Utoljára frissítve: 2020.01.23. | Szerző: Online Vállalkozz
A blogolás egyik legnehezebb része, (különösen a kezdetekkor, amikor indul az oldalunk) a látogatók megszerzése, akik olvasni fogják és megjegyzéseket fűznek majd hozzászólásaidhoz.
Sajnos általában néhány hónap múlva szörnyű következtetésre jutunk, és azt kérdezzük magunktól: “Miért nem olvassa el senki sem a blogomat, és hogyan kell ezen változtatni?”
Végül is minden helyes dolgot megteszel, amiről sok ipari blogban olvastál, és a látogatók száma még mindig nem kielégítő.
Miért?
Első kérdés – megtalálható-e, a blogod a közösségi médiában?
Ha nem, akkor bizonyára nem csinálsz minden dolgot helyesen, és olvasd el a rossz blogszabályokat.
Második kérdés – megosztják-e jelenleg, a hozzászólásaidat a közösségi médiában?
Ha a válasz nem, sajnos nem hozol létre érdekes vagy hasznos tartalmakat, amit érdemes elolvasni.
Ezért ebben a bejegyzésben megpróbálom elmagyarázni neked, hogy miért nem olvassák el a blogod, és néhány további tippet adok neked a változtatásokhoz.
Miért nem olvassa el senki a blogomat?
Ha az első két kérdésre igennel válaszoltál, fontos az elején tisztázni, hogy a közösségi média nem egy gyors megoldás arra, hogy híres és elismert bloggerré válj egy éjszaka alatt.
Az elkötelezett olvasók csoportjának felépítése a közösségi média segítségével időt igényel, számolj ezzel mikor a látogatottság növelését tervezed, és ehhez meghatározott célokat tűzöl ki.
Ez bizonyos anyagi befektetéseket, a célcsoport ismeretét, valamint üzleti céljaid meglétét is megköveteli.
A szociális média rossz szemléletén túl, a kezdő bloggerek sokkal több hibát követnek el, amelyek felvetik a “miért nem olvassa el az én blogomat” dilemmát?
Itt vannak a legfontosabb ezek közül.
1. Nem hozol létre olyan tartalmat, amely hasznos lehet az olvasók számára.
Mivel a bejegyzések képezik a blogod lényegét, szem előtt kell tartani az olvasókat.
A forgalom építése elsősorban az olvasóknak írt bejegyzések minőségétől függ. Az értékes tartalom kulcsa egy egyszerű elv alkalmazása: minőséget nyújts a mennyiség felett.
Ne tegyél közzé bejegyzéseket és cikkeket csak azért, mert rendszeresen meg kell tenned.
Ha egy kicsit több időt szentelsz egy jobb bejegyzés írására, akkor az mindenképpen eredményes lesz a számodra.
Sajnos ez azt jelenti, hogy kiterjedt és átfogó bejegyzéseket kell írni, amelyeknek a tapasztalatok és kutatások által alátámasztott megbízható információkat kell tartalmazniuk. Ne felejtsük el az összefoglalót.
Mindegyik bejegyzésednek hozzáadott értéket kell adnia az olvasónak, és ha ez az érték ezen felül egyedi, akkor a bejegyzésed is egyedi lesz. Ami természetesen azt jelenti, hogy nagyobb számú megosztással jelenik meg a Facebookon.
Összegzés és tanácsok: Az egyedülálló és értékes bejegyzés olyan, amely megválaszolja az olvasók kérdéseit, amely arra ösztönzi őket, hogy tegyenek olyan konverziókat, mint például a megosztás, kapcsolatfelvétel vagy vásárlás.
2. Nincs konkrét célcsoport.
Tudom, hogy magánemberként sok minden érdekel, ami arra késztet bennünket, hogy a blogunkban szó szerint mindenről (és ebből következően semmiről sem) írjunk.
Sajnos ebben az esetben rendkívül nehéz felismerni a látogatóknak hogy weboldalunkal szakértők vagyunk az adott témában, mivel megpróbál megvitatni minden olyan témát, amelyet belezsúfolunk.
Minél konkrétabb a blogja célja, annál nagyobb esély van arra, hogy vonzza a megfelelő olvasókat, akik majd rendszeresen visszatérnek. Ha az érdeklődő már a legelején nem érti, hogy miről szól a blogod, akkor akkor elhagyja az oldaladat, anélkül hogy magyarázatot adna neked.
Összegzés és tanácsok: Válaszd ki a legelején, miről fogsz írni a blogban, és tartsd be ezt következetesen . Ha ezt megfogadod és szigoruan betartod, akkor az idő múlásával uralod a piacod.
3. Következetesség hiánya.
A célok eléréséhez cselekvési tervvel kell rendelkezned. Például, ha a feladat a blogcikkekel a bevételszerzés, akkor erre kell törekedned.
Ez azt jelenti, hogy ismét következetesnek kell lenned a tevékenységeidben, és be kell tartanod egy előre elkészített tervet, amely meghatározza a bejegyzések, hozzászólások, tweet, a hírlevél küldésének ütemezését.
A blog fejlesztésének egy bizonyos pontján az olvasók bizonyos következetességet várnak el tőled. Nem okozhatsz nekik csalódást.
Összegzés és tanácsok: Akár hetente egyszer, akár háromszor küldesz új tartalmakat, próbáld betartani az ütemezést. Ez nem csak egy nagyszerű módszer a tevékenységek előzetes megtervezésére, hanem egy bizonyos rutin megszokásához is kiválóan hozzájárul.
3. Nem reklámozod megfelelően a blogod.
Sajnos a szociális média jelenlét jelenleg önmagában nem elég.
Bloggerként nem ülhetsz és várhatsz, hogy az olvasók maguk találják meg a webhelyed. Rendelkezned kell promóciós tervvel és cselekvési stratégiával.
Íme néhány javaslat:
- Vendég blog.
- Reklám a közösségi médiában.
- Együttműködés más bloggerekkel és vállalatokkal.
A blogbejegyzések népszerűsítéséről többet tudhatsz meg ebből a posztból.
Összegzés és tanácsok: A siker kulcsa az lesz, hogy a megfelelő célközönség alapján saját olvasó közösségi stratégiát hozol létre. Sajnos különféle megoldásokat kell kipróbálnod. Ha megtalálod a blogod megfelelő hirdetési módját, akkor az eredmények, az olvasók számának növekedésének formájában fognak megjelenni.
A Cikkek címei nem vonzóak, és nem vonzzák a figyelmet.
Az Bejegyzésed tartalma egyszerűen tökéletes, és válaszol az olvasók minden kérdésére, de ha a cím nem hangzik túl érdekesnek, az olvasók nem fognak odafigyelni rá.
Hányszor járunk úgy, hogy olvassuk egy cikk címét, és valahol a fejünk hátsó részében a tudatalattink felszólít , hogy nyissuk ki és olvassuk el, az adott cikket. Mindezt annak ellenére, hogy mindannyian ismerjük az úgynevezett “kattintásvadász” (clickbaitu) technikát.
Elemezd ezeket a témákat, és válaszolj a következő kérdésekre:
- Érdekes volt?
- Biztosították-e, hogy megtanulsz vagy megismersz valamit?
- Viták voltak?
- Érzelmeket váltottak ki?
Blogodnak ugyanezen az elven kell működnie.
Természetesen itt nem a szokásos clickbaitről beszélek, amely azt sugallja, hogy a bejegyzés tartalmazza azt, amit a címsor sugall, de valójában semmiben nem fedi egymást a tartalom és annak címe.
Cikked szövegének tartalmaznia kell azt, amiről a címsor tájékoztatja az olvasókat.
Semmi sem rosszabb, és kiábrándítóbb, mint mikor a címsornak semmi köze nincs a bejegyzés tartalmához. A felhasználók rossz webhelyként jegyzik meg az ilyen blogokat, és sosem térnek többé vissza.
Összegzés és tanácsok: Szánj egy kis időt arra, hogy olyan címsorokat készíts, amelyekkel több embert tudsz ösztönözni az olvasásra.
Íme egy bejegyzés, amely segít a fülbemászó címsorok és címek megírásában a jövőbeli hozzászólásokhoz.
Mi a következő lépés?
Most, hogy megvan a megfelelő gondolkodásmódod, menj és valósítsd meg!
Ne felejtsd el, hogy a változások egyik napról a másikra meg fognak történni.
Az általad elvégzett apró változtatások meghaladják majd a várakozásaidat. Garantálom, hogy ha megvalósítod az itt tanultakat, rövid időn belül tapasztalni fogod, a várva várt forgalom növekedést.
És attól kezdve,hogy látogatóid száma elkezd növekedni, elkezdhetsz dolgozni a konverziós folyamatok hatékonyabbá tételén. Ahol az olvasókat ügyfelekké alakítod.
Ha tetszett ez a cikk, kérjük, oszd meg ismerőseiddel a közösségi médiában. Köszönöm!