Utoljára frissítve: 2020.05.03. | Szerző: Online Vállalkozz
A keresőmotorok algoritmusai egyre inkább modellezni tudják a viselkedésünket. Mindent megtesznek, hogy a tartalom amit megjelenítenek a legjobban megfeleljen az emberi elvárásoknak.
Ezért egy hatékony weboldalt optimalizálni kell mind a látogatók, mind a keresőmotorok robotjai számára.
Ha e két elvárásnak megfelel a weboldalad, az lehetővé teszi egy megfelelő pozíció elérését a keresőmotorokban a számodra fontos kulcsszavakra.
Ebben a bejegyzésben elsősorban a műszaki szempontokra fókuszálunk, hogyan tudsz SEO-barát tartalmat létrehozni. Ismerd meg azokat a szabályokat, amelyeket be kell tartanod a tartalmak készítésénél, a keresőoptimalizálás során.
Hogyan készíthetsz magad SEO-barát, keresőoptimalizált tartalmat a forgalom generálására?
Válassz egy témát.
Tegyük fel, hogy egy blogbejegyzés írását tervezed, amelynek célja a téma széles körű leírása, és így egy keresőoptimalizált bejegyzés előállítása.
Ennek alapja az, hogy … tudnod kell, miről írhatsz.
Először is összpontosíts valamire, ami szorosan kapcsolódik a webhelyed témájához.
Készítsd el úgy a cikket, hogy olyan nézőpontból írj a témáról ami érdekes és hasznos lesz az olvasók számára. Mindezt úgy, hogy az újonnan létrehozott cikk célközönsége megtalálja a választ a kérdéseire a weboldaladon
Ha problémád adódik egy téma kiválasztásánál, akkor olvassa el a bejegyzésünket arról, hogy hol lehet inspirációt találni a blogbejegyzés témáira.
Készíts egy kulcsszólistát szinonimákkal.
Mielőtt elkezdenéd írni a tartalmat, érdemes létrehozni egy olyan listát amely tartalmazza azoknak a szavaknak és kifejezéseknek a felsorolását, amelyek szeretnéd ha megjelennének a bejegyzésedben.
A szövegnek elsősorban értékes információkat kell tartalmaznia, itt a SEO szempontjából lényeges szavak megjelenítése már nem jelenthet problémát.
Minden további blogbejegyzés publikálásával növeled a domainhez tartozó szavak halmazát. Így egyfajta aloldal hálózatot hozol létre, amely az idő múlásával, minden hozzáadott szöveggel egyre inkább kibővül. Ez egy nagyon kedvező eljárás, egyszerűen növeli a webhely értékét.
Ne felejtsd el megkülönböztetni a használt szavakat. A szemantikai kulcsszavakról ( más néven LSI kulcsszavak) szóló bejegyzésünk nagyon hasznos lehet ebben a tekintetben.
Hozzuk létre a megfelelő címet.
A megfelelő cím szolgál alapul SEO-barát tartalom elkészítéséhez.
A blogbejegyzés címe általában:
- az aloldal metacímében található
- a H1 fejléc tartalma
- lehet ösztönözni a felhasználókat, hogy kattintson egy linkre, a horgony lesz a címe
- az aloldal URL-jének alapja
Tehát, amint láthatjuk, szerepe hatalmas.
Először is vizsgáljuk meg a cím hasznosságát a felhasználók számára. Végül is konkrét aloldalakat kell megadnunk, és ezek a címek számukra döntési kapuk annak eldöntésénél, mikor tudat alatt arról döntenek, hogy meglátogatnak-e egy adott weboldalt.
Ha problémáid vannak egy magával ragadó cím fejlesztésével, olvasd el a tökéletes blogcímek létrehozására vonatkozó útmutatónkat.
Ne felejtsd el a barátságos URL-t.
Az előző bekezdésben megemlítettem az URL-t, amelynek megjelenése szintén nagyon fontos.
Nos, vessünk egy pillantást a következő három mintacímre. Feltételezzük, hogy ugyanazon blogbejegyzésre utalnak:
- peldaoldal.hu/blog/?p=104
- peldaoldal.hu /blog/kategoria/4/keresooptimalizalas-jelentosege
- peldaoldal.hu /blog/ keresooptimalizalas-jelentosege
Míg a keresőmotor robotjai meg fogják birkózni mindegyikükkel, az utolsó változat minden bizonnyal a legjobban megmondja a felhasználókat.
Ha a címek leíró jellegűek és csak szavakat tartalmazhatnak, akkor nincs értelme linkeket létrehozni többek között, néhány azonosító számból vagy akár “idegen” karakterekből.
Ezenkívül az elején megemlítettem, hogy a keresőmotor algoritmusai egyre inkább megpróbálják feltérképezni viselkedésünket és figyelembe veszik a preferenciáinkat, így a felhasználóbarát URL-ek létrehozása sokkal több előnnyel jár, mint gondolnád.
Vigyázz a metacímkékre.
Nagyon fontos, hogy a webhelyünk egyes oldalai megjelenjenek a keresési eredmények között.
A keresőmotorok felhasználói figyelmet fordítanak a számukra legfontosabb információkra, amikor az eredmények listáját böngészik.
Az a döntés, hogy pontosan melyik eredményt kell választani, gyakran a linkek jelenlétén alapul a SERP-kben.
A WordPress használata esetén használhatja a Yoast SEO bővítményt, amely hatékonyan segít a cikkekhez kapcsolódó összes metacímke gondozásában.
Ennek köszönhetően nemcsak a meta címeket és a meta leírásokat definiálja , hanem létrehoz egy webhelytérképet, vagy megadhatja a linkek megjelenését, amikor megosztják azokat a közösségi médiában.
Ügyesen válassd ki a H1, H2 és H3 címsorokat.
A weboldal SEO állapotának ellenőrzéséről szóló posztban megemlítettem a címsorok nagyon fontos szerepét.
Ezek olyan HTML-címkék, amelyekbe fontos kulcsszavak kerülnek egy adott aloldalhoz. A H1, H2, H3 tag-ek helyes használatával be tudjuk mutatni, a keresőmotor robotjainak, mely fejlécek fontosabbak, és melyek kevésbé fontosak.
Tegyük fel, hogy egy blogbejegyzés sajttorta-receptet tartalmaz. A fejléc szerkezetére példa lehet:
- H1: A tökéletes sajttorta receptje
- H2: Sajttorta sütéséhez szükséges összetevők, H2: Sajttorta – hogyan kell elkészíteni
- H3: Hogyan lehet sajttorta sütni? – Hasznos tippek, H3: Finom sajttorta – képek, H3: Képek az Ön által küldött sajttortakról
Mint láthatja, minél alacsonyabb a szám a “H” mellett, annál fontosabb a címsor. A számozással együtt növekszik az engedélyezett fejlécek száma, míg fontosságuk csökken.
Ha azon gondolkodik, hogyan lehet SEO-barát tartalmat létrehozni, akkor el kell sajátítania a címsor optimalizálásának művészetét.
A képek helyes használata.
A képek SEO optimalizálásáról szóló cikkben néhány alapelvet említettem a weboldalon található grafikák helyes kezelésének összefüggésében.
Mindenekelőtt vigyázzon a nevükre. Ne töltsd fel őket közvetlenül a fényképezőgépből, mert ezeket a fényképeket általában DSC_0001.jpg vagy IMG_1234.jpg néven lettek elmentve. Ezek a nevek semmit sem mondanak sem a robotok, sem a felhasználók számára.
Egy másik kérdés a méretükkel kapcsolatos. Méretezd a képeket olyan felbontásig, amely megfelel az adott weboldal koncepciójának.
Különösen azt ellenőrizd, hogy a adott képek tartalmazzák-e az ALT attribútumértékeket. Ennek köszönhetően lehetősége van arra, hogy közvetlenül az oldal kódjában információt szolgáltassunk arról, hogy mi pontosan egy adott képen.
Formázd a tartalmat.
A SEO tartalmak formázása sokkal fontosabb a felhasználók számára, mint a keresőmotorok számára, de a szerepét nem lehet eléggé hangsúlyozni.
A változatos szöveg tartalmazza:
- fejlécek különböző betűmérettel
- megfelelő távolság a szöveg sorai között
- nincsenek hatalmas szövegrészek, elválasztva őket bekezdésekkel
- a szöveget ábrázolja a képek
- olvasható betűméret
- linkek, amelyek kiemelkednek a normál szövegből
- felsorolt vagy számozott listák
Különböző típusú címkék használata a tartalom diverzifikálásához a szöveget egyszerűbbé teszi a felhasználók számára.
Ezenkívül a mobil eszközökön tapasztalható kedvezőtlen gyakorlatok elkerülése (mint például az egymáshoz közel álló „kézzelfogható” elemek) hiányzik a Google Search Console hibáiban, amelyek néha láthatóak abban az esetben, ha a tartalom rosszul adaptálódik a megfelelő képernyőre okostelefonokon vagy táblagépeken.
Gondolkodj el azon, hogyan hozhatsz létre SEO-barát tartalmat, egyszerűen csak, fogj hozzá és kezd el, változtasd meg, mert látványosak és érdekesek lesznek az ezután tapasztalt visszajelzések.
Fontold meg a belső linképítést.
Biztosan észrevetted már, hogy ezen a weboldalon, a bejegyzésekben elhelyezett linkek hatására az egyes aloldalak kapcsolódnak egymáshoz, jelezve az adott alcímben szereplő témához kapcsolódó tartalmat.
Ez nem véletlenül történik így.
Egyrészt ez a gyakorlat értékes az olvasók számára, mert – ha szükséges – elolvashatják a gondolatokat kiegészítő szöveget.
Másrészt a cikkek közötti kapcsolatok tematikus hálózatának létrehozása történik így, ami azt jelenti, hogy egyetlen bejegyzés sem marad egyedül. Ez a SEO szempontjából előnyös eljárás, mivel segít létrehozni egy logikai struktúrát.
Hogyan készíthetsz SEO-barát tartalmat – tippek összefoglalása
Rövid idő alatt elsajátítható, hogy minden alkalommal, amikor új tartalmakat hozunk létre, az előzőekben említett gyakorlatok szerint járjunk el.
Amikor új blogbejegyzéseket vagy csak aloldalakat készítesz a webhelyeden, próbálkoz a felsorolt tippek használatával.
Ennek köszönhetően biztos lehetsz abban, hogy nemcsak tisztán anyagi értéket képviselnek, hanem műszaki szempontból is jól elkészültek.
Ez legfőképpen a felhasználók számára fontos. Az itt tárgyalt technikákat viszont akkor sem lehet figyelmen kívül hagyni, mikor a keresőrobotokra gondolunk.