Utoljára frissítve: 2020.02.27. | Szerző: Online Vállalkozz
Hogyan lehet meghatározni a célközönséget és növelni az online értékesítést?
Mi lehet fontosabb, mint a webhelyed forgalma és hogy konvertáljon? Az, hogy megtaláld a megfelelő embereket, azaz a célcsoportot, akik érdeklődnek a szolgáltatásod vagy termékeid iránt, mert anélkül a forgalom értéktelen, és a konvertálás szinte lehetetlen. Ezért hogyan lehet a legmegfelelőbben meghatározni a célcsoportot, és ezzel egyidejűleg növelni az online értékesítést?
Bármely marketing, beleértve az online marketinget is, célja az ügyfelek megismerése és megértése oly módon, hogy minden Ön által kínált szolgáltatás a számukra legmegfelelőbb legyen.
Ha növeled a konverziók százalékos arányát , akkor tudnod kell, hogy ki a fő célcsoportod, mire számítanak valójában, milyen jelentőséggel bír egy adott termék a számukra.
Ha korábban azt gondoltad, hogy a célcsoport a társadalom többsége, és mindenkit érdekel a terméked vagy szolgáltatásod, akkor sajnos tévedsz, és nincs nagyobb esélyed az konverziós arány növelésére és az értékes weboldal forgalom megszerzésére.
Ez a cikk célja, hogy segítsen meghatározni a célközönséget, és elmagyarázza, mit jelent valójában az online marketing világában.
Mi a közönség?
A célcsoport, a fogyasztók egy meghatározott csoportja, akik érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, és a leginkább hajlamosak lesznek az összes promócióra és marketingre.
A célcsoport meghatározása több tényezőn alapszik:
- kor
- nem
- lakóhely
- foglalkozás
- jövedelem
- hobbi
- stb
Például, ha dietetikus vagy, akkor célcsoportod lehet:
- Hivatásos sportolók, akik hozzá akarnak járulni szakmájukhoz.
- Elhízott emberek és szívroham után, akiknek az állapotuk miatt, egészséges táplálkozást kell folytatniuk.
- Vegánok és vegetáriánusok, akiknek pótolni kell néhány vitamint.
- Férfiak és nők, általában középkorúak, akik vissza akarják szerezni korábbi alakjukat.
- Emberek, akik az egészségükre szeretnének vigyázni.
- Átlagos vagy magas jövedelemmel rendelkezők, mert a szolgáltatásod nem a legolcsóbb, és az egészséges ételek nagyon drágák. Ezen túlmenően különféle étrend-kiegészítőkkel kell támogatnia a legjobb eredmények elérése érdekében.
Mint láthatod, egy ilyen célcsoportot szűkíthetsz, és az ajánlatod csak ezekre az emberekre szűkítheted úgy, hogy tőlük a lehető legnagyobb számú válasz érkezzen, ami konverziókat és értékes forgalmat eredményez.
Miért fontos a célcsoport meghatározása?
Ha tudod, hogy kik a célcsoportod vevői, akkor többek között tudod:
- Mit akarnak, ezért optimalizálhatod ajánlatod, az igényeik szerint.
- Hogyan javíthatod a vállalkozásukat vagy életüket a termékeidel és szolgáltatásaiddal, így megtanulhatod, hogyan fejlesztheted azokat.
- Mik azok, amik lehetővé teszik, hogy gyorsan meghatározhasd, milyen blogokat olvasnak, mely oldalakat látogatnak meg, mit keresnek a Google-on stb.
- Hogyan választják ki a termékeket, mik a céljaik és mik prioritásaik a vásárlás során?
A célcsoport meghatározása a választás pontosságától függ. Ha azt mutatod be és azt kínálod, amit szeretnének, és úgy, ahogy azt elvárják, azzal csak több ügyfelet szerezhetsz.
Ha megpróbálsz mindenkit elérni, akkor bár a forgalom magas lesz, de az átváltási arány nagyon alacsony lesz, mivel egyetlen ügyfél sem azonosul a szolgáltatásaiddal vagy termékeiddel.
Hogyan lehet meghatározni a célcsoportot?
A látogatóid egy csoportjának pontos azonosítása lehetővé teszi, hogy hatékonyan értékesíts azoknak a vásárlóidnak, akik hűségesek és elkötelezettek, és ami a legfontosabb – szisztematikusan meg akarják vásárolni termékeidet vagy használni fogják a szolgáltatásaidat.
Íme néhány tipp a célközönség meghatározásához
A célközönség pontos meghatározásának első lépése az, hogy magad az ügyfél szerepébe képzeld.
Gondolj a problémáira és igényeire, majd keress megoldásokat ezekre.
Döntsd el, hogy ügyfélként szükség van-e például 24 órás szolgáltatásra, gyors szállításra vagy egyszerű útmutatókra a berendezések használatáról és felszereléséről.
Ezen felül gondoljon arra, hogy milyen mindennapi tevékenységeket végeznek, és hogyan lehetne ezeket könnyebbé tenni számukra.
A második lépés a meglévő ügyfelek kategorizálása. Elemezd, mi a közös bennük.
Vigyázz a hasonlóságokra és a részletekre. Ha a piacod nagyon népszerű, és széles ügyfélkörrel rendelkezel, és az nagyon változatos, akkor előfordulhat, hogy harmadik féltől származó cégeket kell igénybe venned, amelyek ezt megteszik a számodra, elemzik és pontos következtetéseket vonnak le.
Ha saját magadnak akarod elemezni az adatokat, akkor az adatbázist többféle ügyfélre oszthatod, és végezhetsz több kísérletet és A / B tesztet.
A harmadik lépés csak az emberekkel való beszélgetés. Amikor végül meghatározod első ügyfél profilját, megismerheted ezeket az embereket vagy cégeket, vagy elküldheted őket e-mailben az adataid ellenőrzésére.
Ha a korábbi feltételezéseid tévesnek bizonyulnak, az nem szokatlan. A célcsoport megváltoztatása szokásos eljárás, amikor megismerjük a jelenlegi piacunkat.
A negyedik lépés a versenytársaid megfigyelése és elemzése . Keresd meg webhelyüket, közösségi médiájukat, és azonosítsd a legkelendőbb termékeket vagy szolgáltatásokat, a legolvasottabb blogbejegyzéseket és magát a GYIK-ot.
Hasonlítsa össze a kapott eredményeket a korábban feltételezett eredményekkel, és végezz javításokat.
Előző bejegyzésünkben többet megtudhat a versenytársak elemzéséről, megtudhatod, hogyan kell csinálni, és mit lehet később felhasználni.
Hogyan lehet meghatározni a célközönséget és növelni az online értékesítést?
Most, hogy tudod, ki a célközönséged, még mindig fel kell tenned magadnak néhány nagyon fontos kérdést.
Ezek a kérdések segítenek abban, hogy marketing döntéseket meghozd, azaz hogy hol és mikor kell több pénzt elosztani, és meg tud határozni, hogy az üzleti terv sújtotta-e.
- Célcsoportom megengedheti-e magának a terméket vagy szolgáltatást?
- Igény van-e a termékemre vagy szolgáltatásomra?
- Teljesen innovatív vállalkozás, vagy van már olyan célcsoport, amelyet szeretnél elérni ?
- Gondolod, hogy ismered a közönség motivációját a termék vagy szolgáltatás vásárlásához? Röviden: javítja-e a termék életét és megfelel a legtöbb követelménynek?
Ha nem találsz választ ezekre a kérdésekre, akkor érdemes több időt szentelni a célcsoport kutatására.
Másrészt, ha ezekre a kérdésekre nemleges válaszok adódhatnak, ez azt jelentheti, hogy az üzleti terv nem megfelelő és nem fog működni.
Ne felejts el állandóan adatokat gyűjteni a célcsoportról, mert minél több van, annál jobban tudjuk testreszabni szolgáltatásainkat, termékeinket és promócióinkat.
Ha pontosan ismered a célcsoportot, akkor az ügyfelek, akik beleférnek, rendszeres és hűséges vásárlóid lesznek.