Oldal kiválasztása

Utoljára frissítve: 2024.04.12. | Szerző: Online Vállalkozz

Milyen gyakran frissítsük a weboldalunkat

 

A weboldal frissítése olyan feladat, amelyet mi is gyakran vállalunk ügyfeleink különféle típusú webhelyein.

Az okok, melyek miatt ez a fajta szolgáltatást megrendelik töllünk, a legkülönfélébbek lehetnek. Lehet a növekvő versenytársaktól kezdve az weboldal elavult megjelenésén keresztül a látogatók visszajelzéséig bármi.

Ebben a bejegyzésben nyolc olyan esetet sorolunk fel, amikor a webhely frissítés szükségessé válik. Általában jól teszed, ha időről időre korszerűsíted a weboldaladat, de bizonyos helyzetekben ez egyszerűen kötelező.

Milyen helyzetekről beszélünk? Az alábbiakban olvashatsz ezekről bővebben.

 

Weboldal frissítése – mikor kell ezt elvégezni?

 

1. Változások az ajánlatban.

A vállalatok által kínált termékek, szolgáltatások köre változhat.
Pl.: Ez történik mind az elvégzett szolgáltatások körének megválasztása, mind pedig a nyújtásuk módja esetén.

Az utóbbi években mi is meglehetősen erősen leszűkítettük tevékenységeink körét – annak érdekében, hogy a fontosabb feladatokra összpontosíthassunk, miközben a kevésbé fontos tevékenységektől megszabadultunk.

Ha a vállalkozásában ilyen típusú változás történik, akkor az adott webhelynek tükröznie kell azt. Ennek oka nagyon egyszerű – a vállalat webhelyét a lehető legfrissebbre kell frissíteni.

Mellesleg adunk neked egy olyan szöveget, amely érdekelhet téged: hogyan lehet bemutatni a vállalati szolgáltatásokat a weboldalon?

 

2. A kapcsolattartási adatok módosítása.

Megváltoztatod a telefonszámokat? Másik helyre költözi irodád? Megváltoztak a vállalati e-mail címek?

Ha a fent említett helyzetek bármelyike ​​előfordul, akkor a weboldal frissítését kötelező elvégezni.

A pontos elérhetőség feltétlenül szükséges. Biztosan nem akarod, hogy a potenciális (vagy jelenlegi) ügyfelek nehezen vagy egyáltalán ne lépjenek kapcsolatba veled, ez egy magától értetődő kérdés.

 

3. Az oldal pozíciójának csökkenése a keresési eredmények között.

Sok vállalat különféle eszközökkel (például Ahrefs ) figyeli webhelye láthatóságát , amelynek köszönhetően ellenőrizheti a pozíciót a keresési eredmények között.

Ha a pozíciód esik, vagy zavaró jeleket észlelsz, ideje lehet változtatni.

Ne feledd, hogy nem mindig az oldal kialakítása a felelős. Lehet, hogy a versenytársak olyan tevékenységeket végeznek, amelyek növelik webhelyeik pozícióját. Ha ez a helyzet, akkor érdemes javítani webhelyed minőségét, és visszatérni a versenybe, hogy újra a legmagasabb pozícióban legyél.

 

4. Gyenge eredmények a Google Analytics szolgáltatásban.

A weboldalunk frissítését a Google Analytics statisztikáiban látottak is befolyásolhatják.

A statisztikák gyors áttekintés gyakran rengeteg ötletet kínál a tervezéshez.

Növekszik a visszafordulási arány? Az oldalon töltött átlagos idő egyre rövidebb?

Ezek a helyzetek, amelyek kételyeket ébresztenek, okot adhatnak a weboldal frissítés megkezdéséhez.

 

5. A weboldal kialakítás szempontjából emelkedj ki a versenytársaid közül.

A vállalatok különféleképpen próbálnak növekedni. Az egyik meglehetősen általános szempont, amely változtatásokat igényel, egyszerűen a divat vagy a jelenlegi trendek.

Szándékosan megkülönböztettem a trendeket a divatól, mert véleményem szerint ezt két oldalról kell vizsgálni.

A divat – több teret enged, hogy saját belátásunk szerint cselekedjünk. Jelenleg a minimalista webhelyekre, és egyszerűen azokra a webhelyekre összpontosít, amelyekben főként a tartalomra összpontosítanak a késszítők, nem a “csomagolásra”.

Tehát megengedhetsz magadnak annyi időt, és alkalmazhatod a minimalizmust, mert ez a megközelítés szinte minden esetben működik. Ez az a webhely, amelyben nincs tűzijáték, de esztétikai szempontból kellemesnek tűnik, és olyan információkkal rendelkezik, amelyekre a felhasználóknak szükségük van, szóval kiállja a vizsgát.

Azt is megkülönbözteti a trendeket, mert az a benyomásom, hogy nem ízlés, hanem közvetlenül az igények eredményei.

A lehetséges kifejezéseket sugalló keresőmotor , a becsült cikkolvasási idő, a vízszintes sáv növekedése az oldal görgetésével együtt – sokuk számára ezek az “ízek”, amelyeknek köszönhetően a webhelyek felfedezése egyszerűbb.

A weboldal frissítését ezért jellemzően megjelenés és használhatóság szempontjából szokták elvégezni, hogy ne kerüljenek távol a versenytársaktól.

 

6. Nem megfelelően SEO optimalizált oldal.

Időnként egy olyan pillanatra elegendő egy eszköz, mint a Screaming Frog , hogy megtudja, az adott oldal SEO optimalizálási állapota megfelelő-e.

  • “Csúnya” URL-ek
  • nincs H1, H2 és H3 fejléc
  • a fent említett nem megfelelő címsorok
  • a metacímkék figyelmen kívül hagyása
  • nincs beillesztési érték a képek ALT attribútumaiba
  • nem zabványos karakterek elhelyezése az URL címekben
  • olyan aloldalak jelenléte a Google indexében, amelyeket ki kell zárni

Ezek a SEO abszolút “alapjai”, amelyek általában megtalálhatók a különféle webhelyeken.

Ezért győződj meg arról, hogy webhelyed állapota e tekintetben nem tér el a normálistól. A hiányosságok, olyan kiaknázatlan potenciálhoz vezetnek, ami azt eredmáényezi, hogy webhelyed nem feltétlenül a kívánt képet mutatja.

Sőt, hogy a weboldal frissítése a SEO kontextusában viszonylag egyszerű feladat, ha a WordPress alapú weboldalról beszélünk .

Ennek a CMS rendszernek számos lehetősége és kiegészítése van, amelyeknek köszönhetően gyorsan beállíthatjuk a weboldal SEO-ját. Itt nagymértékben felvillant a Rank Math felé – a SEO-t támogató plugin felé , amely véleményünk szerint sokkal jobb, mint a túlértékelt Yoast SEO.

Néhány évvel ezelőtt ilyen változtatást hajtottunk végre cégünk webhelyén, és rendkívül elégedettek vagyunk az eredményekkel, ezért magabiztosan ajánlom ugyanazt a lépést.

 

7. Az A / B tesztek nem kielégítő eredményei.

Szeretem az A / B tesztelést . Időnként még egy látszólag kicsi változás is jelentősen növelheti az eladások mennyiségét, vagy hozzájárulhat ahhoz, hogy a webhelyen töltött átlagos idő jelentősen meghosszabbodik.

Dióhéjban ez arról szól, hogy a weboldal egyes részeinek, összetevőjének különböző változatait teszteljük.

Például, két hétig az árajánlat oldal teljesen más lehet, mint a következő két hétben. Később a kapott eredményeket gondosan összehasonlítjuk – ha az adatminta elég nagy, akkor az eredmények alapján meg tudják mondani, melyik formátum variánsát kell megtartanunk.

Összefoglalva: erősen ajánlott a weboldal frissítése az A / B tesztekkel kapott eredmények alapján.

 

8. Felhasználói javaslatok.

Előfordul, hogy a látogatóknak megvannak a saját ötleteik és javaslatai.

Nagyon sokat kapunk belőlük maguknak, és be kell vallanom, hogy néhány észrevételt felhasználtunk weboldalunk új verziójának felépítésekor.

Ha közönsége bármilyen javaslattal felveszi Önnel a kapcsolatot, ne becsülje alá őket. Végül is a weboldalakat kedvelni kell és kiszolgálni kell őket.

 

Miért fontos a weboldal frissítése?

A weboldal frissítése fontos pillanat minden webhely számára. Ezt nem szabad felelőtlenül, félvállról vennünk, mert online vállalkozóként mindannyiunknak közös célunknak kell lennie – a weboldalunk látogatóihoz való alkalmazkodásnak.

A jelenlegi ajánlat, a pontos elérhetőség, a jelenlegi tendenciákhoz való alkalmazkodás, a rendelkezésre álló technológiák használata – mindezt tükröznie kell a weboldaladnak.

Share This