Miért jó ha közzéteszel lista formátumú bejegyzéseket

A lista bejegyzések lehetnek az egyik legjobb formátum a blogodba történő íráshoz. Tudunk 16 okot, hogy elkezd őke.

Ebben a cikkben a lista formátumú bejegyzések használatáról olvashatsz.

Ha szoktál weboldalakat böngészni, akkor valószínűleg találkoztál már ilyen címsorral: “9 tipp autó vásárlásához”, “15 módszer sütemény készítéséhez, liszt nélkül”, “21 módszer, hogy több ügyfelet vonzzon az Ön webhelyéhez üzlet “ stb.


Ezek a blogposztok, amelyek lista bejegyzést tartalmaznak, a tartalommarketing marketing egyik legelterjedtebb formátuma.

Mindenképpen érdemes befektetned lista bejegyzésekbe, ha eredményeket szeretnél elérni! Ezzel a bejegyzéstípussal igen hatékonyan generálhatsz forgalmat és irányíthatod azt a blogodra. Ma megmutatjuk,hogyan.

Könnyebben olvashatóak

A listák általában megkönnyítik a felhasználóknak a tartalom olvasását. Manapság az emberek egyre inkább sietnek a látókörükbe kerülő, és őket érdeklő információk megismerésénél.
Egy lista közzététele erre remek megoldást biztosít, mivel a szöveget szkennelhetőbbé teszi, különösen, ha a lista egyes pontjait valamilyen módon kiemeljük. Így az olvasó azonosíthatja és kihagyhatja azokat az információkat, amelyeket nem tart szükségesnek, és közvetlenül az érdeklődésének megfelelő tartalmat olvashatja.

Könnyebben írhatóak

Ahogy a lista formátumú szövegek könnyebben olvashatóak, mint más típusú szövegek, úgy az írást is megkönnyítik, mivel felsorolja azokat a pontokat, amelyekről szeretnénk írni, létrehozhatunk egy olyan szerkezetet, amely megkönnyíti a fejlesztési ötletek kidolgozását.
Ez a formátum emellett arra ösztönzi az írót, hogy “egyenesen az adott ponthoz” menjen, és megakadályozza, hogy elveszítse a téma fókuszát a szöveg egészében, ami nagyon gyakori, különösen a nagyobb térfogatú tartalmakban. Ne felejtsük el, hogy a lista formátumát nem csak blogposzti formátumaként tudjuk közzétenni: e-könyveken, webináriumokban (felsorolva az átvitel során kezelt bizonyos pontokat), podcastokban, infographikákban stb. is gondolkozhatunk.

Könnyebben válnak virálissá

Mivel a lista formátumú bejegyzések könnyen olvashatók, az ilyen típusú tartalmakat valószínűleg több ember fogyasztja, ami viszont megkönnyíti a megosztás lehetőségét is, a közösségi hálózatokon.
A listáknak van még egy olyan tulajdonsága is, amely miatt vírusosan terjedhetnek: Olyan a nyelvezetük, amely keveri az információkat a humorral. Pl: Nem szórakoztatóbb az “öt módszer a halogatás igazolására” címet viselő üzenet , mint a: “Miért indokoljuk általában a halogatást?” című?

Azért készítik, hogy szaktekintélynek tünjenek abban a témában, amellyel foglalkoznak

Amikor kiválasztasz egy témát, úgy döntesz, hogy írsz róla , és több ponton részletezed, így azt a benyomást kelted a webhely látogatói számára, hogy értesz ahhoz, miről beszélsz.
Nyilvánvaló, hogy minőségi szöveget kell írni, de nagyon hasznos, ha olyan formátumban kapják meg az olvasók, amely jól átlátható és segít részleteket könnyedén megismerni.
És ez közvetlen hatással lehet az értékesítésre: ha a látogatók úgy gondolják, hogy szakértő vagy az iparágadban és a piacodon, akkor az emberek rájönnek, hogy képes vagy megoldani a problémáikat a megoldásokkal (ez lehet termék vagy szolgáltatás) amit a vállalkozásodban kínálsz, és ezzel nő az esélye, hogy nálad vásárolnak.

Önpromócióként szolgálnak

Természetesen, még ha minőségi és teljes tartalmat is készít, akkor valószínűleg nem fog beszélni mindent, mivel gyakorlatilag lehetetlen egyetlen témában egy teljes témát foglalni.
Ezért kihasználhatja a listájának előnyeit, és javasolhat más tartalmat, amelyet a téma kitöltéséhez meg kell adnia. Tehát Önnek nincs kötelezettsége arra, hogy végtelen anyagot készítsen, amely mindent tartalmaz. Mint Önnek észre kellett volna vennie, ebben a posztban csináljuk.

Az ember szereti a listákat és számokat

Az egyik oka annak, hogy a listát hozzászólásokat kell használnunk, mert sok tanulmány kimutatja, hogy az emberek szeretik a listákat és a számozott felsorolásokat.
Egy ilyen, néhány évvel ezelőtt végzett tanulmány azt mutatja, hogy a számmal rendelkező címeket az emberek preferálják – a válaszadók legalább 71% -ka ezt választotta.
De működik-e valamelyik szám? Igen, de lehet, hogy egyeseknek több eredménye van, mint másoknak. Ezt mutatja az Ok Dork és a Buzzsumo elemzése, amelyben 100 millió cikket elemeztek és felfedezték, hogy a legnépszerűbb használt listák a következő számokkal (ebben a sorrendben): 10, 23, 16 és 24.

Könnyen megfelelnek az olvasó elvárásainak

Ha azt mondom, hogy három dolgot kell mondanom neked, akkor biztos, hogy már többé-kevésbé el tudod képzelni, mennyi időbe telik, amíg meghallom, amit beszélnem kell. Ugyanez vonatkozik a listákra.
Amikor az olvasók, látják a számokat, már elképzelésük van, hogy mennyi tartalmat fognak találni, és mennyi időbe telik az, hogy ezt a tartalmat elolvassák. Ez csökkenti annak esélyét, hogy az olvasó frusztrálódjon az általad kínált dolgok miatt, és ez elősegítheti a jobb felhasználói élmény létrehozását.

Aktiválja a kíváncsiságot

Ugyanakkor a listák arra késztetik az embereket, hogy kíváncsiak legyenek arra, hogy mi az a „három olyan tartalmi ötlet, amely sok konverziót generál”, vagy a „6 olyan hely, amelyet nem szabad kihagyni Párizsban”.
Ez aktiválja kíváncsiságunkat, és következésképpen hajlandóvá teszi őket a tartalom fogyasztására.

Segítség a SEO-ban

A listáknak számos szempontja tekinthető ideálisnak a SEO (Search Engine Optimization) szempontjából.
A legfontosabbak közül megemlíthetjük azt a tényt, hogy a listák elősegítik a címekben és feliratokban gazdag szöveg (H1, H2, H3 stb.) Létrehozását, egy olyan szervezet létrehozását, amely együttműködik a felhasználói élmény érdekében és belső linkeket generál. Mindez segíthet abban, hogy jobban rangsoroljon a keresőmotorokban.
Szeretnél mindent tudni a SEO-ról? Olvasd el cikkünket: 28 SEO tipp a webhelyed megjelenésének fokozására, a Google-on.

Egyszerűsítsd a bonyolult dolgokat

A listák jó formátumot jelentenek a bonyolult kérdésekben, mivel jobban kommunikálnak az ötletekkel, egyenesen a lényegre mutatnak, és egyértelműek.
A listák pontsorozatokat generálnak, amelyeket egymás után és logikusan tudsz használni, segítve a megértést megkönnyítő struktúra összeállítását. Ezért érdemes ezt a formátumot választani a “lépésről lépésre” posztokban és az oktatóprogramokban.
Nézze meg például ezt az ellenőrző listát, amely elmagyarázza, hogyan lehet infografikát készíteni.

Több tartalmat generálhatsz

Mint már korábban elmondtuk, nagyon nehéz az egyetlen tartalomal egyszerre kimeríteni egy kérdést. Ezért még akkor is, ha a listád mélyebben belemerül bizonyos témákba, felületesen közelíthet meg egyes elemeket.
De ez nem feltétlenül rossz. Ahogyan javasoljuk, linket mutathatsz más, a témában már elkészített tartalomra. Vagy ha továbbra sem rendelkezel semmilyen anyaggal a megcélzott kérdésekről, akkor létrehozhatja azokat, majd összekapcsolhatja a két tartalmat, hozzájárulva a kettő SEO-jához.

Generálhatsz tartalmat a közösségi hálózatok számára

Tudjuk, hogy a közvetlenül a szociális hálózatok számára létrehozott tartalmaknak, például a LinkedIn, a Facebook vagy a Instagram közvetlen üzenetének rövidebbnek kell lennie a kívánt érdeklődés felkeltése érdekében.
Ezért felhasználhatod a listád, és különféle tartalommá alakíthatod azt a közösségi hálózatok számára. Például feldolgozhatod az összes számot, és ennek alapján létrehozhat egy sor, másik hozzászólást. De soha ne felejtse el adaptálni a tartalmat az általad használt adathordozóra.

További észrevételek felvetése

A listák természetes módon arra ösztönzik az olvasókat, hogy vessék el véleményüket, és ragaszkodjanak a tartalomhoz. Mivel gyakran vitákat váltanak ki, az emberek kísértést éreznek, hogy elmondják, hogy mit gondolnak erről a tartalomról, legyen az egyetértés, egyet nem értés vagy javaslatok előterjesztése.
Ezért használd ki a formátum ezen természetes lehetőségeit, és kérd meg az olvasókat, hogy írják meg, mit gondolnak a témáról, vagy javasolj más olyan témákat, amelyeket esetleg elfelejtettél. Ez akár az új tartalom létrehozásának alapjául is szolgálhat.

Megkönnyítik az emberek azonosítását

Amikor az embereknek olyan választási lehetőségeket mutatsz be, amelyekkel azonosulhatnak, meg akarják érteni, miért azonosulnak ezzel a lehetőséggel.
A helyzet még jobb lesz, ha a „Te” vagy az „Ön” szót használod az olvasókkal való kapcsolattartáskor, mivel ez egy erős szó – az emberek szeretik, amikor a figyelem középpontjában áll.

Széles körű figyelmet fordítson

Ez természetesen a lista minőségétől függ, de egy adott témáról írt lista formátummal a megközelítés szélesebbé válhat.
Ennek oka az, hogy a kérdést pontokra osztva és számozva könnyebben érzékelhető, ha elfelejtesz valamit, és ha mégis kimarad valami, hozz létre egy extra témát a hiányzó téma kezelésére.
És ragad meg a lehetőséget, hogy igazán átfogó és nagy listát készíts, mivel az emberek általában azt hiszik, hogy minél nagyobb listát szereznek, az annál értékesebb.

Meggyőzőek

Mit akarsz csinálni, ha valakit meg akar győzni valamivel kapcsolatban? Valószínűleg felsorolsz egy csomó érvet, amik megerősítik a véleményedet, igaz?
Ugyanígy, a listák használata segíthet abban, hogy az emberek megvásárolják az ötletedet, mivel listaszerűen felhozhatsz számos érvet, amelyek megvédik a véleményedet.

Összegzés

Mint látod, számos oka van annak, hogy miért használj listákat tartalom létrehozásához. Ezek segítenek kattintások, érdeklődések, megosztások, organikus forgalom, konverziók, megjegyzések megszerzésénél.
De a listák nem varázslatos képletek: fontosabbak, mint a formátum, a tartalom minőségi. Fogadjon valamire, ami igazán érdekes a célközönség számára, és nem rontja a közönség elvárásait. Így mindig a legkülönbözőbb formátumú tartalmakat kell létrehoznia, és ez jó eredményt hoz a vállalkozása számára.