Mi a különbség a drózváz, prototípus és a mockup között

 

A drótváz, mockup és prototípus, a weboldal készítés során sokszor használt kifejezések.

Gyakran használják őket egymás szinonimájaként, és valóban meglehetősen zavaros, hogy melyiknek mi a szerepe, mikor használjuk őket és mit jelentenek.

Ebben a cikkben elmagyarázzuk, mi rejlik az egyes kifejezések mögött, és információt nyújtunk a prototípus készítési eszközökről.

A drótvázak, modellek és prototípusok valójában a tervezési folyamat különböző szakaszai.

A Drótváz a termék egyszerű megjelenítéssel való ábrázolásának egyik módja, amely hatékonyan meghatározhatja a terv szerkezetét és elemeit. A drótváz alapvető ábrázolás. A drótváz megtervezésének nem kell átfogónak lenni, de ki kell fejezni a tervezési ötleteket, és nem szabad kifelejtenünk belőle a fontos alkotóelemeket. A drótváz az a csatorna, amely segít a csapat tagjainak jobban megérteni projekteket.

A Mockupok-nak (amelyek valósághű tervezési diagramok) esztétikailag kell megjeleníteni az információs kereteket, a tartalmat és a funkciókat. A drótvázzal ellentétben a mockup grafikai ábrázolása sokkal jobb, már olyan mint a késztermék, de nem interaktív, nem kattintható. Ez akkor lehet hasznos, ha például egy képet szeretnénk alkotni a megrendelők számára arról, hogy a késztermék hogyan fog majd kinézni, és segít a csapat tagjainak is a termék vizuális áttekintésében.

A prototípus nagyon közel áll a késztermékhez. Itt lehet szimulálni a folyamatokat, és tesztelni a felhasználókkal való interakciót. A korai prototípuskészítés sok fejlesztési költséget és időt takaríthat meg, így a termék háttér folyamatainak felépítése és szerkezete nem lesz ésszerűtlen és hiábavaló a felhasználói felület használhatatlansága miatt. A prototípus kiváló eszköz a felhasználók vissza csatolásához (visszajelzéshez) és a termék teszteléséhez.

Hogyan válasszunk ki egy eszközt?

Amikor új eszközöket kipróbálunk, mindig szembesülünk a következő három kérdéssel:

  • Érdemes időt töltenem ennek a megtanulásával?
  • Mennyi ideig tart hozzászoknom az új eszközhöz?
  • Mennyire egyszerűen lehet elkészíteni egy prototípust ezen eszköz használatával?

Mielőtt új eszközről döntenénk, érdemes megfontoln a következő kérdéseket:

  • Használhatjuk az eszközt webhelyek, asztali vagy mobil alkalmazások prototípusához?
  • Drótvázat, mockupot vagy prototípust szeretnék készíteni, és milyen követelményeknek kell eleget tennem egy adott szerszámmal kapcsolatban?
  • Milyen funkciókra van szükségem, ha fejlesztőkkel és más tervezőkkel dolgozom?
  • Mennyire drága az eszköz? Megéri?

Ezután szeretnék bemutatni néhány prototípus készítő eszközt.

Milyen eszközök állnak rendelkezésre drótvázakhoz, mockupokhoz és prototípusokhoz?

Mockplus és Balsamiq Mockup drótvázakhoz és prototípusokhoz.

A Mockplus segítségével könnyedén létrehozhat mockupokat mobil és asztali alkalmazásokhoz. Programozási ismeretek nélkül elsajátítható ezt az eszközt. Egyszerűen a drop and drag segítségével interakciókat hozhatunk létre.

Előre megtervezett elemei, például felbukkanó menük és képi karusszelek szintén kiemelésre érdemesek. Ezen felül a Mockplus támogatja a csapat együttműködését.

A Mockplus lehetővé teszi a mockupok gyors és egyszerű létrehozását.

Ha csak drótvázra van szükséged, használhatod a Balsamiq Mockup-ot. Interfész-kezelése egyszerű, az általa készített drótvázak egyedi, kézzel festett stílusban és egyszerű vonalakkal rendelkeznek. Ez az eszköz számos általánosan használt összetevőt kínál, amelyek lehetővé teszik a tervezők számára, hogy inkább a tervezésre összpontosítsanak, mint a vizuális effektusokra. Azonban az interaktív tervezésnél a Balasmiq teljesen használhatatlan.

Ha csak drótvázat kell készítened, használhatod a Balsamiq Mockup-ot. Interfész-kezelése egyszerű, az általa készített drótvázak egyedi kézzel festett stílusúak és egyszerű vonalakkal rendelkeznek. Ez az eszköz számos általánosan használt összetevőt tartalmaz, amelyek lehetővé teszik a tervezőknek, hogy inkább a tervezésre összpontosítsanak, mint a vizuális effektusokra. Amikor azonban az interakciótervezésről van szó, a Balasmiq teljesen haszontalan.

Sketch, Photoshop és Illustrator a mockupokhoz.

A Sketch egy egyszerűen és könnyen használható vektor-tervező eszköz, amely nagyon hatékony a mockup tervezésében. Hátrányai: nem rendelkezik dinamikus vagy interaktív funkciókkal, ami nem segíti elő a termék tulajdonságainak bemutatását és a kapcsolódó logika megvalósítását; Kizárólag Mac platformon használható, jellemzői, hogy a hierarchikus struktúra összhangban van a prototípus fájllal; A gyakran használt funkciók teljesek, a gyorsbillentyűk ésszerűek és kényelmesek; Különböző összetevő könyvtárak és sablonok, amelyek nagyon nagylelkűek; A Plug-in könnyen telepíthető, és a könyvtár gyorsan fejlődik.

Egyes, a vizuális dizájnra szakosodott tervezők a Photoshop és az Illustrator segítségével prototípusokat vagy drótvázokat tervezhetnek, mivel ezeket rendszeresen használják. Ugyanakkor mindkettő használata viszonylag körülményes, mivel könnyen rajzolhatunk velük modelleket és folyamatábrákat , de nem tudunk készíteni interaktív terveket , és nem is boldogulnak jól, a megjegyzés és kommentár szövegekkel.

Következtetés – Drótváz, Mockup, Prototípus

Ezeknek az eszközöknek vannak előnyei és hátrányai. Az hogy melyik eszköz jobb, attól függ, hogy drótváz, mockup vagy prototípus tervezéshez szeretnénk-e használni. Elsősorban a Mockplus-ot használom prototípusok tervezésére, mivel ez egyszerűen használható és megfizethető. Remélem, hogy ez a bejegyzés és az itt bemutatott prototípus készítő eszközök segíthetnek Neked.