Az élet minden területén előfordul, hogy hibázunk. Általában tanulhatunk belőlük valamit, amit sikeresen felhasználhatunk a későbbiekben.

A keresőoptimalizálás terén azonban jobb, ha elkerüljük hogy hibázzunk, mert a keresőoptimalizálási hiba csökkentheti az adott oldal megjelenését és a pozícióját a keresési eredmények között.

Általában a legtöbb kezdő elkövet alapvető SEO hibákat. A probléma az, hogy az ilyen típusú tevékenységek általában negatív hatással vannak az adott oldalra. A keresőmotorok forgalma az egyik legfontosabb forgalmi forrás, és a weboldal alapja a forgalom. A magas pozíciókban való megjelenéshez, nekünk türelmesnek, a weboldalon végzett munkánknak pedig tökéletesnek kell lennie.

Nézzük meg, a  9 leggyakrabban elkövetett hibát, amelyet jobb, ha elkerülünk.

Alapvető keresőoptimalizálási hibák, amelyeket érdemes elkerülnünk

 

1. Kulcsszóhalmozás.

Nem túlzás azt mondani, hogy ez a leggyakrabban elkövetett keresőoptimalizálási hiba. Ez a múltbeli tevékenységek eredménye. A múltban a kulcsszavak beillesztése a szövegbe még hatékony keresőoptimalizálási megoldásnak bizonyult. Ma már semmi értelme nincs.

És ez még nem minden. Az ilyen típusú megoldásokat a Google keresője rosszul tolerálja. Természetesen semmi baj nincs, ha a kulcsszavaink megjelennek a tartalomban, sőt ez kifejezetten javasolt. Ha azonban a szöveg minden második bekezdésében ismétlődő mondatot olvashatunk – ideje megállni.

Mértékletesnek kell (ebben is) lennünk.

Ahelyett, hogy mindig ugyanazt a kifejezést használnánk, a szinonimákat és a kapcsolódó kulcsszavakat kell használnunk.

 

2. Nincs elegendő tartalom vagy ha van, az rossz minőségű.

A kis mennyiségű szöveges tartalom elsősorban az online áruházak problémája, ahol több száz termékkel rendelkeznek, és nehéz az egyes termékek egyedi, értékes tartalmáról gondoskodni.
Némely weboldalra azonban elfelejtik az optimális tartalom mennyiséget feltenni.

A tartalom fontos tényezővé vált az online megjelenés szempontjából. Ez többek között annak köszönhető, hogy a Google képes megjeleníteni az oldalainkat a kulcsszavakra.

Például egy bekezdésnyi szöveggel nehéz megszerezni egy jó helyezést a Google keresőben. A hosszabb szövegek publikálásával sokkal többet nyerhetünk ezen a téren. A hosszabb, tartalmasabb bejegyzések, a több kulcsszó használatának lehetősége miatt is rendkívül hasznosak.

Emellett a Google is nagy hangsúlyt fektet erre az elemre. A hosszú formátumú szövegeket értékeli, feltéve, hogy a szöveg jó minőségű.

Nos, az hogy egy szöveg jó minőségű, az mit is jelent?

Természetesen a mesterségesen generált szövegek rosszabbak, mint az adott terület szakemberei által írt szövegek. A tartalomnak mindenekelőtt vonzónak kell lennie az olvasók számára. Jó, ha megoldja a problémákat, oktat és persze legyen természetes, anélkül, hogy bele erőltetnénk a szövegbe a kulcsszavakat.

 

3. A tartalom duplikálása.

A következő alapvető keresőoptimalizálási hiba egy adott tartalom többszörözésével kapcsolatban jelentkezik, tetézi a problémákat ha ez a weboldalon több szövegrésszel is előfordul.

Ismét megjegyzem, hogy a webáruházak tulajdonosai azok akik a leggyakrabban küzdenek ezzel a problémával. Érdemes biztosítani a saját weboldalunk minden aloldalának egyediségét és sokszínűségét.

A duplikált tartalom egy keresőoptimalizált weboldalnál tilos, és hasonló a plágiumhoz.

A plágiumot, például egy diplomamunkánál, felismeri az ellenőrző rendszer, és ezért elutasítják – ugyanez vonatkozik a Google-ra, amely “negatív büntető pontokat” fog kivetni a weboldalra.

 

4. Nem foglalkoznak a SEO-val.

A következő SEO hiba az, ha nem vesszük figyelembe és nem foglalkozunk weboldalunk keresőoptimalizálásával.

Igen. A weboldalunk optimalizálásával kapcsolatos tevékenységek elhanyagolása padlóra küldi a vállalkozásunkat.

A SEO-val kapcsolatos feladatok megvalósításának hiánya, meggátolja a jobb pozíciók elérését.

A weboldalunk önmagában nem fogja elérni a legjobb eredményeket anélkül, hogy nem fektetnénk bele (időt, energiát, pénzt) és nem népszerűsítenénk megfelelően.

Segíts neki és szisztematikusan támogasd őt, mert előbb vagy utóbb a versenyársaink megelőznek bennünket, és a keresési oldalakon egyre alacsonyabb pozícióba esünk vissza, ami a forgalom, ügyfelek és végső soron a bevételeink elvesztéséhez fog vezetni.

 

5. Random SEO tevékenységek.

Az előzőekben kifejtettem, hogy nem szabad passzívnak lenni a keresőoptimalizálás területén.

Azonban azt gondolom, hogy a “csináld magad” tevékenységek a SEO-ban még ennél is rosszabb ötletnek tűnnek.

Még inkább igaz ez akkor, ha az adott személynek nincs sok ismerete, tapasztalata és eszköze ehhez a munkához.

A pozicionálás kissé ingoványos talaj a kellően hozzá nem értők számára. Ezek a optimalizálási feladatokat egy SEO szakember, elemzések alapján végzi.

Ha holnaptól Te magad, az egyik kollégád vagy a szomszéd srác fogja ezeket a feladatokat végezni, és nincs kellő tapasztalata ezen a területen az illetőnek, akkor az ő munkája találgatásokon fog alapulni.

Nincs olyan utasítás, amely lépésről lépésre leírná a számunkra, hogyan juthatunk a keresési eredmények elejére. Ezért egy tapasztalatlan, hozzá nem értő személy “önálló játékával” több problémát okozhat, mint amennyit üzleti szempontból érdemes bevállalnunk.

A legrosszabb esetben, tevékenységünket a Google által kiszabott büntetéssel fejezhetjük be.

Ezért megfelelő ismeretek nélkül jobb ezt a kérdést a szakemberekre bízni.

 

6. Nincs kulcsszó használat.

Mint az elején említettem, a kulcsszóhalmozás egy rossz gyakorlat. Viszont ha nincs kulcsszó az oldalon az szintén nem a legjobb megoldás.

Mint az elején említettem, a kulcsszóhalmozás egy rossz gyakorlat. Viszont ha nincs kulcsszó az oldalon az szintén nem a legjobb megoldás.

Tehát ha a kulcsszó, kulcskifejezés hiányzik a szövegből, akkor esélyünk sincs megjelenni a google keresőjében, az organikus keresések között.

Tehát lényeges, hogy legalább egyszer használjuk az oldalon, a témához kapcsolódó kulcsszót.

Ha nem tudod, hogyan kell őket keresni, ajánlom az ingyenes kulcsszókeresésre vonatkozó útmutatónkat.

 

7. Hibás, törött linkek.

Olyan linkekről beszélünk, amelyek olyan forrásokhoz vezetnek, amelyek már nem léteznek (megszakadt hivatkozások).

Ez egy újabb alapvető SEO hiba, amely irritálja a nem létező oldalt megtaláló felhasználókat . A Google szintén negatívan kezeli az ilyen típusú gyakorlatot, ezért gondoskodnod kell a webhely linkjeiről.

Mivel sokan versenyeznek egy-egy pozícióért a keresőben, ne nehezítsük meg, a látogatók böngészését az oldalon, és ne veszítsük el a bizalmukat.

Jó megoldás 301-es átirányítást alkalmazni azokra az aloldalakra, amelyeket a különféle okokból eltávolítottunk.

 

8. A közösségi médiával való integráció hiánya.

A közösségi média gyors és egyszerű módja annak, hogy további forgalmat szerezz a weboldalad számára, és lehetőséget kínál az új tartalom népszerűsítésére. Legalább egy közösségi platformmal való integráció hiánya nagy hiba.

A Google pozitív jeleket kap a társadalmi profilokról. Tehát a forgalom és a keresőoptimalizálás területén előnyökkel jár, ha minél több jele van annak, hogy weboldalad interakciókat kap a közösségi médiából.

 

9. Reszponzivitás hiánya.

Végére hagytam ezt a hiba pontot, amelyen az olvasóink többsége továbbgörget blogbejegyzéseinket olvasva.

Ezt két dolgot jelenthet:

  • Rendelkezel már mobilra optimalizált weboldallal és az információ már nem aktuális a számodra.
  • Weboldalad nincs mobilra optimizálva, és nem is látod annak értelmét.

A második esetben, mielőtt továbblépnél a következő bekezdésre és kihagynád az egyik legalapvetőbb SEO hibát, akkor ezt még meg kell hogy említsem. A mobil eszközök annyira részévé váltak életünknek, hogy a mobil forgalom az iparágtól függően jelenleg a forgalom 35–65% -át teszi ki.

Tehát ez elég nagy számú érdeklődőt jelent.

Mivel nincs reszponzív weboldalad, megnehezíted számukra a honlapod megismerését, és a Google keresőben is rosszabb eredmények fogsz elérni, mivel a Google nem szereti a nem reszponzív oldalakat.

 

A leggyakoribb SEO hibák – összefoglalás.

Az itt felsorolt leggyakoribb SEO hibák könnyedén kiküszöbölhetőek.

A hibák kijavítása elősegíti a jobb pozíció megszerzését és a Google büntetés elkerülését.

Tehát, ha segíteni akarsz a saját weboldalad megjelenésének az optimalizálásában, nézd át az előzőekben leírtakat, és szüntesd meg azokat a hibákat, amelyeket jelenleg még fennállnak.