E-mail marketing során felmerülő hibák

 

A híresztelésekkel ellentétben a hírlevél manapság továbbra is működik. Kétségtelen, hogy a különféle e-mail marketing  hibák miatt az Internet-felhasználók nagyrésze szkeptikus ebben a közegben.

Vizsgáljuk meg, hogy mi befolyásolhatja az előfizetők számát, az elküldött e-mailekből származó alacsony konverzió, vagy az érdeklődés hiánya az üzenetek iránt.

Tehát lássuk, mit csinálhatsz rosszul az e-mail marketing tevékenységek során.

A határozottan megfogalmazott megjegyzések hasznosak lehetnek a jövőben is, és jó referenciaként szolgálnak a folyamatban lévő kampányokhoz.

Különösen azok számára, akik maguk akarják csinálni, mert csak egy kis online boltot vagy vállalati webhelyet működtetnek.

A látszattal ellentétben, minden területen sok hibát lehet elkövetni. Alapvető az, hogy észrevedd és teljesen megszüntesd őket.

Kérlek, olvasd el.

 

Melyek a hibák az e-mail marketingben? – ezek a leggyakoribb esetek

 

1. Nincs cselekvésre felhívás az e-mail szövegben.

Mi baj lehet az e-mail marketingben?

Nos, ha üzenetet küldünk az előfizetőknek, általában válaszra számítunk.

Igen, gyakran tisztán informatív üzenetek vannak, de a legtöbb esetben elemeket tartalmaz, amelyekkel kölcsönhatásba léphet.

Ezt kell tennie a felhasználónak az üzenet kézhezvétele után. Például az ilyen tevékenységekre gondolok:

  • az áruház termékoldalának meglátogatása
  • rakjon valamit a kosárba
  • vásároljon valamit
  • töltsön le egy e-könyvet, stb.

Egyszóval, a felhasználó egyszerűen tegyen valamit.

Az ilyen műveleteket a CTA gombok támogatják, amelyek valamilyen cselekvést igényelnek.

Nélkülük az üzenet csak olyan információvá válik, amelyet nem lehet mérni, például: ellenőrizheted például, hogy egy adott hírlevélben hány gomb kattintás történt.

Ilyen módon elemezheted az adatokat és ellenőrizheted az üzenet hatékonyságát.

Másrészt a kattintások számával kapcsolatos információkból láthatod, hogy az üzenet a címzettek  elvárásainak megfelelő-e.

 

2. Hívó csalódás az előfizetők körében.

Az előfizető általában valamilyen célból iratkozik fel a levelezőlistára.

Valami arra késztette őt, hogy kitöltse az ürlapot és jelentkezzen.

Feliratkozhatott egy olyan üzenetre például, hogy hetente egyszer kap híreket az aktuális promóciókról.

Eközben a felhasználó üzeneteket kap tőled, például hetente háromszor, és ezek az üzenetek teljesen más témákkal kapcsolatosak, mint amit ígértél, és amire számított.

Ilyen helyzetekben nem meglepő, hogy az előfizetők leiratkoznak és elmenekülnek.

Érdemes ezt figyelembe venni, hogy az e-mail marketingben ne jelenjenek meg ilyen hibák, és hogy az elvárások egybe essenek a valósággal.

 

3. Nincs utalás az előnyre.

Egy másik probléma az alacsony előfizetői számmal kapcsolatos.

Nos, ahogy az előzőekben említettem, ahoz hogy feliratkozzon a hírleveledre, mindenekelőtt érdeklődnie kell irántad (a címzett iránt).

Aligha hajlandó bárki is megosztani a saját címét cserébe azért, hogy csak spam üzeneteket kapjon.

Itt az úgynevezett lead magnet , amelyet csalinak is neveznek.

Leggyakoribb az a helyzetek, amikor a mentés után kap egy nagyméretű, letölthető PDF fájlt, amelyben adtál egy adott területre vonatkozó tanácsot a részére.

Az e-kereskedelemben, gyakran vásárlási engedményeket biztosítanak a feliratkozók számára.

Egyszóval: az írás ösztönzése érdekében, az email címekért cserébe adnod kell valamit, ami értéket jelent az olvasóknak.

 

4. Túl sok késés a hírlevél küldés elkezdése során.

Van egy téves nézet, miszerint a hírlevél elküldéséhez el kell érni a feliratkozóknak a mágikus előfizetők számát.

Tehát az emailek küldésével várni kell az első százra, az első ezerre stb. Ez egy hatalmas butaság! Ennek eredményeként ebben a várakozási időszakban az előfizetők hiába várják a tartalmat, valójában nem kapják meg.

Ismert az a téves elképzelés, hogy jobb, ha 1000 felhasználó látja a promóciós üzenetet az üzletben.

Ha azonban már az első 50 előfizető látja, akkor nagyobb esély van arra, hogy jóval korábban megtörténik az első értékesítés.

Tehát jobb, ha elküldjük az ötvennek és gyűjtünk 1-2 megrendelést, mintha egyáltalán nem tennénk meg.

 

5. Nincs lista szegmentálás.

Az e-mail marketing további hibái az előfizetők listájának szegmentálásának hiánya miatt merülnek fel.

Ez azt jelenti, hogy ugyanazokat az üzeneteket kell küldeni mindenkinek.

Igen, ha a hírlevél csak egy típusú üzenetre összpontosít, akkor nincs probléma.

Ugyanakkor gyakran sokkal jobb a lista szegmentálása, és a felhasználók szétválogatása, hogy kik ,mikor, milyen üzenetet kapjanak.

Magától értetődik, hogy néhányuk csak a promóciók iránt érdeklődik, mások blogok iránt,  megint mások pedig ettől teljesen eltérő tartalmakat várnak.

Tehát jólteszed, ha különféle tartalmakat szolgáltatsz egy adott célcsoport számára .

 

6.  Vizuálisan nem vonzó üzenetek.

Jelenleg a szövegblokkot tartalmazó hírlevelek helyébe olyan üzenetsablonok lépnek, amelyek mini webhelyeknek tűnnek.

Grafikában, gombokban, színes részekben, fejlécekben gazdagok.

Csak vonzzák a figyelmet.

Ha nem tartasz lépést ezzel a tendenciával, akkor sajnos lemaradsz.

A felhasználók választanak valamit, ami olvashatóbb és szebb.

A tisztán csak szövegből álló hírlevél unalmas és vizuálisan nem vonzó.

Míg ha érdekes információkat is tartalmaz, annak minden bizonnyal visszatartó hatása lehet.

Teljesen másképp néz ki, ha látja az előnyöket mutató szlogent, egy százalékos engedménnyel rendelkező számot vagy egy fotót az áruházból.

Akkor a néző érdeklődése sokkal nagyobb.

 

7. A mobil felhasználók figyelmen kívül hagyása.

Nem kérdés, mennyire fontosak a mobil felhasználók, mára már ez meglehetősen nyilvánvaló dolog.

Tehát nem kell sokat írnom erről, mert a tudatosság valószínűleg szintén meglehetősen nagy ebben a kérdésben.

Csak annyit kell tenned, hogy megnézed a saját személyes elvárásaidat, és elvégzel egy önellenőrzést a mobil eszköz használata szempontjából.

Egyértelműen látszik, hogy a mobilra optimalizálás, önmagában egy jelentős konverzió növelő tényező.

Ezért az interneten minden tevékenységet mindig a mobil felhasználók számára kell optimlizálni, mivel ezek száma gyakran nagyobb, mint a hagyományos számítógépes képernyők előtt ülő felhasználóké.

 

8. Túl sok üzenet.

Természetesen a végére hagytam egy meglehetősen általános indokot .

Nos, az e-mail marketingben okozhat hibákat a túlzott mértékű üzenetküldés.

Itt nehéz meghatározni, mikor léped túl az elfogadható normákat, tehát az érzéseidre kell támaszkodnod.

Ismert, hogy a gyakori üzenetek bosszantóak lehetnek. Annál is inkább, hogy a hírlevelén kívül van egy csomó más forrás is, ahonnan megkapja a hírt.

Ezért körültekintőnek kell lenned, és ami még fontosabb, be kell tartanod az ígért szabályszerűséget.

Tehát ha a felhasználó hetente egyszer vár üzenetet, akkor ennyit kell kapnia.

 

Tehát mi a hiba az e-mail marketingben? – összefoglaló

Mint láthatod, az e-mail marketing hibáinak különféle okai vannak.

Gyakran ezek csupán apró dolgok, melyeket nem tudsz az üzenetek küldésének elkezdésekor.

Tehát a lehető leghamarabb meg kell találni ezeket, és olyan változtatásokat kell végrehajtania, amelyek nemcsak növelik az előfizetők számát, de hatására csökken a leiratkozók száma is.