a bejegyzéseket, és lehetőséged nyílik javításukra, ami tovább növeli értéküket.
Az adatok a – Viselkedés → Webhelytartalom → Minden oldal – oldalról származnak . Ne felejtsd el beállítani a megfelelő dátumtartományt a diagramban.
3. Forgalmi forrás.
Egy másik nagyszerű adat a forgalmi forrás jelentésből származik.
4 típus létezik itt:
- Szerves – internetes keresési forgalom. A felhasználó keresési kifejezést ír a Google keresőbe, és kattint az oldalra.
- Közvetlen – a felhasználó beírja a webhely címét a böngészősávba. Ismeri az oldalt és közvetlenül belép.
- Ajánlás – a címzett egy másik webhelyről érkező linken keresztül jut hozzá, például egy vendég bejegyzéshez.
- Közösségi – forgalom, amelyet a közösségi média csatornáin hoznak létre.
Ezen adatok elemzésével áttekintést kaphatsz arról, hogy a tevékenységeidnek van-e értelme. Nagyszerű például ellenőrizni az itt kiszervezett tevékenységeket. Például:
SEO ügynökség – megvizsgáljuk, növekszik-e az organikus keresés.
Közösségi média marketing – ellenőrizzük a „közösségi” forrást, hogy létrehoztak-e bejegyzéseket és tevékenységeket a felhasználók bevonásával (hogy elmennek az oldalra, stb.).
Ez nagyon fontos, mert megtudhatod, mi működik, és mi nem. Sok következtetés levonható így.
Beszerzés → Összes forgalom → Csatornák.
4. A webhelyen töltött idő.
A weboldal hatékonyságát mérheted egy olyan mutató elemzésével, amely megmutatja a webhelyen töltött átlagos időt. Ezen információnak köszönhetően tudjuk, hogy a felhasználók hosszabb időt töltenek-e egy adott oldalon, vagy inkább gyorsan elmenekülnek.
Ha például egy 8 perc alatt elolvasható blogbejegyzés átlagos időtartama 30 másodperc, akkor világos információkkal rendelkezünk arról, hogy valami nincs rendben. Talán a tartalom nem túl vonzó, és valószínűleg unalmas a bekezdés, és a felhasználó elhagyja az oldalt.
Érdemes ellenőrizni az oldalon töltött időt az oldal hatékonyságának ellenőrzése érdekében.
Itt érdemes megvizsgálni a vonzerő szemszögét vizuális szempontból. Talán a weboldal kialakítása már gyenge, és nem vonza a látogatókat annyira, mint öt évvel ezelőtt?
Az Analytics panelen az átlagos időtartamra vonatkozó információk szinte minden nézetben elérhetők. Ezek például a fenti képeken láthatók.
5. Visszafordulási arány.
Az oldal hatékonyságát mérő mutató, amely alapján következtetéseket lehet levonni, mint a fenti pontban.
A visszafordulási arány azt jelzi, ha valaki bármilyen interakció nélkül elhagyja az oldalt, vagy ha például a következő oldalra távozott.
Például , ha valaki belép a weboldal főoldalára, és úgy hagyja el, hogy az oldal egyik linkjére sem kattintott, akkor nem történt interakció, és romlott a visszafordulási arány.
Ha azonban ez a valaki, a weboldal főoldaláról elment a kapcsolattartó oldalra, akkor létrejött egy interakció az oldallal, és javult a visszafordulási arányunk mutatója.
Mit mond ez nekünk?
Mindenekelőtt a tényező magas értéke azt jelzi, hogy a weboldal nem intuitív, túl kevés a CTA, a felhasználó nem tudja, mit tegyen az oldalon.
Másrészt azonban óvatosnak kell lennie, mert például amikor valaki belép a kapcsolat oldalára, de nem kattint rá, talán megkapta azt, amire szüksége van – pl.:egy telefonszámot. Ezért nincs szüksége további kapcsolatba lépni a webhellyel.
További információ erről itt:
- Visszafordulási arány – az oldal optimalizálása
- Hogyan csökkenti a visszafordulási arányt? – 9 trükk
A Google Analytics panel szinte minden nézetében megjeleníti ezt az értéket – ugyanúgy, mint a webhelyen töltött átlagos idő.
6. A GA-ban vagy a GTM-ben beállított egyéni célok.
A fent említett mutatók általában elegendőek a tevékenységek hatékonyságának megállapításához.
Több dolgot is beállíthatsz, de ehhez kissé több ismeretre van szükség a Google Analyticsről.
Célokról, eseménykövetésről és konverziós beállításokról beszélünk . Ily módon ellenőrizzük, hogy a felhasználó egy adott gombra kattint-e egy adott oldalon, vagy bármilyen videó vagy hang lejátszásra került-e az oldalon.
A Google Címkekezelőt azonban leginkább az ilyen dolgokra használhatjuk, amely lehetővé teszi különféle események ellenőrzését, akár gomb kattintások mérését is.
Ennek is vannak előnyei, mert az ilyen kattintások alapján mérhetjük a CTA gombok hatékonyságát, vagy elvégezhetünk az A / B teszteket, például tesztelhető, hogy melyik gomb színvariánsa van jobb hatással a érdeklődőkre.
Szóval hogyan történik a weboldal teljesítmény mérés?
Mint láthatod, meg tudod mérni egy weboldal hatékonyságát a Google Analytics panelről származó adatok elemzésével.
Ezek az alapadatok, amelyeket a Google szolgáltatás gyűjt, amikor csatlakozik a webhelyhez.
Érdemes megismerned és használnod ezt a panelt, mert ott sokkal több információt találhatsz benne, mint amit az előzőekben leírtam.
Használd a Google Analytics szolgáltatást annak igazolására, hogy webhelyed a helyes irányba halad-e vagy sem.