Hogyan lehet gyorsan javítani a weboldal keresőoptimalizálását

 

Ha azon gondolkodsz, hogyan lehet gyorsan javítani  weboldalak pozícióját a Google keresőjében, mert van egy WordPress-alapú weboldalad. Ha neked is problémát jelent a weboldal keresőoptimalizálás javítás, és nem rendelkezel alaposabb ismeretekkel ezen a területen, akkor ez a bejegyzés a számodra készült.


Valójában nagyon sokféle bevált gyakorlat létezik, amelyeket ha betartasz egy idő múlva növekszik a weboldalad keresőkből érkező forgalma.


Az alábbiakban felsorolunk a tíz olyan tippet, amelyek az esetedben a leghasznosabbak lehetnek.


Ismerd meg őket.

 

Hogyan lehet gyorsan javítani – weboldal keresőoptimalizálás? – 10 egyszerű tipp

 

 

1. “Szereld fel” a webhelyed SSL tanúsítvánnyal.

Tudom, hogy sok ember számára az SSL témájával foglalkozni időpazarlásnak tűnhet.

Hiszen mit gondolhat a felületes érdeklődő?

“Már régóta szabvány, de mindaddig, amíg az oldalak megfelelnek és működnek a http: // protokoll használatával, nem érdemes erről a témáról írni.”

Ha te is így gondolod, nagyon tévedsz!

Röviden megfogalmazva: egy SSL tanúsítvány bevezetése kevés időt vesz igénybe, olcsó (vagy akár ingyenes is, ha a Let’s Encrypt tanúsítványról beszélünk), és sok előnnyel jár.

Meglétét egy lakat ikon jelenléte mutatja a címsorban. A hely protokoll szintén változik, mivel a régi http: // helyébe az új https: // lép. Egy apró kis “s”, és ez megváltoztatja.

Ez befolyásolja a weboldal biztonságának szintjét, az adatcserét a felhasználó-szerver vonalon.

A Google keresőmotorjainak robotjai előnyösebben rangsorolják az SSL-kompatibilis oldalakat.

Számos tárhelyszolgáltató képes ingyenesen telepíteni az SSL-tanúsítványt, és néha még a weboldaladon te is megvalósíthatod. Ha még mindig nem rendelkezel SSL tanúsítvánnyal, akkor erről beszélj a web mestereddel, illetve a tárhelyet üzemeltető céggel.

 

 

2. Kapcsold össze weboldalad a Google Search Console-lal.

Ha azon gondolkodsz, hogyan lehet gyorsan javítani a weboldal SEO-ját, akkor a Google Webmester Eszközök elengedhetetlen a számodra.

Kicsit meglepett, hogy sok ember még mindig nem ismeri a Google Search Console-t. Noha a Google Analytics nagyon népszerű, a Google Webmester Eszközök nem olyan ismert.

Kár, mert az ott gyüjtött információk rendkívül hasznosak a keresőoptimalizálás szempontjából.

A Google Search Console többek között lehetővé teszi az alábbiak ellenőrzését:

  • hány ember jut el webhelyedre keresőmotoron keresztülmely aloldalak a legnépszerűbbek
  • van-e valamilyen kapcsolat 404 hibával a webhelyen?
  • hogy az eszköz jelez-e bármilyen hibát az oldal megjelenésében a mobileszközökön
  • hány ember nézi meg a webhelyed a keresési eredmények között egy adott időszakban
  • milyen a webhely átlagos pozíciója
  • mekkora a webhelyedre mutató linkek átlagos CTR-je

Mint láthatod, elég sok információhoz juthatsz, és ez még csak egy kis része. Az ott látható tippeket könnyen fel lehet használni a weboldal SEO-jának gyors javításához.

 

 

3.  Telepítsd a Yoast SEO bővítményt.

A WordPressnek nincs beépített funkciója, amely lehetővé tenné a számunkra a weboldal SEO szempontjainak, például címsoroknak, metacímkéknek és webhelytérképeknek a beállítását.

A Yoast SEO messze a legnépszerűbb SEO bővítmény, amely egyszerűsíti a WordPress webhelyed alapvető keresőoptimalizálási beállításainak a kezelését.

 

 

4. Módosítsd a közvetlen hivatkozások szerkezetét.

A WordPress lehetőséget biztosít a számunkra saját felépítésű URL-ek használatára a permalinkekhez (közvetlen hivatkozásokhoz).

Az alapértelmezett linkszerkezet a WordPress-ben nagyon csúnya, azaz nincs olyan címed, mint a “onlinevallalkozz.hu/minta-bejegyzés” .

Olvashatatlan számunkra, azaz a felhasználók számára, és azt gyanítom, hogy a keresőmotor robotjai szintén nem elégedettek a WordPress alapértelmezett megoldásával.

Ez megváltoztatható. A WordPress panelen lépj a “Beállítások”, majd a “Közvetlen hivatkozások” pontra.

Fontos információk – Ha jelenleg van saját blogod, amelyben már vannak bejegyzések és aloldalak, ne feledd, hogy ha a fenti beállításokat megváltoztatod, akkor a korábbi címek nem fognak működni . A probléma kezeléséhez és a régi címekről az új címekre történő átirányítások létrehozására olvasd el ezt az útmutatót: hogyan állíthatsz be átirányításokat?

 

5. Adj be webhelytérképet a Google Search Console-ba.


A weboldal keresőoptimalizálásának gyors fejlesztésével összefüggésben érdemes megismerkedni a webhelytérkép koncepciójával . Összegyűjti a webhelyet alkotó összes belső linket.

Szinte az összes fontosabb SEO plugin, beleértve a fent említett Yoast SEO-t is, rendelkezik beépített funkcióval webhelytérkép készítéséhez, valamint értesíti a Google-t, ha az megváltozik.

Ne felejts el elküldeni egy ilyen térképet a Google Search Console-ba.

Hogyan kell csinálni? Lépj be a Google Search Console-ba, és válaszd a bal oldalon a “Webhelytérképek” lehetőséget. Az “Új webhelytérkép hozzáadása” mezőbe írja be webhelytérképének címét. Megtalálod a SEO plugin beállításaiban.

 

6. Használj különféle fejléceket a tartalomhoz.

A WordPress vizuális szerkesztőben a blogbejegyzések létrehozása során,láthatjuk, hogy a szöveg egy része “bekezdéssel”, “előre formázott szöveggel” vagy más fejlécű lehet.


Egyesek szerint a betűtípus (vagy pontosabban a betűkészlet) méretét lehet itt változtatni.

Ez egy hatalmas hiba!

címsorként “H1” történő megjelölésével a keresőmotor robotjainak megmondjuk, hogy ez egy adott aloldal legfontosabb mondata. Például ezen aloldal első sorának fejléce a legfontosabb címsora a blogbejegyzésnek. H1 címsor csak egy legyen, oldalanként!

A 2. címsor “H2” -ként megjelölt szövegek viszont fontos kifejezéseket is jelölnek, de természetesen nem olyan fontosak, mint az előző. H2 címsor több is lehet oldalanként.

Hasonlóan a 3. címsor “H3” és az azt követő címsorok. Minél nagyobb a fejlécek száma, annál biztosabb, hogy lesznek kevésbé fontos “H4 – H6” címsorok is.

Ha blogbejegyzéseket hozol létre, és kisebb részekre osztod őket (mint például a mi blogunkban, megvitatva az egyes „altémaköröket” az egyes elemek alatt), próbáld meg őket fejlécekkel tagolni, elválasztani. Ezek kifejezések, amelyek mindenki számára világosan megmutatják, milyen téma következik.

A címsorok nem csak a betűtípus méretében különböznek, de mindenekelőtt az oldalkódban különböznek egymástól, és ez nagy jelentőséggel bír a SEO szempontjából.

 

7. Gondolj az zsemlemorzsák bevezetésére.

Hogyan lehet gyorsan javítani a weboldal SEO-ját? A zsemlemorzsán (permalinken) keresztül.

A Permalinkek két fontos szerepet töltenek be.

Ezek közül az első jellemzően műszaki. Megmutatják a keresőmotor robotoknak egyfajta függőségi fát, azaz az egyes szinteket.

A keresőmotoros robotok természetesen könnyen megismerhetik az oldal szerkezetét akkor is, ha nincs zsemlemorzsa.

Ha azonban a webhelyed egy kiterjedtebb webhely, értékelni fogod a segítségét.

Itt jelenik meg a második szerep, ami hasznos a látogatók számára. A morzsák egyszerűen hasznosak számunkra, mert nekik köszönhetően könnyen megtudhatjuk, hogy hol tartózkodunk az oldalon.

Hogyan lehet ezeket megvalósítani a weboldaladon?

WordPressben rendkívül egyszerű, ha van Yoast SEO.

A bővítménynek van saját kódja:

<?php
if (function_exists('yoast_breadcrumb')) {
yoast_breadcrumb('<p id="breadcrumbs">','</p>');
} ?>

Helyezd a megfelelő sablonba (azaz a teljes WordPress témában szereplő fájlba) arra a helyre, ahol a morzsákat meg szeretnéd jeleníteni.

 

8. Vigyázz a metacímkékre helyes használatára.

Ha azon gondolkodsz, hogyan lehet gyorsan javítani a weboldal SEO-ját, akkor a metacímkék érdekelni fognak.

A SEO bővítményeknek olyan alapvető funkciójuk van, amely könnyen lehetővé teszi a metacímkék szerkesztését, optimalizálását.

Tudnod kell azonban, hogy az oldal metaleírása nem befolyásolja az oldal helyzetét a keresési eredmények között. Ez természetesen hatással van a CTR-re, azaz a linkekre történő kattintások arányára. Ha mindkét metatagot gondosan optimalizáljuk, és a kívánt kontextus szempontjából releváns szavakat használjuk, akkor nagyobb az esélye, hogy a felhasználó rákattint egy ilyen linkre.

Tehát érdemes manuálisan beállítani az egyes aloldalakat.

 

9. Helyezz el linkeket az archiv blogbejegyzésekben.

Egy másik tanács a weboldal keresőoptimalizálás gyors javításával kapcsolatban a régi szövegekre való hivatkozásról szól.

Ha a blogodban több tucat bejegyzés található, és néhányban hivatkozol olyan témákra, amelyeket már felvetettél a blogodban, feltétlenül csatolj linkeket az archivált szövegekhez.

Ezt a gyakorlatot megfigyelheted a blogunkban is (lásd az alábbi példát). Ez két előnnyel jár.

Az egyik előnye a keresőoptimalizálással kapcsolatos, mert gazdagítja a weboldal belső architektúráját. A másik a hasznosságában rejlik – a látogatók megismerkedhetnek a kapcsolódó szöveggel, új, hasznos tartalmat fedezhetnek fel benne.

 

10. Gondolj a címkék és kategóriák felépítésére.

A kategóriák és címkék célja a blog tartalmának rendezése.

A blogbejegyzéseket különálló “dobozokba” osztják, ahol ezeknek a dobozoknak mindegyikét egy-egy téma köré összpontosított tartalmak alkotják.

Megfelelő felépítésük két kérdést érint – a SEO-t és a felhasználók kényelmét.

Ha alaposan meg akarod vizsgálni ezt a témát, azt javaslom, hogy olvasd el az egyik korábbi posztunkat, ahol a kategóriák és címkék kérdését elemeztük ki: kategóriák és címkék a blogban – mire szolgálnak, és mi az előnyük?

 

Weboldal keresőoptimalizálás javítás? – a szöveg összefoglalása

A fenti tippek listája olyan ötleteket tartalmaz, amelyekkel a  weboldal keresőoptimalizálás javítás végrehajtása nem kerül sok időbe.

És ne feledd! Még a kis változások is összeadódnak és együttesen, egy nagyobb egészet alkotnak, amely befolyásolja azt, ahogyan a weboldaladat nemcsak a keresőmotor robotjai, hanem maguk a felhasználók is látják.

Weboldal keresőoptimalizálás javítás