A következő blogbejegyzés témájának kiválasztása

 

A mai cikkünkben a következő blogbejegyzés témájának kiválasztása

Hogyan fogod megtalálni a legjobb ötleteket?

 

A 10 legjobb tippünk, a témák kiválasztásához a blog készítése során, és az eredmények eléréséhez – rekordidő alatt

A blogbejegyzések elkészítéséhez a témák kiválasztása, ötletek hiányában sokszor nehéz feladat, különösen, ha még rutintalan vagy a blogolásban.

Az ötletekkel, melyeket megosztok veled, rengeteg időt takaríthatsz meg és növelheted a bevételeidet , ha követed az itt leírtakat.

Manapság a blog egy olyan eszközzé vált, mellyet minden vállalkozónak és vállalkozásnak használnia kellene.

Kövesd tanácsainkat, és a blogod rekordidő alatt a keresőmotorokban előkelő pozícióban lesz megtalálható.

Az egészben a legjobb, hogy nem kell emberfeletti erőfeszítéseket tenned mindezért.

 

1. Elemezd, amit a versenytársaid írnak

A versenytársak weboldalainak figyelemmel kísérése két okból szükséges:

  • Végezhetsz összehasonlító elemzést a blogoddal: a szövegek minősége, a használt nyelv típusa, képek stb.
  • Hasznosítsd azokat a kérdéseket, amikkel kapcsolatban érdeklődést tapasztalsz a közönség részéről és amelyeket a versenytársad elhanyagolt.

Fontos, hogy megértsd, hogy bloggerként való munka sokkal inkább a problémák azonosításával és a megoldások publikálásával kapcsolatos, mint valami nyilvánosságra nem hozott és még soha nem látott “trükk” megtalálásával.

Ebben az esetben elengedhetetlen annak ismerete, hogy mit tesz a versenytársad, új megközelítéseket javasolhatsz és eredeti tartalmakat hozhatsz létre, még akkor is, ha mindketten hasonló témáról beszéltek.

 

2. Készíts szerkesztői naptárat

A szerkesztői naptár a vállalkozás összes marketingstratégiájának ütemterve. Ez tartalmazhat közösségi médiabejegyzéseket, blogbejegyzéseket, tömeges hírleveleket és minden olyan tartalmat, amely elengedhetetlen a márkád megjelenítéséhez.

Az előre meghatározott naptár segítségével makróban tekintheted meg a stratégiád, így jobban meg tudod szervezni az időd az igényeidnek megfelelően, és ez több lehetőséget biztosít számodra az eredmények mérésére.

 

3. Állítsd be a célt

A bloggal több célt kell elérni, például egy témában tekintélyessé válás, az oldalforgalom növelése, a szövegek konvertálásának növelése stb.

 

4. Határozd meg a legjobb eszközt

A cél kiválasztása után meg kell határozni a szerkesztői naptár létrehozásának és kezelésének legjobb eszközét. Néhány lehetséges eszköz erre: Google Naptár, Asana és Trello. Annak elkerülése érdekében, hogy összekeverjük a határidőket, fontos, hogy a feladatokat csatornák szerint csoportosítsuk: blog, közösségi hálózatok vagy e-mail marketing, és sorold be őket fontossági sorrendbe.

Így megtudhatod, melyik hozzászólás fontos, és melyiket lehet egy másik dátumra ütemezni. Azonban emlékeztetlek arra, hogy a naptár csak a tartalom előállítását segítő dokumentum, ezért ne aggódj, ha szerkeszteni kell a közönség igényeinek megfelelően.

 

5. Határozd meg a frekvenciát

Az utolsó lépés az blogposztok közzétételének ideális gyakoriságának meghatározása. Ennél a számításnál figyelembe kell venni a kereslet mértékét és az elvégzendő feladatok mennyiségét.

Összefoglalva: Bármelyik technikát választod, a legfontosabb az, hogy előtérbe helyezd a közönség érdekeit, és eredeti tartalmat hozz létre. Most, hogy tudod, hogyan kell meghatározni egy célt, és hogyan kell témákat választani a bloghoz, nézd meg bejegyzésünket: Ötletek, amelyekkel pénzt kereshetsz a bloggal.

 

6. Használd a Google / YouTube keresősávot

Amikor elkezdesz gépelni a Google és a YouTube kereső sávján, maga az eszköz kiegészíti a mondatot a felhasználók által leginkább keresett kifejezésekkel, az alábbi példa szerint.

A Google esetében ezek a szójavaslatok az eredményoldal alján jelennek meg a kapcsolódó keresési mezőben.

Ezek a kifejezések már jó kiindulási pontot jelentenek a szövegek szerkesztéséhez, de ha mélyebben elemzést szeretnél végezni, keresd meg mindegyik keresési mennyiségét a Google Kulcsszótervezőben, és használj olyan eszközöket, mint a Moz vagy a SemRush, hogy lásd az adott kifejezés rangsorolási nehézségi fokát. Így megtudhatod, hogy van-e elegendő erőforrásod ahhoz, hogy versenyezz az adott kulcsszóért.

Fontos kiemelnem, hogy a keresési mennyiség nem lehet az egyetlen tényező, amelyet figyelembe kell venned a tartalom írása során. Ennél sokkal fontosabb annak megismerése, hogy az adott kifejezés releváns-e a vállalkozásod szempontjából.

Például: Ha egy olyan blogger vagy, aki blogjában az utazásról beszél, nem te vagy a legjobb ember arra, hogy a divatról, szépségápolásról beszélj, mivel vannak más, e témára szakosodott bloggerek, akik sokkal kompetensebbek a témában.

 

7. Látogass el a Google Trends oldalra

A Google Trends felsorolja a jelenleg legkeresettebb témákat. Az eszköz a fő kapcsolódó kifejezések mellett egy grafikont is tartalmaz a keresések mennyiségével az általad meghatározott időszakban, valamint azokban az országokban, ahol a témával kapcsolatban érdeklődtek.

Az eredményeket kategóriánként (például „művészet és szórakozás”) vagy országonként is szűrhetjük, hogy még pontosabb eredményt érjünk el.
Ez az információ fontos, mivel ha a keresések száma növekszik, az azt jelenti, hogy sok embert érdekel az adott téma, azaz érdemes időt szánni az ezzel kapcsolatost tartalom létrehozására.
Ennek példájaként az “online tanfolyamok” keresési mennyiségét nyomon követjük az elmúlt három hónapban.

Fontos javaslat a kereséskor az, hogy az időtartamok hosszabbak legyenek(90 napot meghaladó), mivel így elkerülhető, hogy olyan témákról írj, amelyek az elmúlt héten nagyon keresettek voltak, de egy hónap múlva, már nem keres rájuk senki.
Próbálj energiát fektetni az évelő tartalom létrehozásába, amely továbbra is értéket teremt az olvasók számára, függetlenül attól, hogy mennyi idővel ezelőtt jelent meg.

 

8. Vizsgáld meg a blogod teljesítményét

Ha már hosszabb ideje van blogod, akkor az oldal teljesítményének elemzése segít számodra felfedezni a leginkább népszerű tartalmat és megismerni a látogatók viselkedését.

Ez miért fontos? A leginkább közkedvelt tartalom megismerésével több anyagot készíthetsz a témára összpontosítva, és válaszolhatsz a felhasználók ezzel kapcsolatos kérdéseire.

Két alapvető eszköz létezik ehhez a feladathoz, ezek egyike a Google Analytics. A hozzáféréshez Google Fiókkal kell rendelkezned, mivel az összes szolgáltatás össze van kapcsolva.

A bal oldali menüben kattints a Viselkedés> Tartalom> Összes oldal elemre . Ezzel a paranccsal láthatod a blogod leglátogatottabb üzenetét, az oldalon töltött átlagos időt és a visszafordulási arányt.

Használhatod a Google Search Console alkalmazást is, amely megmutatja, hogy a felhasználók milyen szavakat kerestek a blogod megtalálásához. Ahhoz, hogy megtudd, mi ezek, válaszd a Teljesítmény>Lekérdezések> elemet: az eszköz felsorolja azokat a kifejezéseket, amelyek forgalmat hoznak a webhelyedre, és az egyes hozzáférések számát.

Még a Search Console oldalán az Oldalak menüben felfedezheted, hogy melyik hozzászólásod rangsorolódik a Google-on, és milyen feltételekkel. Ez az információ elengedhetetlen a SEO stratégiád eredményeinek a méréséhez.

 

9. Keresés a Facebook csoportokban

A legtöbb online felhasználó az interneten aktívan használja a közösségi média oldalakat. Ezek a szociális média platformok, mint például az Insagram, Linkedin és a Facebook, teret biztosítanak a tapasztalatok megosztására, a kétségek felvetésére és a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vélemények kifejezésére.

Ahhoz, hogy megismerjük azokat a kérdéseket, amelyeket a felhasználók kommentálnak, hogy mik a problémáik és kétségeik, fontos, hogy részt vegyünk ezekben a beszélgető csoportokban, és amikor csak lehetséges, kapcsolatba lépjünk az emberekkel.

Sok blogger / vállalkozó összetéveszti a csoportokban való részvételt az önmaguk hirdetésével, pontosan ezt kell elkerülni.

Gondolj arra, hogy pusztán nézőként vagy ott, hogy felfedezd azokat a témákat, amelyek leginkább érdeklik a közönséget. Ez azt jelenti, hogy nem szabad megosztani a linkeket, és ha ezt meg akarod tenni, akkor értéket kell adnod azoknak az embereknek, akik részt vesznek a beszélgetésekben.

 

10. Ellenőrizze a Facebook Insights-ot

A Facebook Audience Insights egy elemző eszköz, amely minden vállalkozó számára elérhető, aki rendelkezik Facebook oldallal. Ezen keresztül demográfiai és viselkedési adatokat szerezhetsz követőidről, amelyek hasznosak lehetnek azoknak a témáknak a felfedezéséhez, amelyek leginkább érdekli ezeket az embereket.

 

11. Olvass el a témával kapcsolatos külföldi blogokat

Az írás időszakában minél átfogóbb ismereted van a téma kapcsán, annál jobb. Ezért azt javasoljuk, hogy a hazai versenytársakon kívül keress külföldi blogokat is, mivel ezek ötleteket adhatnak a megválaszolandó kérdésekben, akár globális adatokkal alátámasztva azt.

Mindenesetre nagyon óvatosnak kell lenned ebben a témában, mivel a közönség, amelynek ezeket a cikkeket írod, országonként nagyon különbözhet. Egy téma, amely egy másik országban sok figyelmet kapott, nem biztos, hogy hazánkban is ugyanolyan hatással lesz. A lehetséges témák azonosítása után nyomon kell követni az adott kulcsszó keresési mennyiségét abban az országban, régióban, ahol reményeid szerint a cikked olvasni fogják.

Ne feledd, hogy a tartalomnak eredetinek kell lennie!

 

12. Elavult tartalom megújítása

A jó tartalom készítése érdekében nem mindig kell új tartalmat írnod. A régi bejegyzéseket is újraélesztheted, hogy lényeges és aktuális információkat adj hozzá. Ez egy jó módszer annak biztosítására, hogy cikkeid továbbra is értéket nyújtsanak, még jóval a közzététel után is.

A tartalom „újrafelhasználása” nem azt jelenti, hogy kevesebb munkád lesz. Mindenekelőtt azt kell megtudod, hogy a saját hozzászólásaid vonzzák-e az olvasókat és biztosítanak-e forgalmat, ám ezek még nem szerepelnek a keresési rangsor legmagasabb pozícióin (ne feledje, az eredmény második oldaláig).

Ezután végezz keresést a témában, hogy megtudd, történt-e bármilyen lényeges változás a bejegyzésed közzététele óta. Fontos az is, hogy elemezd a versenytársaid weboldalait az új megközelítések átgondolása érdekében.

Végül eljött az idő, hogy átírd a szöveget. Mivel egy ideje már írod a cikkeidet és megszoktad az írás folyamatát, lehetséges, hogy számodra ez a legegyszerűbb rész.

Ne felejtsd el követni a frissítés után a cikket, hogy megtudd, vajon a változások után visszatér-e a forgalom az oldalra, és előnyösebb pozícióban rangsorolja-e a google.

 

13. Végezz közvélemény-kutatásokat

Vedd fel a kapcsolatot az olvasóiddal e-mailben, és kérdezd meg, hogy milyen tartalmat szeretnének elolvasni az oldaladon. Ez nem csak a blog témáinak megtalálásában segít, hanem a követőiddel való kapcsolat ápolásában is .

Jelenleg számos eszköz, például ingyenes Google-űrlap, lehetővé teszi az ingyenes közvélemény kutatásokat. Nem kell költened semmit a közönség jobb megismerésére, és a felmérésben részt vevő emberek részvételéért cserébe számukra magasabb szintű tartalmat kínálhatsz.

 

14. Érezd jól magad blogod elkészítése közben

Ha nem szereted a blogolást egy adott témában, akkor jobb, ha megváltoztatod a témát. Ha szórakozni szeretnél blogolással, akkor az olvasók szórakoztatónak fogják érezni olvasás közben, csak így leszel képes elbűvölni az olvasókat, és megragadni a figyelmüket.

 

15. Blogolj arról, ami a szenvedélyed

A szenvedély az, amikor bármit csinálsz, minden mástól függetlenül. Saját esetemben ez az üzleti és a vállalkozói téma, mivel minden tőlem telhetőt megteszek annak érdekében, hogy ne érezzem munkának (ez a szenvedélyem). Szóval mi az, amit csinálsz, függetlenül attól, hogy mennyibe kerül, vagy mit mondanak mások?

A szenvedélyed lehet a sikered kezdete, ha hittel és kitartással párosul.

 

16. Jól értesz valamihez? Blogolj róla!

Az olvasó észreveszi a különbséget aközött, aki ismeri, és aközött, akinek fogalma sincs róla. Ha jól érzel valamit, ossza meg a világgal. Mindig találsz olyan embereket, akik úgy érzik, hogy közös dolgok érdekelnek benneteket, és velük való kapcsolat (a világ bármely pontján) életre kelti a blogodat.

 

17. Készíts minőségi tartalmat

Nincs rosszabb, mint ha hasznos információval szeretnénk táplálni az agyunkatt, és csalódnunk kell egy webhely hamis ígéretei miatt. Ha eleget teszel a korábbi három tippnek, akkor semmi kétségem afelől, hogy tartalmad jó minőségű lesz, de ahhoz, hogy ezt elérd, olvasd el, hogyan tökéletesítheted írásod, hogy az a legjobb legyen.

 

18. Válaszd ki a piaci rést

A piaci rést értjük úgy, mint a lakosság azon szegmensét, akiknek az üzeneteket címezzük. Ha a horgászat a szenvedélyed (és a blogod erről a témáról szól), akkor nyilvánvaló, hogy a piaci résed NEM azok a párok alkotják akik a házassági évfordulójuk kapcsán, romantikus környezetben szeretnének eltölteni egy hangulatos estét, a környéken található egyik étteremben. Ha kellően széles piaci rést választasz, akiket érdekel az üzeneted, kiváló eredményeket fogsz elérni a blogod elindításával.

 

19. Csináld a keresőoptimalizálást

Helyezd el blogod a keresőmotorok legmagasabb pozíciójában, és érd el azokat a hihetetlen eredményeket, amelyeket mindig is akartál. Oszd meg blogod cikkeit, kommentáld, válaszolj a kérdésekre, használd a kulcsszavakat, kutass, rögzítsd a videódat, és töltsd fel a YouTube-ra, hozz létre bejövő és kimenő linkeket, és garantáltan nagyon sikeres leszel.

 

20. Meríts ihletet és készülj fel

Keresd meg információs forrásaid a következő cikkhez. Ne felejtsd el, hogy a blogod indítása után lesznek követőid, akik ki lesznek éhezve a következő témára, amelyet megosztasz velük.

Soha ne hagyd magára a blogod. Hozz létre jó kapcsolatot a követőiddel. Kérdezd meg tőlük, hogy milyen témákra kíváncsiak, miről olvasnának szívesen. Tájékoztasd olvasóidat időben a következő publikálásra kerülő témákró.

Tervezd meg előre, mit és mennyit szeretnél publikálni, és tervezd meg jó előre a következő pár blogbejegyzésed témáját.

Ezeket a tippeket követve minden szükséges eszköz a rendelkezésedre áll, hogy létrehozd a blogodhoz szükséges tartalmakat, és rekordidő alatt elérd a kívánt eredményeket.

Ne feledd, a blog egy olyan eszköz, amely segítségével a világ megfogja tudni, hogy vagy, ki vagy, mit tudsz, és mit kínálsz.

Viszlát legközelebb!