Oldal kiválasztása
Célcsoport meghatározás. Tudod, hogy ki az ideális vevőd

Hogyan lehet meghatározni a célközönséget és növelni az online értékesítést?

Mi lehet fontosabb, mint a webhelyed forgalma és hogy konvertáljon? Az, hogy megtaláld a megfelelő embereket, azaz a célcsoportot, akik érdeklődnek a szolgáltatásod vagy termékeid iránt, mert anélkül a forgalom értéktelen, és a konvertálás szinte lehetetlen. Ezért hogyan lehet a legmegfelelőbben meghatározni a célcsoportot, és ezzel egyidejűleg növelni az online értékesítést?

Bármely marketing, beleértve az online marketinget is, célja az ügyfelek megismerése és megértése oly módon, hogy minden Ön által kínált szolgáltatás a számukra legmegfelelőbb legyen.

Ha növeled a konverziók százalékos arányát , akkor tudnod kell, hogy ki a fő célcsoportod, mire számítanak valójában, milyen jelentőséggel bír egy adott termék a számukra.

Ha korábban azt gondoltad, hogy a célcsoport a társadalom többsége, és mindenkit érdekel a terméked vagy szolgáltatásod, akkor sajnos tévedsz, és nincs nagyobb esélyed az konverziós arány növelésére és az értékes weboldal forgalom megszerzésére.

Ez a cikk célja, hogy segítsen meghatározni a célközönséget, és elmagyarázza, mit jelent valójában az online marketing világában.


Mi a közönség?


A célcsoport, a fogyasztók egy meghatározott csoportja, akik érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, és a leginkább hajlamosak lesznek az összes promócióra és marketingre.

A célcsoport meghatározása több tényezőn alapszik:

  • kor
  • nem
  • lakóhely
  • foglalkozás
  • jövedelem
  • hobbi
  • stb

Például, ha dietetikus vagy, akkor célcsoportod lehet:

  • Hivatásos sportolók, akik hozzá akarnak járulni szakmájukhoz.
  • Elhízott emberek és szívroham után, akiknek az állapotuk miatt, egészséges táplálkozást kell folytatniuk.
  • Vegánok és vegetáriánusok, akiknek pótolni kell néhány vitamint.
  • Férfiak és nők, általában középkorúak, akik vissza akarják szerezni korábbi alakjukat.
  • Emberek, akik az egészségükre szeretnének vigyázni.
  • Átlagos vagy magas jövedelemmel rendelkezők, mert a szolgáltatásod nem a legolcsóbb, és az egészséges ételek nagyon drágák. Ezen túlmenően különféle étrend-kiegészítőkkel kell támogatnia a legjobb eredmények elérése érdekében.

Mint láthatod, egy ilyen célcsoportot szűkíthetsz, és az ajánlatod csak ezekre az emberekre szűkítheted úgy, hogy tőlük a lehető legnagyobb számú válasz érkezzen, ami konverziókat és értékes forgalmat eredményez.


Miért fontos a célcsoport meghatározása?


Ha tudod, hogy kik a célcsoportod vevői, akkor többek között tudod:

  • Mit akarnak, ezért optimalizálhatod ajánlatod, az igényeik szerint.
  • Hogyan javíthatod a vállalkozásukat vagy életüket a termékeidel és szolgáltatásaiddal, így megtanulhatod, hogyan fejlesztheted azokat.
  • Mik azok, amik lehetővé teszik, hogy gyorsan meghatározhasd, milyen blogokat olvasnak, mely oldalakat látogatnak meg, mit keresnek a Google-on stb.
  • Hogyan választják ki a termékeket, mik a céljaik és mik prioritásaik a vásárlás során?

A célcsoport meghatározása a választás pontosságától függ. Ha azt mutatod be és azt kínálod, amit szeretnének, és úgy, ahogy azt elvárják, azzal csak több ügyfelet szerezhetsz.

Ha megpróbálsz mindenkit elérni, akkor bár a forgalom magas lesz, de az átváltási arány nagyon alacsony lesz, mivel egyetlen ügyfél sem azonosul a szolgáltatásaiddal vagy termékeiddel.


Hogyan lehet meghatározni a célcsoportot?


A látogatóid egy csoportjának pontos azonosítása lehetővé teszi, hogy hatékonyan értékesíts azoknak a vásárlóidnak, akik hűségesek és elkötelezettek, és ami a legfontosabb – szisztematikusan meg akarják vásárolni termékeidet vagy használni fogják a szolgáltatásaidat.


Íme néhány tipp a célközönség meghatározásához


A célközönség pontos meghatározásának első lépése az, hogy magad az ügyfél szerepébe képzeld.

Gondolj a problémáira és igényeire, majd keress megoldásokat ezekre.

Döntsd el, hogy ügyfélként szükség van-e például 24 órás szolgáltatásra, gyors szállításra vagy egyszerű útmutatókra a berendezések használatáról és felszereléséről.

Ezen felül gondoljon arra, hogy milyen mindennapi tevékenységeket végeznek, és hogyan lehetne ezeket könnyebbé tenni számukra.

A második lépés a meglévő ügyfelek kategorizálása. Elemezd, mi a közös bennük.

Vigyázz a hasonlóságokra és a részletekre. Ha a piacod nagyon népszerű, és széles ügyfélkörrel rendelkezel, és az nagyon változatos, akkor előfordulhat, hogy harmadik féltől származó cégeket kell igénybe venned, amelyek ezt megteszik a számodra, elemzik és pontos következtetéseket vonnak le.

Ha saját magadnak akarod elemezni az adatokat, akkor az adatbázist többféle ügyfélre oszthatod, és végezhetsz több kísérletet és A / B tesztet.

A harmadik lépés csak az emberekkel való beszélgetés. Amikor végül meghatározod első ügyfél profilját, megismerheted ezeket az embereket vagy cégeket, vagy elküldheted őket e-mailben az adataid ellenőrzésére.

Ha a korábbi feltételezéseid tévesnek bizonyulnak, az nem szokatlan. A célcsoport megváltoztatása szokásos eljárás, amikor megismerjük a jelenlegi piacunkat.

A negyedik lépés a versenytársaid megfigyelése és elemzése . Keresd meg webhelyüket, közösségi médiájukat, és azonosítsd a legkelendőbb termékeket vagy szolgáltatásokat, a legolvasottabb blogbejegyzéseket és magát a GYIK-ot.

Hasonlítsa össze a kapott eredményeket a korábban feltételezett eredményekkel, és végezz javításokat.

Előző bejegyzésünkben többet megtudhat a versenytársak elemzéséről, megtudhatod, hogyan kell csinálni, és mit lehet később felhasználni.


Hogyan lehet meghatározni a célközönséget és növelni az online értékesítést?


Most, hogy tudod, ki a célközönséged, még mindig fel kell tenned magadnak néhány nagyon fontos kérdést.

Ezek a kérdések segítenek abban, hogy marketing döntéseket meghozd, azaz hogy hol és mikor kell több pénzt elosztani, és meg tud határozni, hogy az üzleti terv sújtotta-e.

  • Célcsoportom megengedheti-e magának a terméket vagy szolgáltatást?
  • Igény van-e a termékemre vagy szolgáltatásomra?
  • Teljesen innovatív vállalkozás, vagy van már olyan célcsoport, amelyet szeretnél elérni ?
  • Gondolod, hogy ismered a közönség motivációját a termék vagy szolgáltatás vásárlásához? Röviden: javítja-e a termék életét és megfelel a legtöbb követelménynek?

Ha nem találsz választ ezekre a kérdésekre, akkor érdemes több időt szentelni a célcsoport kutatására.

Másrészt, ha ezekre a kérdésekre nemleges válaszok adódhatnak, ez azt jelentheti, hogy az üzleti terv nem megfelelő és nem fog működni.

Ne felejts el állandóan adatokat gyűjteni a célcsoportról, mert minél több van, annál jobban tudjuk testreszabni szolgáltatásainkat, termékeinket és promócióinkat.

Ha pontosan ismered a célcsoportot, akkor az ügyfelek, akik beleférnek, rendszeres és hűséges vásárlóid lesznek.

Share This