Keresőoptimalizálási folyamat rendszeres javítása

 

Keresőoptimalizálási folyamat javítása során egyre nagyobb forgalmat irányítunk a weboldaladra az organikus keresések segítségével.

Biztosítjuk, hogy a Google kereső megtalálja a weboldalad, és az a lehető legjobb pozíciókban jelenjen meg a számodra fontos kulcsszavakra.

Ezt kulcsszókutatás , on-page optimalizálás, off-page optimizálás és technikai SEO segítségével végezzük.

Miután befejeztük az optimalizálást az adott webhelyen, növekszik a weboldalra mutató organikus forgalom, valamint a kiválasztott kulcsszavak rangsorolása. Ezenkívül igyekszünk, hogy növekedjen az átváltási arány és az átkattintási arány is.

Minden jó SEO projektnek tartalmaznia kell egy mutatót a siker mérésére. Honnan tudhatjuk, hogy a keresőoptimalizálás működött-e? Honnan tudhatjuk, ha esetleg kudarcot vallott? Honnan tudhatunk egyáltalán bármit is?

Tisztában kell azzal lennünk, hogy használnunk kell egy mérési folyamatot, majd folyamatosan analizálni kell mikor mit csináltunk és annak hatására mi változott.

Mindig azt mondom, hogy a SEO maraton, és sokáig tarthat, amíg a komolyabb eredmények megjelennek. Az erdmények megjelenésében hatalmas eltérések lehetnek az egyes iparágak között.

Van, hogy néhány hét alatt rendkívüli javulást lehet elérni, más iparágakban viszont akár hónapokig vagy akár egy évig is eltarthat ez a folyamat. Ez attól függ, hogy mekkora a verseny a szóban forgó kulcsszavakra.

Ha többtucat agilis, következetes és elszánt vállalkozás (webhely) verseng az első tíz helyért, akkor természetesen, sokkal nehezebb elérnünk, hogy az első oldalon tudjunk megjelenni a Google találati listáján.

Ezért fontos a keresőoptimalizálási folyamat javítása.

 

Mi a keresőoptimalizálási folyamat javítása?

A keresőoptimalizálási folyamat javítása a weboldal megjelenésének javítása a SERP-ben.

Emlékszel, hogy mondtam, hogy minden SEO projektnek időre van szüksége?

Ezeket a mutatókat kell használnunk annak biztosítása érdekében, hogy a keresőoptimalizálás működjön.

Itt található néhány alapvető keresőoptimalizálási folyamat, melyek javítása a rangsorolás javulását eredményezi.

 

Ellenőrzés

Keresőoptimalizálási folyamat javításának elkezdésénél az egyik első dolog, amelyet elkezdünk, az a kulcsszófigyelés.

A keresőoptimalizálás megkezdésekor kulcsszókutatást végeztünk, hogy segítségével kiválaszthassuk webhelyedhez a megfelelő kulcsszavakat.

Most, hogy kiválasztottuk és optimalizáltuk ezeket a kulcsszavakat, meg kell győződnünk arról, hogy nyomon követjük őket, hogy megtudjuk, hogyan teljesítenek.

Speciális eszközökkel rendelkezünk, amelyek lehetővé teszik, hogy nyomon tudjuk követni a webhelyed kulcsszavainak rangsorában hétről hétre.

Ha azonban nem figyeljük a kulcsszavakat, akkor fogalmunk sincs arról, hogy webhelyed hogyan rangsorolódik. Ez az egyik oka annak, hogy a keresőoptimalizálási folyamat rendszeres javítása fontos feladat.

 

Elemzés

A keresőoptimalizálási folyamat javításának másik aspektusa az analitika. Figyelemmel kísérjük a weboldal forgalmát, és elemezzük, ami ott történik. Több forgalom érkezik a webhelyedre? Honnan jön a forgalom? Mit csinálnak a látogatók a weboldaladon?

Nagyon pontos képet kapunk arról, hogyan működik a SEO, ha megnézzük a látogatók tevékenységeit. Ehhez csupán néhány dolgot kell elemezni.

 

Átkattintási arány (CTR)

Az átkattintási arány (CTR) azon emberek arányát mutatja, akik látják a weboldalad adatait a keresőmotor találati oldalain (SERP), majd átkattintanak a webhelyedre. Ezt nyomon követhetjük a Google Analytics szolgáltatásban.

Ez miért fontos? Mert ha az emberek látják a weboldalad tartalmát, és valamilyen okból nem reagálnak rá, akkor ez azt sugallja, hogy úgy gondolják, weboldalad nem ad választ a kérdéseikre.

Ezután elemeznünk kell, hogy miért van ez így, valószínűleg módosítani kell a weboldaladon a tartalom szövegének üzenetét, vagy a meta-adatokat a jobb CTR elérése érdekében.

 

Szerves forgalom

Természetesen a webhely forgalmának általános növekedését szeretnénk látni, de vannak olyan tényezők, amelyek miatt ez nem történhet meg akkor sem, ha növekszik az organikus forgalom. Tehát arra kell törekednünk, hogy kiszűrjük a forgalmat, hogy megnézzük, mi történik az organikus látogatókkal, vagy azokkal a webhely felhasználókkal, akik keresőmotorok használatával jutnak el a weboldaladra.

 

Visszafordulási arány

Egy másik dolog, amelyet a keresőoptimizálás után megvizsgálunk, az a visszafordulási arány.

A visszafordulási arány azon felhasználók százaléka, akik megtekintenek egy oldalt, és elhagyják a webhelyet anélkül, hogy más oldalakat is megnéznének.

Általában ez azt jelenti, hogy nem találják meg azt, amit keresnek. (Bár más esetekben ez azt jelenti, hogy pontosan megtalálták, amit keresnek, és Pl.: felhívtak téged.) A blog bejegyzéseknél általában magasabb visszafordulási arányt észlelünk, mint a webhely más részein.

Ha egy felhasználó, a blog egy adott aloldalára megy, akkor valószínűleg elolvassa, amire szüksége van, és utána elhagyja azt.

Ha azt tapasztaljuk, hogy egyes oldalakon a visszafordulási arány az átlagosnál magasabb, vagy egy ideje jelentősen romlott, akkor a jelek szerint az oldal nem jól teljesít. Lehet, hogy frissítened kell a tartalmat, hozzá kell adnod egy linket,  vagy gombot, esetleg vizuális változtatásokat kell végrehajtanod rajta.

 

Javítások

A folyamatos fejlesztésekhez szükséges változtatásokhoz a weboldalon zajló események megfigyelése és elemzése szükséges.

Egy ügyfelünk esetében, akinél keresőoptimalizálást végeztünk, néhány hónap múlva észrevettem, hogy egy kulcsszóra semmiféle javulás nem történt.

Kicsit mélyebb vizsgálat után láttuk, hogy bár ez a téma tekintetében egy releváns kulcsszó volt, a weboldaluk tartalma nem éppen arról szólt, mint amit a Google szerint a felhasználók a keresés során beírnak.

Tehát alapos kulcsszó kutatást végeztünk és találtunk egy másik kulcsszót, amelyről azt gondoltuk, hogy megfelelőbb lenne.

Az oldalt újra optimalizáltuk az új kulcsszóhoz, és egy hónapon belül láttuk, hogy a Google rangsorolja a webhelyet az adott kulcsszóra. Nem volt az 1. oldalon, de az eredményei jobbak voltak, mint az előző kulcsszónak, több hónap elteltével, bármiféle haladás nélkül.

És természetesen a célunk az, hogy továbbra is javulást tapasztaljuk e kulcsszóval kapcsolatban.

 

Új lehetőségek keresése

A keresőoptimalizálás rendszeres javításának másik fontos célja, hogy új lehetőségeket találjunk a webhely forgalmának növelésére. Ezeket a lehetőségeket használhatjuk fel annak érdekében, hogy több szerves forgalmat érjünk el webhelyedre. Ha a weboldaladdal kapcsolatban nem keressük és figyeljük ezeket a lehetőségeket, akkor könnyen elszalasztod a hatékonyabb optimalizálás lehetőségét!

 

A keresőoptimalizálás folyamatosan változik

A keresőoptimalizálási folyamat rendszeres javításának egyik legfontosabb oka az, hogy a keresőoptimalizálás folyamatosan változik.

A Google folyamatosan frissíti az algoritmusokat. Ha nem figyelünk erre, akkor a weboldal pozíciója a változás után csökkenhet, és még csak nem is vennénk észre.

A vizsgálat során megtudhatjuk, mikor működik jól vagy rosszul a webhelyed. Felmérhetjük, hogy miért lehet ez, és szükség szerint megváltoztathatjuk az irányt.

A keresőoptimalizálási folyamat rendszeres javítása, a SEO fontos szempontja.