Az első blogbejegyzés – mire érdemes figyelni

 

Az első blogbejegyzés egy olyan téma, amely minden kezdő bloggert lázba hoz.

Nem csoda, hiszen egy blogot az indítása pillanatában, általában hosszú időre tervezünk.

Ebben a cikkben néhány olyan tanácsot gyűjtöttem össze, amit érdemes szem előtt tartani, amikor az első bejegyzésed írását tervezed. Itt találsz tippeket a tervezéshez, és a tartalomkészítéshez.

Arra biztatlak, hogy olvasd el.

 

Első blogbejegyzés – 10 dolog, amit meg kell említened

 

1. Biztosítsd a megfelelő előkészítést.

Ha a saját blogodat most kezded, akkor nyilvánvaló, hogy szeretnéd ha minél többen, a lehető leggyorsabban megismernék.Tehát jól gondold át , hol értesítheted a potenciális olvasóidat a weboldalad létezéséről.

Ez a facebook profilod lesz? Vagy talán elindítod a saját rajongói oldaladat? Csak organikusan (ingyen) szeretnéd működtetni, vagy támogatni fogod a blogot Google Adds vagy Facebook hirdetésekkel ?

Szeretnél az Adss és a Facebookon kívül, más weboldalakon is megjelenni?

Vagy talán van annyi türelmed és kitartásod, hogy elutasítsd a fizetett hirdetéseket, és a hosszú távú forgalom építésére összpontosítassz, az organikus keresési eredmények segítségével?

Valóban rengeteg lehetőség van. Ezért előzetesen tudnod kell, hol és hogyan fogod weboldaladat népszerűsíteni.
Ne felejtsd el, hogy még a legjobb művészek számára is nehéz lesz alkotni a megfelelő előkészítés nélkül.

 

2. Gondold át a céljaidat, és próbálj meg másoktól különbözni.

Mielőtt létrehozod az első blogbejegyzést, próbálj találni valamit, ami segít megkülönböztetni másoktól.

Mindezt azért szükséges, mert szinte minden iparágban nagyon erős a verseny. Manapság lehetetlen a nyilvánosság figyelmének az elnyerése, ha szürke,unalmas és semmitmondó vagy. Valahogy fel kell hívnod a figyelmet magadra, például egy szűk rés piacot kell megcélozni, vagy egy eredeti ötletet kell készítened a blogod számára.

Hasonló elvet kell alkalmazni az üzleti életben, amikor saját egyedi terméktulajdonságot keresel .

Ez egy olyan tulajdonságot (vagy annak gyűjteményét) jelenti, amely a vállalkozásod adott termékét ill. szolgáltatását jellemzi, amellyel mások nem rendelkeznek. Ilyen módon elérheted az embereket, akik éppen ezt a megkülönböztető tényezőt keresik.

 

3. Első blogbejegyzés – Mutasd be magad.

Az első blogbejegyzés létrehozásakor érdemes bemutatkozni. Különösen akkor, ha személyes blogról lesz szó, nem pedig vállalati blogról.

Írd meg, hogy ki vagy. Tudasd az olvasókkal, hogy mit csinálsz a hétköznapokban.

A lényeg az, hogy a lényed közelebb kerül az olvasókhoz – megismerhetnek egy kicsit magánemberként.

 

4. Mond el mindenkinek, miért akarsz blogolni.

Rendkívül fontos a motiváció, amely ösztönzött téged a blog elindítására.

Egyrészt az első bejegyzésben érdemes ezt bemutatni az olvasóknak, másrészt pedig a blog megjelenésével kell megmutatnia – hogy tudják, hol vannak és milyen céllal vannak itt.

Ez lehetővé teszi az olvasók számára, hogy gyorsan felmérjék, oldalad képes leszel-e biztosítani számukra azt, amit online keresnek.

 

5. Első blogbejegyzés – Mond el, hogy kinek írsz.

Az első blogbejegyzés szintén remek lehetőség arra, hogy egyértelműen elmond, ki tartozik a célcsoportodba.

A blogbejegyzéseket egy meghatározott okból kell létrehozni, egy meghatározott célcsoport számára – ne akarj mindenkinek, mindenről írni.

A cikkeidnek foglalkozni kell a potenciális érdeklődők problémáival, és megoldást kell azokra adni.

Meg akarod mutatni a stílusod? Szükséged van egy könnyű tollra, egy jó adag humorra és természetesen sok vizuálisan vonzó fotóra.

Jó az ilyen általános tervezéseket a legelején megcsinálni. A pontosabb stratégiát egyébként a következő hetekben és hónapokban dolgozhatsz ki.

 

6. Mutasd meg milyen előnyökkel jár ha követnek.

A második pontban megemlítettem, hogy jó olyan adottságokat, tulajdonságokat találni, amelyek megkülönböztetnek másoktól.

Erre a témára hivatkozva egyszerűen arról van szól, hogy milyen előnyökkel járna a potenciális olvasónak ha követne téged.

A napnak csak 24 órája van. Senkinek sincs ideje rendszeresen böngészni tucatnyi blogot. Legfeljebb egy tucat fontosabb kérdésre koncentrálunk, így a webhelyek “küzdenek” a figyelmünkért.

Az online boltok meggyőznek például a nagyon gyors szállításról, sok pozitív véleményről, néhány eredeti kiegészítőről és megfizethető árról.

A bloggerek ezt megtehetik például az eredeti írásmóddal, szakmai ismeretekkel vagy vonzó fényképekkel, amelyek kiegészítik a bejegyzéseket.

Vedd figyelembe, hogy ezek értékek – a pozitív szempontok, amelyek meghatározzák, mikor kifejezetten erre a szerzőre koncentrálunk olvasóként.

 

7. Oszd fel a bejegyzést részekre.

Az első blogbejegyzés szerkesztése minden bizonnyal kihívást jelenthet számodra.

Vedd figyelembe, hogyan osztják meg mások a weboldalak tartalmát. Nem találsz nagy, egybefüggő szövegrészeket bennük.

Az egyes cikkeket, elsősorban külön részekre, szakaszokra osztjuk. Minden elem, valami mással foglalkozik.

A szakaszok viszont, több mondattal rendelkező bekezdésekre is fel vannak osztva.

Ez a kialakítás lehetővé teszi az úgynevezett tartalom szkennelést. Ez egy folyamat, amely magában foglalja a bejegyzés gyors “átfutást”, így a főcímre és a bekezdések alcímeire pillantva már tudjuk, vajon a szöveg felkeltette vagy sem, a figyelmünket.

Sőt, az olvasók simán át tudnak ugrani az egyik gondolatról a másik gondolatra. Az információ nem keveredik egymással, minden elem kissé eltérő témát mutat.

 

8. Ösztönözd azt, hogy reagáljanak a tartalomra.

Ismerek egy fagyizót , amely olyan vizuálisan vonzó fagylaltot készít, hogy az ügyfelek örömmel közzéteszik fotóikat termékeikről az Instagram-on. Az emberek maguk készítik a tartalmat . Ezt a gondolatot szeretném elmondani nektek.

Nem kell olyan magas szintet elérni, mint az adott példában – tartalomként gondolj például a “Megjegyzésekre” is. Minden megjegyzés lehetőséget ad arra, hogy valaki más is csatlakozzon a beszélgetéshez. Sőt, sokszor mások kijelentései a legértékesebbek – lehetővé teszik, a szöveg új tartalommal történő gazdagítását, vagy hogy megtaláld az esetleges hibákat.

Számos cikkünk van ebben a témában, amelyek hasznosak lehetnek Neked ebben a tekintetben:

  • A felhasználók által az üzleti vállalkozás fejlesztésének egyik módjaként létrehozott tartalom
  • Megjegyzések a bloghoz – mit adnak, és mik az előnyeik és hátrányaik?
  • Hogyan ösztönözhetők a bloggal kapcsolatos megjegyzések?

 

9. Első blogbejegyzés – Ellenőrizd a hibákat a szövegben.

Ha az első blogbejegyzésed hibákat tartalmaz, akkor ez sajnos nem jó ómen a jövőre nézve.

Használd a normál szövegszerkesztőkben elérhető alapvető eszközöket.

10. Készíts messzemenő tervet.

Rövidíthetem ezt a pontot az egyik korábbi szövegemre való hivatkozással:

A blogfejlesztés hosszú távú stratégiája – mit érdemes megfontolni?

Ez a bejegyzés számos tippet tartalmaz annak összefüggésében, hogy mit kell tenni annak érdekében, hogy hosszú évekre biztositsd magadnak a feszültségektől mentes blogolást.

Kezdve a domain-tárhely ügyeitől a megfelelő platform kiválasztásáig, a saját márka létrehozásáig és a termelékenység növeléséig.
Valóban olyan fontos az első blogbejegyzés?

Igen, az első blogbejegyzés releváns. Ez nem kétséges.

Véleményem szerint azonban a többi cikk ugyanolyan fontos . Más szavakkal, ne koncentrálj annyira erre az első szövegre, mert csak cselekedned kell. Csak a szabályszerűség és a tapasztalat hozhatja meg a szükséges tanulást, amelyből fontos következtetéseket lehet levonni.

A legfontosabb dolog, hogy egyszerűen csak blogolj.