Közösségi média marketing stratégia

 

Ma a Közösségi média marketing stratégia témakörét vizsgáljuk meg.

Van Facebook vagy instagram fiókod? Nekünk is van! Manapság ritka, ha valaki nem aktív valamelyik közösségi portálon. A többség ezeken a portálokon osztja meg az életét és lép kapcsolatba barátaival, rokonaival és ismerőseivel. A közösségi média portálokon alkalmazott technológia sokat fejlődött az elmúlt évek során, és olyan dimenziókat ért el, amelyeket néhány évtizeddel ezelőtt, talán még elképzelhetetlenek tartottunk volna.

Egészen fantasztikus, ahogy egyszerűen és gyorsan tudunk beszélgetni, kommunikálni és számunkra fontos tartalmakat megosztani a világ bármely pontján tartózkodó emberekkel. Csodálatosnak tartom, hogy kapcsolatot teremthetek más emberekkel, akiket még soha nem láttam személyesen, de 100% -ban ismerem őket az internetről, és barátaimnak vagy kollégáimnak tartom őket.

Ez csodálatos!

De mi van az üzlettel és a marketinggel?

Amellett, hogy magánemberként használjuk ezeket a közösségi média felületeket, ezeknek a portáloknak az előnyeit felhasználhatjuk a vállalkozásunk marketing folyamataihoz és a vállalkozásunk internetes fejlesztéséhez is. Ebben az útmutatóban megismerheted a közösségi média marketinget és megnézzük, mit nyersz ha a helyes stratégiát alkalmazod.

Közösségi média marketing stratégia – Útmutató az induláshoz

Mielőtt elkezdenénk átnézni, hogy milyen marketing tippeket és technikákat használhatunk a közösségi hálózatokon, először nézzük meg vállalkozóként, miért fontos manapság kommunikálni és marketingezni a közösségi média portálokon.

Miért hasznos a szociális média marketing?

Noha az átlag felhasználók csak fotókat, videókat és vicces dolgokat látnak mikor használják, a közösségi hálózatok számunkra ennél lényegesen hasznosabbak a marketingben és az üzleti életben. Lássuk néhány fő célt, amiért érdemes használnunk:

Márka

Ha olyan új márkát hozol létre, amelyet ismertté kívánsz tenni, és amelyet az emberek gyorsan be tudnak azonosítani, a közösségi hálózatok ideális csatornák ennek eléréséhez. Először teremtsd meg a márkádnak az identitását, készítsd el a logót és határozd meg a fő üzeneted, majd kezd el pozicionálni a réspiacodon. Egy jó stratégiával hatékonyan megismertetted azt, és lehetőséged van emberek ezreinek elérésére.

Közönséggel folytatott interakció

Szeretnél többet megtudni arról, hogy mit gondolnak, mondanak és tesznek az iparágadban vagy a réspiacodon lévő emberek? A közösségi portálokon közvetlenül kapcsolatba léphetsz azokkal a felhasználókkal, akik érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt.

Ez nagyon hasznos, ha többet szeretnél megtudni igényeikről, vágyaikról, problémáikról, frusztrációikról, motivációikról vagy bármilyen más olyan tényezőről, amely lehetővé teszi, hogy többet megtudj a potenciális vásárlóidról. Minél jobban megismered őket, annál jobb megoldásokat kínálhatsz a számukra.

Forgalom

A közösségi portálok hatalmas mennyiségű webes forgalmat biztosíthatnak a blogodnak, webhelyednek. A minőségi tartalom, cikkek, videók vagy bármilyen egyéb értékes információ megosztása, virális hatást gyakorolhat marketingedre.

Javaslom, hogy olvasd el a vírusmarketingről szóló bejegyzést . Ez a stratégia teljes mértékben kihasználja a közösségi hálózatok előnyeit a forgalom generálása és a látogatások szempontjából.

Pozícionálás és hírnév

Nem számít, ha most kezded el, és senki sem ismer téged – a közösségi hálózatok ideális eszközt biztosítanak arra, hogy szakértőként pozícionáld magad, aki ismeri a témát, és értékes információkat adhatsz a piacodon tájékozódó felhasználóknak.

A legtöbben inkább olyanokat követnek, és olyanokra figyelnek oda, akik jól pozícionálják magukat a közösségi médiában, és nem sok követője van az olyan személynek, akinek nincs közösségi média profilja vagy nincs számottevő tevékenysége a közösségi médiába.

Ez a társadalmi bizonyíték és hírnév egyik formája.

Tartalom marketing és blog

Számos forgalmi forrás és módszer van arra, hogy az emberek elolvassák blogunkat és az általunk kínált összes információt. A közösségi hálózatok érdekesek, mivel ösztönzik az interakciót, a vitát, a véleményt, és lehetővé teszik az olvasók számára, hogy megosszák azokat az információkat, amelyeket értékesnek vagy érdekesnek  tartanak.

Ezek a platformok, mint például a Facebook rendkívüli elérhetőségi, befolyásolási és látogatási szintekre emelhetik a blogolásodat és a tartalommarketingedet

Közösségi média marketing – az eladásaid hajtóereje

A közösségi média nem értékesítési platform! Bár sokan így kezelik, ne gondoljunk a közösségi média portálokra, közvetlen értékesítés vagy agresszív promóciók eszközeként.

Ha a felhasználókat folyamatosan reklámokkal bombázod vagy termékeket / szolgáltatásokat ajánlasz fel a számukra, akkor a felhasználókat ez egy idő után zavarni fogja és figyelmen kívül hagyják az üzeneteidet.

Használd a közösségi média marketinget mint az értékesítésed hajtóerejét. Márkaépítésre, forgalom növelésre és vállalkozásod pozícionálására használd, hogy megfelelj a közönség elvárásainak.

És ne feledd, a legfontosabb: A bizalom teremtése. Ez a bizalom az, ami később (és egy másik csatornán keresztül) értékesítéssé konvertálódik.