Hatékony blog ütemezés elkészítésének lépései

 

Ha ezt olvasod már biztosan tudod, hogyan tudsz fantasztikus blogbejegyzéseket írni . És tudod, hogyan lehet növelni a blogforgalmat .A következő lépés egy olyan blog ütemezés elkészítése, amely segít következetesen közzétenni ezeket a blogbejegyzéseket, hogy ezzel is növelni tudd:

  • A forgalmat
  • A hírlevél feliratkozók számát
  • A közösségi média – előfizetőket
  • A közösségi média – megosztást
  • Ügyfélkonverziót

Mindezt úgy végrehajtva , hogy segítsen elérni céljaid. Nincs verejték! Jól hangzik, igaz?

Pontosan így állíthatod be mindezt egy igazán jól működő blog ütemezéssel:

Íme a SEO-központú tartalomnaptár létrehozásának folyamata:

 

Hogyan hozhatsz létre egy sziklaszilárd SEO blogütemezést 6 lépésben

 

1. lépés. A blog ütemezés előtt állítsd be a SMART Blog célokat

Nyilvánvalóan blogod számára célokat szeretnél kitűzni, de fontos a SMART célok kitűzésére összpontosítani – ezek konkrét, mérhető, elérhető, releváns és időben meghatározott (határidőhöz kötött) célok.

Ezek nélkül az elemek nélkül sokkal valószínűbb, hogy nem valósulnak meg céljaid, mikor akadályokba ütközöl.

Ez azt jelenti, hogy cégedben elmarad az elvárt növekedés.

Tehát azt javaslom, hogy állíts be 1-2 blogolási célt minden hónapra, negyedévre és évre, amelyek egymásra épülnek.

Íme egy példa:

  • Minden hónapban szeretném:
    • 1.) 5%-kal növelni a forgalmat
    • 2.) 2%-kal növelni az hírlevélre feliratkozók számát
  • Negyedévente szeretném:
    • 1.) növelni a forgalmat 15%-kal
    • 2.) növelni a feliratkozók számát 6%-kal
  • Évente szeretnék:
    • 1.) növelni a forgalmat 50% -60%-kal
    • 2.) növelni a hírlevél feliratkozók számát 20% – 25%-kal

Ezek a célok konkrétak, könnyen mérhetők, elérhetők, relevánsak és időhöz kötöttek.

A SMART célok ilyen módon történő strukturálása elősegíti a nagy, félelmetes cél feldarabolását, kisebb méretű darabokra.

Ha eléred a havi céljaid, akkor eléred a negyedéves céljaid. És ha eléred negyedéves céljaid, akkor el fogod érni az éves céljaid.

Megkapod az ötletet …

 

2. lépés.A blog ütemezés előtt, keresd meg a megfelelő kulcsszavakat

Javaslom, hogy végezz mélyreható kulcsszó-kutatást bármilyen tartalom kidolgozása előtt is állsz.

Miért?

Ez egy ötletet ad, hogy az adott célpiacra milyen keresési szokások jellemzőek, és segít azonosítani az ott használt kulcsszavakat is.

Ha csak egy felszínes kulcsszókutatást végzel, az garantálja, hogy jelentős mennyiségű pénzt hagysz az asztalon.

Tehát a blog ütemezés készítésének első lépése, egy teljeskörű kulcsszókutatás elkészítése és a kulcsszavak lehetőség szerinti rendezése.

A „lehetőség” valójában változik , a webhely méretétől és tekintélyétől függően , de általában a legjobb lehetőségeket a legalacsonyabb versenyszintű kulcsszavak (a KC-értékek 30- as alatti) biztosítják, amelyekre még mindig jelentős a keresés érkezik havonta.

 

 

3. lépés. A blog ütemezés során, követeld meg magadtól a rendszerességet, a tartalom fejlesztésében és promóciójában

A tartalmi naptár létrehozásának legnagyobb tényezõje a rendszeresség.

Mennyi időbe kerül hetente írni?

Ha a SEO-központú sarokkő-tartalomra (Cornerstone content) fókuszálsz (amit nagyon ajánlok), minden egyes üzenet létrehozása 8-16 órát vehet igénybe.

A blog készítési ütemezés során, az írás idejének tervezése kapcsán, figyelembe kell venni a hivatkozások kiépítését és a tartalom promócióját is.

A link kiépítése 3-4-szer hosszabb időt vehet igénybe, mint előtte a bejegyzés írása (főleg, ha a Google kereső első három legmagasabb pozícióját szeretnéd megcélozni).

Most ezt nem azért mondom, hogy megijesszelek téged …

Csak azt szeretném, ha reálisan látnád, hogy mennyi idő vesz igénybe egy keresőoptimalizált tartalom létrehozása.

Biztos akarok lenni abban, hogy helyesen csinálod – még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy havonta, csak minden második héten tudsz új bejegyzést közzétenni.

Tehát szánj időt arra, hogy elérd a rendszerességet a blogolás során, és kérj segítséget a dolgok felgyorsításához.

 

4. lépés. A blog ütemezés kapcsán Határozd meg az állandó ütemtervet (és ragaszkodj is hozzá)

Miután kaptál egy elképzelést arról, hogy milyen gyakran hozhatsz létre új, SEO-központú tartalmat, ideje beállítani a blog megosztás ütemezését.

Itt a legfontosabb teendőd az, hogy folyamatosan publikáld a cikkeket a blogban.

Nem számít, ha csak minden második héten tudsz egy-egy posztot beiktatni. Győződj meg arról, hogy következetesen betartod ezt az ütemtervet, mindaddig amíg nem tudod felgyorsítani a posztolás teljes folyamatát.

A Google robot mindaddig visszatér a webhelyre, amíg látja, hogy új tartalmat állítasz elő rendszeresen.

Nyilvánvaló, hogy minél sűrűbben tudsz létrehozni keresőoptimalizált tartalmat, annál jobb, de ebben a forgatókönyvben a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség.

 

5. lépés. Válaszd ki az eszközöd

Rengeteg különféle eszköz áll a rendelkezésedre , amelyek segítenek a tartalom megírásában, rendezésében és optimalizálásában, de ezek a kedvenceim:

  • Google Docs – blogbejegyzések írására és szerkesztésére
  • Evernote – körvonalak készítéséhez , a versengő cikkekre vonatkozó jegyzetek felvételéhez és a csúsztatott fájl tárolásához más blogbejegyzések egyes részeivel töltve, amelyek igazán jónakbizonyultak
  • Trello – a tartalom létrehozásának folyamatához és a blogom ütemezéséhez

Neked nem kell feltétlenül ezeket választani!

Olyan eszközöket használj, amelyek a leghatékonyabb módon segítenek a munkád elvégzésében.

 

6. lépés. Kísérd figyelemmel az eredményeket, és változtass ott, ahol erre szükség van

Ha készen állsz a blog ütemezés elkezdésére, ügyelj arra, hogy néhány hónapot igénybe vesz míg elemezni tudod eredményeidet.

Mérd meg a tartalmi naptárod hatékonyságát azáltal, hogy néhány havonta megválaszolod ezt a két kérdést:

1. Megkezdődött a hozzászólások rangsorolása?

1-3 hónap elteltével, látnod kell néhány pozitív SEO eredményt (tekintettel arra, hogy linképítést készítettél). Ne várd el, hogy ilyen gyorsan elérd az 1. oldalt, de rendszerint jó jelnek tekinthető, ha a 2.-3. oldal környékén megtalálhatóak a kulcsszavak a Google keresőjében.

2. Még mindig értékes tartalmat készítek?

Ha észreveszed, hogy a tartalom minősége kissé elcsúszik (általában meg tudod mondani, ha a bejegyzésed rosszul rangsorol, vagy rossz a visszafordulási aránya, vagy ha a Google Analyticsben rövid tartózkodási időt látsz), akkor csökkentsd a cikkek megjelenésének számát, hogy megbizonyosodj arról, hogy továbbra is jó minőségű hozzászólásokat állítasz elő.

 

Összegzés

Megváltozott a blogkészítés világa (különösen az üzleti életben).

Ha forgalmat szeretnél bevonni, potenciális ügyfeleket generálni és közönséget felépíteni, akkor blogodat marketing csatornának kell tekintened.

Ez azt jelenti, hogy csak SEO-központú tartalmat helyez el a blogon, és tartsd a kapcsolatot az  érdeklődőkkel, e-mail marketing segítségével.

Tehát amikor a blog beosztás ütemezését tervezed, összpontosíts a következőkre:

  • A bejegyzések posztolásának gyakorisága
  • Megfelelő tartalom létrehozása
  • Kellő időt szánj a linképítés elősegítésére
  • Következetes közzététel (még akkor is, ha nem gyakran)
  • És mindenekelőtt a SEO!