Oldal kiválasztása

Utoljára frissítve: 2020.04.29. | Szerző: Online Vállalkozz

A vállalkozás indítás első lépései.

 

Az első 3 lépés, ha a vállalkozásodat a nulláról kezded.

 

Egy vállalkozás indítását a nulláról kezdeni igen nehéz feladat.

Ugyanazt a feladatot, ha lépésekre bontjuk és egyszerre csak egy lépés teszünk meg, ugye mennyivel könnyebb?

Tekintsd meg cikkünket, amely a vállalkozás indítás első lépései témakörrel foglalkozik.

A vállalkozás kezdetének első három lépése.

Egy online vállalkozást szeretnél indítani? Nem könnyű vállalkozást kezdeni a semmiből. Sok különböző feladattal jár, és a részletekbe merülve könnyen elveszítheted a fókuszt.

A feladatok elvégzése során pedig, végtelen számú döntéssel találod szembe magad, melyek száma az idő múlásával egyre csak nő. De ahogy a mondás tartja “A leghosszabb út is egyetlen lépéssel kezdődik.”

Szóval hogy is kezd el? Az alábbiakban olvashatsz az első három lépésről, melyekkel a vállalkozás megkezdésekor foglalkozni kell:

 

1. Keresd meg a megoldatlan kérdést

 

Az emberek minden problémájának megoldására létezik egy üzleti vállalkozás, amely megoldást kínál ezekre a problémákra, vagy legalábbis ennek így kellene lennie.

Ezeket a problémákat gyakran azonosítjuk a potenciális vevővel folytatott beszélgetések során.

Lehet, hogy még maguk az ügyfelek sem tudják, hogy problémájuk van, amíg a megoldást nem kínáljuk fel a számukra (vagy Te tudtad, hogy mekkora szükséged van egy okostelefonra, mielőtt létezett?).

Röviden: A termék, az érdeklődők, látogatók és potenciális ügyfelek, meg nem oldott problémáinak listája.

 

2. Vázold a megoldást az azonosított problémára.

 

Itt az aranyatérő tipp: minél konkrétabb a probléma előtt álló csoport, és minél egyértelműbb és világosabb a probléma, annál könnyebb lesz a megoldást megtalálni rá. Ebben a lépésben a termék és a szolgáltatás jellemzőinek megtervezése mellett meg kell határoznod, milyen előnyöket fogsz nyújtani a célközönségnek és az ügyfeleknek.

Teszteld az ötleteket a potenciális ügyfelekkel. Ha nem tudod elmagyarázni, vagy ha ügyfeleid fantáziáját nem mozgatja meg gyorsan az ötlet, térj vissza az előző lépéshez.

 

3. Készítsd el az üzleti modellt

 

Az üzleti modellnek meg kell mutatnia annak logikáját, hogy a vállalkozás hogyan fogja előállítani és értékesíteni termékeit és szolgáltatásait az ügyfelek számára, értéket teremtve mindkét fél számára.

Az értékes ajánlat a modell lényege, de önmagában nem elég ahhoz, hogy megértsük, hogyan működik a vállalkozás.

Meg kell érteni többek között, hogy milyen csatornákon keresztül értékesítik az értékes ajánlatot az ügyfeleknek, milyen fő erőforrásokra van szükség (akár fizikai, például gépek és berendezések, akár immateriális javak, például ismeretek, képletek vagy szoftverek), fázisokra ( a mozgások sorrendje és mindegyikének sebessége) és a pénzügyi logika (például „elindítani” üzletet, jövedelmezően kiegyensúlyozni a bevételeket és a kiadásokat).

E három kezdeti lépéssel most általános képet kaphatsz az új üzleti tevékenységéről, és tesztelheted a potenciális ügyfelekkel és vásárlókkal. Ha a beszélgetések biztatóak, akkor folytasd a folyamatot.

Készítsd el a részletes üzleti tervet, keress finanszírozási forrásokat, alapíts vállalkozást és tegyél meg minden más előkészítő lépést addig a pontig, hogy a vállalkozásod hajója vízre kerüljön.

A kutatások azt mutatják, hogy az új vállalkozás megkezdése előtti tervezés jelentősen növeli a túlélési esélyeket az első években.

Rosszabb esetben, ha életképtelen a koncepciód, és a tervezés során ez látható, arra késztet, hogy feladd az életképtelen üzleti vállalkozás indításának fontolgatását, mielőtt feleslegesen belefektettél volna egy csomó időt és energiát.

Utolsó megjegyzés: Ne feledd, hogy a saját vállalkozásindításával, nemcsak a napi két ingázástól mentesül az életed, hanem egy időre elfelejtheted a hétvégéket, a hosszú vakációkat és utazásokat is.

Másrészről pedig örömteli lesz egy álom megvalósítása, ha hajlandó leszel befektetni a kellő energiát.

Sok szerencsét!

Share This