Hogyan használhatod a Pinterest üzleti célokra

 

Nem tudod, mi a Pinterest? Szeretnéd megtudni, hogyan működik ez a weboldal, és hogyan használhatod az általa kínált lehetőségeket üzleti célokra? Ha igen, akkor a megfelelő helyen vagy. Készítettünk egy teljes útmutatót a Pinterestről a  számodra, tele hasznos információkkal és tippekkel. Segít megérteni, hogyan működik, és hogyan használható a Pinterest üzleti célokra, és hogyan tudod azt felhasználni az online jelenléted megerősítésére. Nézzük a részleteket!

A Pinterest olyan vizuális közösségi hálózati platform, amely hasonló egy online kívánságlistához. Ha nem használja ezt a platformot termékeinek vagy szolgáltatásainak reklámozására, akkor veszteséges lesz.

Tudtad, hogy a Pinterest felhasználók több mint 87% -a megvásárol egy terméket e webhelyen való megjelenése miatt?

Mielőtt regisztrálnál, és elkezdenéd a pinek készítését, olvasd el a számodra elkészített tippeket. Itt van minden, amit tudnod kell a Pinterest üzleti vállalkozáshoz történő felhasználásáról.

A Pinterest alapvető ismerete

A Pinterest szolgáltatásban a felhasználók megosztják és mentik a tartalmakat tábláknak nevezett virtuális gyűjteményekben. A platform 175 millió aktív felhasználójának többsége nő, és kb. 2 millió ilyen tartalmat juttatnak el naponta a vásárlókhoz – mondják az Omnicore Ügynökség statisztikái. Fontos szempont, hogy több ezer ember használja a Pinterest-et ugyanolyan gyakorisággal, mint az Instagramot. Az első közösségi hálózat előnye azonban a másodikhoz képest az oldal látogatók átlagéletkora, amely 40 év. Ez a világ minden tájáról származó statisztika. Magyarországon a Pinterest még nem ért el ilyen lenyűgöző eredményeket.

A becsült felhasználók száma jelenleg több mint 1 millió. 

Elég sok! Igaz? 

Természetesen kevesebb, mint az igazi óriások, a Facebook vagy az Instagram. Emlékezzünk azonban arra, hogy ez a közösségi hálózat teljesen más módon vonzza be a felhasználókat. A Pinterest segítségével növelni fogod a webhelyed, blogod vagy webáruházad forgalmát, függetlenül attól, hogy milyen típusú és méretű iparágban működik vállalkozásod! 

Érdemes minden erőfeszítést megtenni az 1 milliós közönség figyelmének felkeltésére. 

Nem tudod, hogyan kell csinálni? 

Ne aggódjon! A cikk többi részében lehetőséged nyílik tippeket elsajátítani, amelyek segítségedre lesznek ebben!

Bár a Pinteresten szinte bármit megtalálhatunk – a weboldal kategóriái a lehetőségek teljes skáláját lefedik, a művészetektől a technológiáig, ez a weboldal kézműves alkotások, receptek, divat, belsőépítészet és egészséggel kapcsolatos információk központjaként vált ismertté.

A vállalkozásunk számára fontos hogy regisztráljunk egy vállalati fiókot. Ehhez használhatjuk a regisztráció fő oldalát, ahol elérhető a személyes és üzleti profil egy változata. Érdemes megjegyezni, hogy az üzleti profil választása ingyenes. 

Miért használd a vállalati profilt a Pinteresten? Ennek köszönhetően hozzáférhetsz olyan funkciókhoz, mint például az analitikai eszközök, amelyek segítenek meghatározni üzleti stratégiát.

Hogyan lehet a Pinterestet használni az üzleti életben?

Vizsgáld meg jobban a népszerű témákat és kulcsszavakat.

A Pinterest trendjeinek ismerete segít eldönteni, melyik tartalmat kell rögzíteni. Például, ha észreveszed, hogy sok „barkácsolás” projekt egyre népszerûbb, ideje lenne megkeresni és megosztani a barkácsoláshoz kapcsolódó anyagokat, amelyek fontosak lehetnek vállalkozásod számára.

Minden alkalommal, amikor összekapcsolod a növekvő népszerűségű szálakat márkáddal, könnyebben felfedezhetik vállalkozásod a Pinterest segítségével.

 

Egyre több ember fogja így megnézni a termékeid vagy szolgáltatásaid!

TIPP: Használj népszerű kulcsszavakat a létrehozandó tartalom típusának meghatározásához. Keress releváns kulcsszavakat: írj be egy kifejezést a keresőbe, és vizsgáld felül a javaslatokat a keresősáv alatt, majd helyezd el őket címekben és leírásokban.

Ismerjenek meg jobban! 

A Pinterest hirdetéseid vagy a reklámozott tűk “normál” üzenetnek tűnnek ezen a szociális hálózaton. Az egyetlen különbség az, hogy ha több embert akarsz elérni, akkor külön kell fizetned ezért.

A statisztikák szerint a Pinterest látogatóinak körülbelül 73% -a állítja, hogy a márkák által létrehozott tartalom hasznosabbá teszi ezt a szolgáltatást, 61% -uk pedig az adott vállalkozás ajánlatának megismerése után vásárolta meg a terméket.

TIPP: A földrajzi célzás használatával a hirdetésed csak egy adott területen élő emberek számára jeleníthető meg. A felhasznált témától és kulcsszavaktól függően a Pinterest hirdetése nagy előnyöket jelenthet. Ha a felhasználók látják a hirdetést és újra kijelölik azt, akkor további megtekintéseket kaphat.


A népszerűsített csapoknak hógolyó hatása lehet, amely növeli a pinek láthatóságát, amelyért fizet. A feltétel az, hogy a támogatott csapok hasznosak és “normál” bejegyzésekre hasonlítsanak. Az ilyen tevékenységek minden bizonnyal több nyereséget eredményeznek!

Kutatás és elemzés a Pinterest Analytics segítségével

Szeretnéd tudni, hogy ki jeleníti meg az oldalt és a csapokat? A Pinterest Analytics gyors! Ez az eszköz lehetővé teszi a címzettek demográfiai adatainak megismerését és azt is, hogy a webhelyed felhasználói milyen eszközöket használnak.

Ezenkívül van egy olyan funkció,amivel megjeleníthetsz adatokat a profilod és a kötelezettségvállalások átlagos napi nézetein. Ennek köszönhetően nagy mennyiségű tudást szerezhetsz a navigációról és az analitikai adatok megértéséről, majd felhasználhatod ezeket a célcsoport további meghatározására.

Adj “Pin” gombot a weboldaladhoz

Láttál már valaha olyan webhelyet, ahol egy kis piros Pinterest gomb lebegett a kép felett? Ez egy Megjelölő gomb, amely lehetővé teszi ennek a közösségi hálózatnak a felhasználói számára, hogy könnyen rögzítsék a tartalmat a táblájukra közvetlenül a weboldaladról.

A „Pin” gomb hozzáadása a webhelyhez megkönnyíti a tartalom megosztását közvetlenül a weboldalról, ami azt jelenti, hogy akár az összes oldaladra látogató ember megteheti ezt. 

Készíts szórakoztató, egyedi tartalmat

Sokféle módon lehet szórakoztató és egyedi tartalmat létrehozni, miközben a márkád népszerűsíted. Készítettünk  meked néhány tippet, melyek minden iparágban működnek!

  • Készíts ajándék útmutatót. Ne rögzítsd termékeid a táblákhoz. Ünnepekre vagy más alkalmakra hozz létre egy új táblát, amely ajándék útmutatóként használható. Add hozzá termékeid, valamint más márkák termékeit, hogy azok ne tünjenek hirdetésnek.

  • A lejátszási listák megjelenítése. Nem kell korlátoznod magad a képek rögzítésében. Próbáld meg csatolni a YouTube-on található zenei videókat egy lejátszási lista létrehozásához.

  • Hozz létre egy olvasási listát. Írj átgondolt cikkeket és könyveket a vállalkozásoddal kapcsolatban a Pinterest segítségével, hozz létre táblázatokat minden olyan általad jónak tartott olvasmányról, amely szerinted érdekes lehet a látogatók és az ügyfelek számára. Titkos táblákat is készíthetsz minden olyan kiadványról, amelyeket szabadidődben el szeretnél olvasni vagy megosztani a jövőben. Az a márka értékes, amelyről értékes információkat szerezhetsz. 

  • Készítsen ajándékokat. Ha versenyt vagy promóciót rendezel, rögzítsd azt a megfelelő táblákra a cég Pinterest oldalán. Ily módon több embert vonsz be a kampányba!

 

Használj gazdag csapokat

A gazdag csapok olyan speciális csapok, amelyek megkönnyítik és simábbá teszik a platform használatát. Ezek a csapok a képen kívül információkat tartalmaznak, egy kattintási linket és a tű leírását. Jelenleg négyféle gazdag csap van.

  • Cikk csapok: a cikkcsapok azt jelentik, hogy a felhasználók automatikusan láthatják a cikk címét, a szerzőt és a leírást, ami jelentősen leegyszerűsíti a keresést, és megkülönbözteti őket a platformon található egyéb tartalmaktól.

  • Termékcsapok: A termékcsapok megkönnyítik a vásárlást a Pinterest oldalon. Megmutatják, hol lehet megvásárolni a terméket, az aktuális árat és a termékoldalra mutató közvetlen linket. A termékcímkék valós időben változnak.

  • Receptek: Az ellentétben a szokásos tűvel, amely kézzel írja be a képet és leírást, ezek a recept-specifikus gazdag tűk fontos információkat mutatnak, például a szükséges összetevőket és azok mennyiségét, a főzési időt és az adagolási információkat.

  • Alkalmazásnevek: A Rich Pins legújabb Pinterest kiegészítése lehetővé teszi az alkalmazás megosztását és letöltését közvetlenül a weboldalon.

Vegyen részt és hozzon létre csoportos táblákat

A csoport tábla egy megosztott tábla, egy együttműködés a tábla tulajdonosok között. Ez egy nagyszerű megoldás, ha egy nagyszabású projekten dolgozol, mert sok ember megnézheti az táblát és ötleteket rögzíthet.

Ezen felül ez egy egyszerű módszer több ember elérésére – a felhasználók többsége általában csoportokat figyel. A tábla tulajdonos közönsége, a csoportjához tartozó más táblatulajdonosok közönségével együtt látja őket.

Hogyan használható a Pinterest üzleti célokra – Összegzés

Ha vállalati fiókod aktívvá teszed a Pinterest-ben, akkor egyre nyereségesebbé válhat a termékek vagy szolgáltatások napi értékesítése.

Ehhez ne felejts el népszerű kulcsszavakat használni.h Használd a promóciós lehetőséget, és elemezd az eredményeket a Pinterest Analytics segítségével. Ezenkívül adj hozzá egy „pin” gombot a weboldaladhoz, használd a Rich Pinst és vegyél részt a csoportok tábláiban a elérhetőség növelése érdekében.

Reméljük, hogy a fent leírt tippek segítenek Neked abban, hogy sikeres legyél ebben a közösségi hálózatban.

Sok szerencsét!