10 alapvető konverziós mutató, melyeket ismernünk és használnunk kell!

 

10 alapvető konverziós mutató, melyeket ismernünk és használnunk kell!

Alapvető konverziós mutató

Az indítás pillanatában, egy marketing kampány sikeressége még kiszámíthatatlan és bizonytalan. A konverziós mutatók elemzésével győződhetünk meg arról, hogy marketing- vagy hirdetési kampányaink sikeresek.

Ahhoz, hogy az előre nem várt meglepetéseket el tudjuk kerülni, és a meghatározott céljainktól ne térjünk el, létfontosságú a számunkra, hogy mérjük, mi történik kampányainkkal.

Az első dolgunk annak meghatározása, hogy esetünkben melyek a fő teljesítménymutatók (KPI), és milyen mérőszámok segítségével számszerűsíthető a célkitűzéseink teljesítésének mértéke.

Miután ezt meghatároztuk, áttekintjük a 10 alapvető mutatót, amelyeket figyelembe kell vennünk marketing tevékenységeink sikerének vagy kudarcának meghatározásához.

1. Oldalmegtekintések

A weboldalunkra, a blogunkra és a landing oldalakra érkező látogatások száma alapvető mutató ahhoz, hogy megtudjuk, hány ember látogat a weboldalunkra, ők honnan jönnek és mi érdekli őket.

Ez a mutató abban is segíti, hogy meghatározzuk azoknak a kampányoknak a sikerességét vagy sikertelenségét, amelyek a webhelyünk forgalmának növelésére szolgálnak. Ha elégedettek vagyunk az eredményekkel folytathatjuk a stratégiánkat, ha nem vagyunk maradéktalanul elégedettek, elvégezhetjük a szükséges változtatásokat.

2. Egyedi felhasználók

Az egyedi felhasználók azon különféle felhasználók száma, akik egy adott időszakban ellátogatnak weboldalunkra.

Az egyedi felhasználók száma, általában kevesebb, mint az oldalmegtekintések száma, mivel ugyanaz a felhasználó többször is beléphet weboldalunkra, így ez nekünk több oldalmegtekintést eredményezhet.

Így az a felhasználó, aki egy meghatározott időszakon belül többször látogatja meg weboldalunkat, több egyedi látogatást generál.

3. Visszafordulási arány

Ez a mutató azt jelzi, hogy a webhelyünk látogatóinak hány százaléka hagyja el azt, miután kizárólag egyetlen oldalt nézett csak meg.

Általában az oldal hiba szinonímájának tekintik, akár azért, mert nem teljesíti az ígéretét, akár azért, mert a felhasználó nem találja azt érdekesnek.

4. Munkamenet átlagos hossza

A visszafordulási arányhoz szorosan kapcsolódva ez a mutató lehetővé teszi számunkra, hogy megismerjük azt az érdeklődést, amelyet a tartalom generál vagy éppen nem generál.

Minőségi tartalom, audiovizuális anyagok (képek, infografikák, videók, animált gifek …), elősegítik, hogy hosszabb ideig tartsuk a látogatókat a weboldalunkon.

5. Érdeklődő megszerzésének költsége

Az érdeklődőnkénti költség, a minősített érdeklődők megszerzéséért fizetett költség, például amikor egy felhasználó regisztrál, feliratkozik vagy megadja nekünk adatait.

6. A befektetés megtérülése – ROI

A ROI, a legfontosabb mutató bármely marketing kampánynál, mivel ily módon láthatóvá válik a számunkra, hogy megtérülnek az erőfeszítéseink és a beruházásunk.

Számításához a következő képletet kell használni:

ROI = Profit – Marketing Költségek / Marketing Költségek.

A befektetés megtérülése megmutatja, hogy kampányaink hatékonyak vagy nem, és segít költségvetésünk optimalizálásában és a döntések meghozatalában.

7. Kitöltött kapcsolatfelvételi űrlapok

A lídekkel kapcsolatban még meg kell említenünk, hogy a kitöltött és benyújtott űrlap már konvertálás, legyen az regisztrációs űrlap, előfizetés egy adott szolgáltatásra vagy bármilyen folyamat befejezése, amelyet a cselekvési felhívásunk megkövetel.

Minél feltűnőbb és egyszerűbb a forma, annál valószínűbb, hogy felhasználóink ​​konvertálnak.

Az első kapcsolatfelvétel során ne kérjünk felesleges adatokat, később még bőven lesz rá időnk!

8. A közösségünk mérete

Ha igazán szeretnénk belemerülni a közösségi médiába, akkor közösségünk mérete az egyik legalapvetőbb mutató, és ez lehetővé teszi számunkra, hogy megmérjük ismertségünket és népszerűségünket.

Legtöbbször, a márkák közösségi médiában végrehajtott tevékenységeinek fő célja a közösség bővítése, vagy más esetekben azt szeretnék, hogy az adott márka követői képzettebbek legyenek.

Tipp: ne hagyd figyelmen kívül a követők számát, a legjobb, ha természetes módon nőnek, hogy idővel a kapcsolatotok tartósabb legyen.

9. Interakció

Interakciónak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyekkel a felhasználók kapcsolatba lépnek velünk a közösségi hálózatokon: kedvelések, megosztások, megjegyzések …

Az egyik legfontosabb szempont, amelyet figyelembe kell venni, a megjegyzés.

A megjegyzések száma azt jelzi, hogy az általunk létrehozott és megosztott tartalom elég hasznos és érdekes-e annyira, hogy gondolatokat fűzzenek hozzá a közösségünk tagjai.

Mindezen akciók nyomon követése nagyon értékes információval szolgál számunkra követőink érdeklődéséről, és ily módon optimalizálhatjuk tevékenységünket azon közösségi hálózatokon, amelyekben jelen vagyunk.

10. Elkötelezettség

Ez a mutató egyre relevánsabb a közösségi média stratégiáin belül, és méri a közönség részvételének mértékét.

Az elkötelezettség a felhasználók által végzett összes tevékenységből áll, amelyekben bizonyos érdeklődést mutatnak a tevékenységeink iránt.

Ez magában foglalhatja videók, képek megnézését, kattintásokat a kiadványaink linkjeire …

Mindezek a tevékenységek közelebb hozzák a felhasználókat a márkánhoz, és lehetővé teszik, hogy jobban megismerjenek bennünket.

 

Már tudod mit kell tenned: mérj, elemezz, javítsd ki!

És ha már úgy érzed készen vagy! Kezd újra!

Scroll to Top