Az első blogbejegyzés – mire érdemes figyelni

 

Az első blogbejegyzés egy olyan téma, amely minden kezdő bloggert lázba hoz.

Nem csoda, hiszen egy blogot az indítása pillanatában, általában hosszú időre tervezünk.

Ebben a cikkben néhány olyan tanácsot gyűjtöttem össze, amit érdemes szem előtt tartani, amikor az első bejegyzésed írását tervezed . Itt találsz tippeket a tervezéshez, és a tartalomkészítéshez.

Arra biztatlak, hogy olvasd el.

 

Első blogbejegyzés – 10 dolog, amit meg kell említened

 

1. Biztosítsd a megfelelő előkészítést.

Ha a saját blogodat most kezded, akkor nyilvánvaló, hogy szeretnéd ha minél többen, a lehető leggyorsabban megismernék.Tehát jól gondold át , hol értesítheted a potenciális olvasóidat, weboldalad létezéséről.

Ez a facebook profilod lesz? Vagy talán elindítod a saját rajongói oldalad? Csak organikusan (ingyen) szeretnéd működtetni, vagy támogatni fogod a blogot Google Adds vagy Facebook hirdetésekkel ?

Szeretnél az Adss és a Facebookon kívül, más weboldalakon is megjelenni?

Vagy talán van annyi türelmed és kitartásod, hogy elutasítsd a fizetett hirdetéseket, és a hosszú távú forgalom építésére összpontosítassz, az organikus keresési eredmények segítségével?

Valóban rengeteg lehetőség van. Ezért előzetesen tudnod kell, hol és hogyan fogod weboldaladat népszerűsíteni.
Ne felejtsd el, hogy még a legjobb művészek számára is nehéz lesz alkotni a megfelelő előkészítés nélkül.

 

2. Gondold át a céljaidat, és próbálj meg másoktól különbözni.

Mielőtt létrehozod az első blogbejegyzést, próbálj találni valamit, ami segít megkülönböztetni másoktól.

Mindezt azért szükséges, mert szinte minden iparágban nagyon erős a verseny. Manapság lehetetlen a nyilvánosság figyelmének az elnyerése, ha szürke,unalmas és semmitmondó vagy. Valahogy fel kell hívnod a figyelmet magadra, például egy szűk rés piacot kell megcélozni, vagy egy eredeti ötletet kell készítened a blogod számára.

Hasonló elvet kell alkalmazni az üzleti életben, amikor saját egyedi terméktulajdonságot keresel .

Ez egy olyan tulajdonságot (vagy annak gyűjteményét) jelenti, amely a vállalkozásod adott termékét ill. szolgáltatását jellemzi, amellyel mások nem rendelkeznek. Ilyen módon elérheted az embereket, akik éppen ezt a megkülönböztető tényezőt keresik.

 

3. Első blogbejegyzés – Mutasd be magad.

Az első blogbejegyzés létrehozásakor érdemes bemutatkozni. Különösen akkor, ha személyes blogról lesz szó, nem pedig vállalati blogról .

Írd meg, hogy ki vagy. Tudasd az olvasókkal, hogy mit csinálsz a hétköznapokban.

A lényeg az, hogy a lényed közelebb kerül az olvasókhoz – megismerhetnek egy kicsit magánemberként.

 

4. Mond el mindenkinek, miért akarsz blogolni.

Rendkívül fontos a motiváció, amely ösztönzött téged a blog elindítására.

Egyrészt az első bejegyzésben érdemes ezt bemutatni az olvasóknak, másrészt pedig a blog megjelenésével kell megmutatnia – hogy tudják, hol vannak és milyen céllal vannak itt.

Ez lehetővé teszi az olvasók számára, hogy gyorsan felmérjék, oldalad képes leszel-e biztosítani számukra azt, amit online keresnek.

 

5. Első blogbejegyzés – Mond el, hogy kinek írsz.

Az első blogbejegyzés szintén remek lehetőség arra, hogy egyértelműen elmond, ki tartozik a célcsoportodba.

A blogbejegyzéseket egy meghatározott okból kell létrehozni, egy meghatározott célcsoport számára – ne akarj mindenkinek, mindenről írni.

A cikkeidnek foglalkozni kell a potenciális érdeklődők problémáival, és megoldást kell azokra adnia.

Meg akarod mutatni a stílusod? Szükséged van egy könnyű tollra, egy jó adag humorra és természetesen sok vizuálisan vonzó fotóra.

Jó az ilyen általános tervezéseket a legelején megcsinálni. A pontosabb stratégiát egyébként a következő hetekben és hónapokban dolgozhatsz ki.

 

6. Mutasd meg milyen előnyökkel jár ha követnek.

A második pontban megemlítettem, hogy jó olyan adottságokat, tulajdonságokat találni, amely megkülönböztet másoktól.

Erre a témára hivatkozva egyszerűen arról van szól, hogy milyen előnyökkel járna a potenciális olvasónak ha követne téged.

A napnak csak 24 órája van. Senkinek sincs ideje rendszeresen böngészni tucatnyi blogot. Legfeljebb egy tucat fontosabb kérdésre koncentrálunk, így a webhelyek “küzdenek” a figyelmünkért.

Az online boltok meggyőznek például a nagyon gyors szállításról, sok pozitív véleményekről, néhány eredeti kiegészítőről és megfizethető árról.

A bloggerek ezt megtehetik például az eredeti írásmóddal, szakmai ismeretekkel vagy vonzó fényképekkel, amelyek kiegészítik a bejegyzéseket.

Vedd figyelembe, hogy ezek értékek – a pozitív szempontok, amelyek meghatározzák, mikor kifejezetten erre a szerzőre koncentrálunk olvasóként.

 

7. Oszd fel a bejegyzést részekre.

Az első blogbejegyzés szerkesztése minden bizonnyal kihívást jelenthet számodra.

Vedd figyelembe, hogyan osztják meg mások a weboldalak tartalmát. Nem találsz nagy, egybefüggő szövegrészeket bennük.

Az egyes cikkeket, elsősorban külön részekre osztják. Minden elem, valami mással foglalkozik.

A szakaszok viszont, több mondattal rendelkező bekezdésekre is fel vannak osztva.

Ez a kialakítás lehetővé teszi az úgynevezett tartalom szkennelést . Ez egy folyamat, amely magában foglalja a bejegyzés gyors “átfutást”, így a főcímre és a bekezdések alcímeire pillantva már tudjuk, vajon a szöveg felkeltette vagy sem, a figyelmünket.

Sőt, az olvasók simán át tudnak ugrani az egyik gondolatról a másik gondolatra. Az információ nem keveredik egymással, minden elem kissé eltérő témát mutat.

 

8. Ösztönözd, hogy reagáljanak a tartalomra.

Ismerek azt a fagylaltboltot , amely olyan vizuálisan vonzó fagylaltot készít, hogy az ügyfelek örömmel közzéteszik fotóikat termékeikről az Instagram-on. Az emberek maguk készítik a tartalmat . Ezt a gondolatot szeretném elmondani nektek.

Nem kell olyan magas szintet elérni, mint az adott példában – tartalomként gondolj pl. Megjegyzésekre is. Minden megjegyzés lehetőséget ad arra, hogy valaki más is csatlakozzon a beszélgetéshez. Sőt, sokszor mások kijelentései a legértékesebbek – lehetővé teszik, a szöveg új tartalommal történő gazdagítását, vagy hogy megtaláld az esetleges hibákat.

Számos cikkünk van ebben a témában, amelyek hasznosak lehetnek Neked ebben a tekintetben:

  • A felhasználók által az üzleti vállalkozás fejlesztésének egyik módjaként létrehozott tartalom
  • Megjegyzések a bloghoz – mit adnak, és mik az előnyeik és hátrányaik?
  • Hogyan ösztönözhetők a bloggal kapcsolatos megjegyzések?

 

9. Első blogbejegyzés – Ellenőrizd a hibákat a szövegben.

Ha az első blogbejegyzésed hibákat tartalmaz, akkor ez sajnos nem jó ómen a jövőre nézve.

Használd a normál szövegszerkesztőkben elérhető alapvető eszközöket.

10. Készíts messzemenő tervet.

Rövidíthetem ezt a pontot az egyik korábbi szövegemre való hivatkozással:

A blogfejlesztés hosszú távú stratégiája – mit érdemes megfontolni?

Ez a bejegyzés számos tippet tartalmaz annak összefüggésében, hogy mit kell tenni annak érdekében, hogy hosszú évekre biztositsd magadnak a feszültségektől mentes blogolást.

Kezdve a domain-tárhely ügyeitől a megfelelő platform kiválasztásáig, a saját márka létrehozásáig és a termelékenység növeléséig.
Valóban olyan fontos az első blogbejegyzés?

Igen, az első blogbejegyzés releváns. Ez nem kétséges.

Véleményem szerint azonban a többi cikk ugyanolyan fontos . Más szavakkal, ne koncentrálj annyira erre az első szövegre, mert csak cselekedned kell. Csak a szabályszerűség és a tapasztalat hozhatja meg a szükséges tanulást, amelyből fontos következtetéseket lehet levonni.

A legfontosabb dolog, hogy egyszerűen csak blogolj.